صدور بخشنامه ها و دستورات جدید باعث عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: صدور بخشنامه ها و دستورات جدید و خلق الساعه، سبب عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی خواهد شد.

صدور بخشنامه ها و دستورات جدید باعث عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی می گردد

یونس ژائله ظهر امروز در جلسه ویدیوکنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: بخش خصوصی کشور درگیر بعضی بروکراسی های اداری بوده و همین امر کار را برای تمامی صادرکنندگان سخت نموده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در شیوه های تجارت گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در دنیا نداشته و هم اکنون احتیاجمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم تا در این خصوص از کل دنیا عقب نمانیم.

وی ادامه داد: تجارت ایران و هندوستان یک طرفه نبوده بلکه دوطرفه است و علاوه بر ضرورت بهبود صادرات به این کشور، قطعا به واردات بعضی محصولات از این کشور نیز احتیاج خواهیم داشت و به همین دلیل باید به فکر توسعه تجارت دو جانبه با هندوستان باشیم.

ژائله حمایت دولت را در این راستا لازم و ضروری عنوان نمود و گفت: گاه اطمینان لازم برای فعالیت تجاری فعالان حوزه فراوری و صنعت استان ایجاد نشده و این تاجر نمی تواند وارد فضای رقابتی شده و اطمینان لازم را در طرف تجاری خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: تجارت با هندوستان احتیاجمند سیاست های خاص خود بوده و کوشش مضاعفی می طلبد. برای آغاز و گسترش تجارت با این کشور باید شرکتی را انتخاب کنیم که در این کشور سرمایه گذاری نموده و تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای این تجارت را فراهم کند تا بدین وسیله شاهد ایجاد مرکز سرمایه گذاری برای استان باشیم.

ژائله اضافه نمود: بخش خصوصی آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای همکاری دوجانبه با کشور هندوستان را داشته و آماده تبادل هیات های تجاری با این کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7083

به "صدور بخشنامه ها و دستورات جدید باعث عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور بخشنامه ها و دستورات جدید باعث عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید