شی جین پینگ 5 سال دیگر رئیس جمهور چین می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، رسانه های چینی تمدید ریاست جمهوری شی جین پینگ برای سومین دوره را رویدادی بی سابقه قلمداد کردند.

شی جین پینگ 5 سال دیگر رئیس جمهور چین می گردد

شبکه تلویزیونی ویون گزارش داد در حالیکه ترکیب دولت بعدی چین روز یکشنبه به طور رسمی اعلام خواهد شد، اما انتخاب شی جین پینگ برای سومین دوره متوالی در سمت ریاست جمهوری رویدادی بی سابقه خواهد بود.

در این گزارش آمده است: بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست چین نشست اختتامیه خود را شروع کرد و در این نشست شی جین پینگ رئیس جمهور کنونی در رویدادی بی سابقه احتمالاً برای دوره سوم در این سمت ابقا خواهد شد. این مراسم در حال حاضر پشت در های بسته در حال برگزاری است و به زودی چین ترکیب بعدی اجرایی کشور را که در کنار شی جین پینگ رئیس جمهور و دبیر حزب حاکم اداره این کشور را به عهده خواهد داشت، خواهد شناخت.

در انتها نشست هفت روزه کنگره حزب حاکم کمونیست که با حضور 2300 نماینده این حزب در حال برگزاری است، سران بلندپایه سیاسی چین روز یکشنبه به طور نهایی اعلام خواهند شد. نمایندگان حزب کمونیست متشکل از نمایندگان استانی و نمایندگان بخش های مختلف مالی ضمن تایید گزارش کاری حزب کمونیست در رای گیری نهایی، به احتمال فراوان با ترمیم و تغییر در ترکیب رهبری بلندپایه این حزب موافقت خواهند کرد. گزارش کاری حزب کمونیست در واقع نسخه خلاصه شده سندی است که شی جین پینگ در مراسم افتتاحیه کنگره سالانه حزب کمونیست در 16 اکتبر ارائه کرد.

شی جین پینگ در سخنرانی یک ساعت و 45 دقیقه ای خود در این کنگره ضمن ابزار خرسندی از اقدام چین درانتها دادن به خودمختاری منطقه هنگ کنگ به تایوان هشدار داد که در حال نزدیک شدن به ارائه تاریخ است و پکن کنترل دموکراسی در این جزیره را در دست خواهد گرفت. علاوه بر این، کمیته مرکزی تازه حزب کمونیست با ترمیم ترکیب هیأت 25 نفره دفتر سیاسی حزب حاکم و نیز کمیته دایم دفتر سیاسی این حزب که در رأس سلسله مراتب قدرت در چین قرار گرفته است موافقت خواهد نمود.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8158

به "شی جین پینگ 5 سال دیگر رئیس جمهور چین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جین پینگ 5 سال دیگر رئیس جمهور چین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید