لیبی، ادامه درگیری های نظامی همزمان با افزایش بیماران کرونایی

به گزارش پرسینا بلاگ، همزمان با شیوع ویروس کرونا در لیبی طرف های متخاصم در این کشور همچنان به حملات نظامی خود علیه یکدیگر ادامه می دهند.

لیبی، ادامه درگیری های نظامی همزمان با افزایش بیماران کرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا در لیبی درحال شیوع است و هر روز به تعداد متبلایان به این ویروس افزوده می شود، سازمان ها و نهادهای بین المللی و منطقه ای از نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی لیبی خواسته اند، به حملات نظامی خود خاتمه دهند تا پزشکان و کادر درمانی بتوانند، به بیماران کرونایی و سایر مردم لیبی خدمات بهداشتی ارائه دهند. هر چند که طرف های متخاصم در نبرد طرابلس با برقراری آتش بس انسانی موافقت کردند اما درعمل به مقررات این آتش بس چندان پایبند نیستند. این درحالی است که مقررات ممنوعیت آمد و شد شهروندان لیبی در سراسر این کشور اجرایی شده است اما آنان معتقدند اگر از خطر ابتلا به کرونا نجات پیدا کنند، از خطر بمباران و گلوله باران طرف های متخاصم در امان نخواهند بود.

اتاق عملیات آتش فشان خشم با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی فیسبوک گفت: در اثر گلوله باران جاده فرودگاه (طرابلس) دو شهروند لیبیایی کشته و یک تن دیگر مجروح شد.

در این بیانیه آمده است: این حمله دیروز توسط نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر انجام شد که در اثر آن، به منازل تعدادی از شهروندان خسارت هایی وارد شد.

به نوشته پایگاه خبری الوسط - لیبیا اتاق عملیات آتش فشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی امروز در بیانیه دیگری گفت: جنگنده های این دولت سه دستگاه خودروی حامل موشک و گوله های خمپاره را در جنوب شهر بنی ولید (شمال غرب لیبی) هدف قرار دادند و آنها را منهدم کردند.

از سوی دیگر، مرکز ملی مبارزه با کرونا در لیبی با انتشار بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست با رعایت مقرارت بهداشتی در خانه خود بمانند و فقط برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

این مرکز با بیان اینکه دو شهروند لیبیایی به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، گفت: مبتلایان به این ویروس تا سه شنبه هفته جاری به 10 نفر رسید.

مرکز ملی مبارزه با کرونا لیبی دیروز آمار جدیدی از تعداد مبتلایان به این ویروس خطرناک را منتشر نکرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3938

به "لیبی، ادامه درگیری های نظامی همزمان با افزایش بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، ادامه درگیری های نظامی همزمان با افزایش بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید