قیمت ربات جراحی از دور ایرانی یک سوم نمونه آمریکایی است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا میرباقری امروز در مراسم اولین جراحی رباتیک از راه دور روی حیوان که در مرکز مهارتهای پیشرفته بالینی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار گردید در جمع خبرنگاران گفت: این عمل، اولین عمل جراحی رباتیک از راه دور در کشور است که انجام می گردد.

قیمت ربات جراحی از دور ایرانی یک سوم نمونه آمریکایی است

وی ادامه داد: در عمل جراحی امروز، جراح در بیمارستان سینا به وسیله اتصال مخابراتی بر پایه پلتفرم 5G با کیس بیمار در بیمارستان امام خمینی ارتباط گرفته و عمل را انجام داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه می توانیم به واسطه این سامانه عمل های پیچیده ای را از راه دور انجام دهیم، گفت: جراحی هایی که بیمار با جراحت زیادی روبرو می گردد را می توانیم با این دستگاه جراحی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این ربات جراح، صد در صد ایرانی است و ثبت اختراع آن در کشورهای مختلف اجرا شده؛ بعلاوه آماده ورود به بازارهای جهانی است.

وی در مورد مزیت این دستگاه گفت: قیمت این سامانه جراحی از راه دور رباتیک ایرانی یک سوم قیمت نمونه آمریکایی است. بعلاوه قیمت ابزار مصرفی این ربات یک دهم قیمت تنها نمونه آمریکایی است.

میرباقری با بیان اینکه این ربات می تواند برای کشورهای با عایدی کمتر مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در جهان هر 30 ثانیه یک بار یک عمل جراحی رباتیک با نمونه آمریکایی انجام می گردد ولی هیچ کدام راه دور نیستند اما این دستگاه امکان جراحی از راه دور را برای جراح فراهم نموده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با استفاده از این ربات درصد خطای جراحی کاهش پیدا می نماید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7686

به "قیمت ربات جراحی از دور ایرانی یک سوم نمونه آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ربات جراحی از دور ایرانی یک سوم نمونه آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید