عهد و وصیت مارگارت آتوود در تبریز

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان شرقی، کتاب عهد و وصیت درواقع ادامه کتاب سرگذشت ندیمه و از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز در ماه های گذشته است. این کتاب با ترجمه سیدعلیرضا نباتی و ویراستاری جعفر محرم پور توسط انتشارات فروزش به تازگی وارد بازار نشر ایران شده است.

عهد و وصیت مارگارت آتوود در تبریز

داستان سرگذشت ندیمه در شهر کمبریج ایالت ماساچوست به دنبال ترور رییس جمهور انقلابی شکل می گیرد که تغییرات عظیمی را در این ایالت ایجاد می نماید. انقلاب توسط مسیحیان انجام می گردد و سردمداران جنبش، دولتی به نام گیلاد ایجاد می نمایند. در این حکومت تازه تاسیس قانون اساسی منحل می گردد و فردیت افراد، به خصوص زنان، هیچ اهمیتی ندارد. مردم در خدمت دولت مورد ظلم و ستم و تبعیض های جنسیتی قرار می گیرند و دین مسیحیت به عنوان دین قانونی کشور اعلام می گردد. ازدواج مجدد، طلاق و بسیاری از تصمیمات فردی که حقوق شهروندی افراد است نیز از سوی دولت، بی قانونی به حساب می آید. در گیلاد افرادی که دست به اعتراض می زنند، گناهی مرتکب می شوند یا خطایی از آن ها سر می زند به مجازاتی سخت محکوم می شوند. آن ها را به مناطق آلوده که کولونی نام دارد ،می فرستند یا محکوم به اعدام می شوند. جنازه های گناه کاران را در قسمت های مختلفی از شهر آویزان می نمایند تا درس عبرتی برای افراد جامعه باشد.

داستان کتاب عهد و وصیت نیز در راستای روایت جمهوری گیلاد با قبول این اصل که دنیای امروز هم دنیایی سرکوبگر است، نوشته شده است.

مارگارت آتوود، نویسنده بیش از پنجاه مجموعه کتاب داستانی، شعر و پژوهش مهم است. چشم گربه، عروس فریبکار، آلیاس گرس، آدمکش کور و سه گانه آدام دیوانه ازجمله رمان هایی هستند که به قلم این نویسنده منتشر شده اند.

همچنین کتاب کلاسیک سال 1985 او با عنوان سرگذشت ندیمه هم زمان با انتخاب دونالد ترامپ، زمانی که مردم با پوشیدن لباس ندیمه ها به سمبل مقاومت در برابر قدرت زدایی از زنان تبدیل شدند، و نیز با آغاز سریال های کانال 4 در سال 2017، که برنده جوایز مختلف شد، دوباره به لیست پرفروش ترین کتاب ها برگشت.

آتوود برنده جایزه های مختلفی بوده است از قبیل جایزه بوکر، جایزه آرتور سی. کلارک برای تصویرسازی خدمت به جامعه، جایزه فرانتس کافکا، جایزه صلح نمایشگاه کتاب آلمان و جایزه مهم ترین دستاوردهای زندگی پن یو اس آ (PEN USA). وی در سال 2019 به خاطر خدمت به ادبیات، به جمع دریافت نمایندگان نشان ستاره باران پیاده راه مشاهیر کانادا پیوست. آتوود همچنین سابقه فعالیت در زمینه های کارتون، تصویرسازی، نویسندگی اشعار اپرا، نمایشنامه نویسی و خیمه شب بازی را دارد. مارگارت آتوود در کشور کانادا و در شهر تورنتو زندگی می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4320

به "عهد و وصیت مارگارت آتوود در تبریز" امتیاز دهید

1 کاربر به "عهد و وصیت مارگارت آتوود در تبریز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عهد و وصیت مارگارت آتوود در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید