معرفی فرودگاه بین المللی دوسلدورف آلمان

به گزارش پرسینا بلاگ، فرودگاه دوسلدورف | Düsseldorf Airport

در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا امروز قصد داریم فرودگاه دوسلدورف آلمان را به شما معرفی کنیم که در مرکز ایالت نوردراین-وستفالن قرار گرفته است. این فرودگاه سومین فرودگاه بزرگ آلمان بعد از فرودگاه بین المللی فرانکفورت و فرودگاه مونیخ است و فرودگاه مهمی در این کشور به حساب می آید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات لازم در خصوص این این فرودگاه و امکانات و خدمات آن را با شما در میان بگذاریم.

معرفی فرودگاه بین المللی دوسلدورف آلمان

اطلاعات فرودگاه دوسلدورف

فرودگاه بین المللی دوسلدورف در فاصله 7 کیلومتری شهر دوسلدورف آلمان قرار گرفته و با اسن در منطقه کلانشهری راین-رور نیز 20 کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه با کد یاتا DUS و کد ایکائو EDDL سومین فرودگاه بزرگ آلمان است و در سال 2017 حدود 24.5 میلیون مسافر را جابجا نموده است. فرودگاه دوسلدورف دارای سه ترمینال مسافربری است که با حروف A، B و C تعیین می شوند. همچنین دو باند فرودگاه در این مکان وجود دارد که ظرفیت فرود هواپیماهای پهن پیکری مثل ایرباس ای 380 را هم دارد. ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی مختلف مثل ایروفلوت، ایرفرانس، آلیتالیا، اطلس گلوبال، آسترین ایرلاینز، بریتیش ایرویز، امارات و لوفت هانزا از جمله ایرلاین های معتبری هستند که پروازهای مختلفی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند.

امکانات و خدمات فرودگاه دوسلدورف

  • اینترنت وای فای: در سرتاسر فرودگاه دوسلدورف آلمان دسترسی به اینترنت وای فای رایگان وجود دارد و مسافران می توانند از این خدمات و امکانات استفاده نمایند. اگر بنا به دلایلی احتیاج دارید که حجم و مدت زمان بیشتری از اینترنت استفاده منید می توانید سرویس های مختلف را خریداری کنید. علاوه بر اینترنت وای فای، کیوسک های اینترنت هم در سرتاسر فرودگاه وجود دارند و اگر نمی توانید با موبایل از نت بهره ببرید می توانید از سیستم های موجود در این مکان بهره ببرید. یکی از این باجه ها بیرون رستوران مک دونالد قرار گرفته است و دو باجه دیگر در سالن پروازهای ورودی و در نزدیکی بخش اطلاعات فرودگاه واقع شده اند.
  • اطلاعات فرودگاه: مرکز اصلی اطلاعات فرودگاه دوسلدورف در سالن اصلی پروازهای ورودی قرار گرفته است. سایر باجه های اطلاعات نیز در این مکان ها وجود دارند: طبقه پروازهای خروجی، نزدیک کانترهای چک این ایرلاین ها، سالن پروازهای ورودی و نزدیک ایستگاه قطار فرودگاه دوسلدورف .
  • خدمات و امکانات اقتصادی و صرافی: در فرودگاه بین المللی دوسلدورف چندین مرکز برای انجام خدمات اقتصادی و صرافی و تبدیل ارز وجود دارد. دو صرافی در طبقه پروازهای خروجی و یکی هم در طبقه پروازهای ورودی قرار گرفته است. بانک Stadt-Sparkasse Düsseldorf نیز در بخش پروازهای ورودی یک شعبه دارد.
  • خورد و خوراک: در فرودگاه دوسلدورف آلمان رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که در بخش های مختلف فرودگاه قرار گرفته اند. بیش از 40 رستوران و کافه در فرودگاه دوسلدورف وجود دارد که بعضی از آن ها قبل و بعضی دیگر بعد از بخش کنترل امنیتی قرار گرفته اند. انواع رستوران های ژاپنی، فروشگاه های بستنی و رستوران هایی که پاستا و سالاد سرو می نمایند از جمله امکانات خورد و خوراک فرودگاه بین المللی دوسلدورف آلمان هستند. بعضی از گزینه های 24 ساعته عبارتند از: مک کافه و مک دونالد و همین طور رستوران b2b.
  • سوپرمارکت: اگر در مدت حضور در فرودگاه بین المللی دوسلدورف احتیاج به خرید از سوپرمارکت دارید می توانید به سوپرمارکت واقع در فرودگاه مراجعه کنید تا هر آن چه احتیاج دارید را خریداری کنید. این سوپرمارکت در سالن پروازهای ورودی قرار گرفته است و از ساعت 5 صبح تا 12 نیمه شب باز است.
  • خرید: در فرودگاه بین المللی دوسلدورف فروشگاه دیوتی فری و همین طور 60 فروشگاه و مغازه وجود دارد که انواع محصولات را به فروش می رسانند. در فروشگاه دیوتی فری می توانید محصولات مختلف مثل عطر و لوازم آرایشی و … را بدون احتساب هزینه اقتصادیات خریداری کنید. فروشگاه های فرودگاه هفت روز هفته و از صبح زود تا اواخر شب باز هستند.
  • پارکینگ: در سرتاسر محوطه فرودگاه، پارکینگ های متعددی وجود دارد که دسترسی مستقیمی از ترمینال های فرودگاه دارند. پارکینگ های موقت و طولانی مدت به وسیله اسکای ترن (قطار هوایی) در دسترس هستند و مسافران می توانند در عرض 2 دقیقه به پارکینگ برسند. خدمات کارواش، تعمیر اتومبیل و … هم در فرودگاه بین المللی دوسلدورف ارائه می گردد.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوسلدورف

  • اتوبوس: ایستگاه اتوبوس در مقابل سال پروازهای ورودی قرار گرفته است و به راحتی می توانید با استفاده از اتوبوس خود را به هتل و مقصد برسانید. اتوبوس شماره 760 به طور مرتب از مقصد فرودگاه به Ratingen Ost حرکت می نماید. اتوبوس شماره 721 به وسیله ایستگاه مرکزی دوسلدورف به Tannenhof حرکت می نماید. همچنین اتوبوس SB51 نیز مسافران را به Kaarst-Rathaus می رساند. اتوبوس های محلی دیگری هم در نزدیکی ایستگاه راه آهن وجود دارند و مسافران را به مقاصد مختلف می رسانند.
  • تاکسی: تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه دوسلدورف است و بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با تاکسی به هتل بروند. تاکسی ها در مقابل سالن پروازهای ورودی قرار دارند و از آن جا مسافران را سوار می نمایند. اپراتورهای رسمی فرودگاه عبارتند از Taxi-Dusseldor و Rhein0Taxi. تمام تاکسی های رسمی و مجوزدار که در فرودگاه دوسلدورف فعالیت می نمایند با رنگ کرم تعیین هستند. کرایه تاکسی از 20 یورو آغاز می گردد و با توجه به مقصد و آدرس هتلتان افزایش پیدا می نماید.
  • قطار: سیستم ریلی نیز یکی از گزینه ها و امکانات دسترسی فرودگاه بین المللی دوسلدورف محسوب می گردد. این قطارها هر روز از ایستگاه راه آهن دوسلدورف حرکت می نمایند و مسافران را به مقاصد مختلف می رسانند. همچنین Deutsche Bahn نیز سرویس های منطقه ای، اکسپرس و بین شهری ارائه می نماید و قطارهای پرسرعت InterCity Express نیز فرودگاه دوسلدورف را به چندین شهر در آلمان مرتبط می نماید. مدت زمان سفر از فرودگاه بین المللی دوسلدورف به ایستگاه مرکزی شهر در حدود 10 دقیقه خواهد بود. قطارهای sky Train هم ایستگاه قطار را در مدت زمان 6 دقیقه به ساختمان ترمینال فرودگاه مرتبط می نمایند.
  • مترو: مترو S11 S0Bahn هم مستقیما از داخل مجموعه فرودگاه دوسلدورف آلمان عبور می نماید و فرودگاه را به مرکز شهر مرتبط می نماید. این سفر در حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید و بلیط مترو را می توانید از دستگاه هایی که در ایستگاه وجود دارد خریداری کنید.
  • کرایه اتومبیل: اگر دوست دارید در مدت سفر یا اقامت در دوسلدورف آلمان خودتان رانندگی کنید می توانید از خدمات کرایه اتومبیل که در فرودگاه ارائه می گردد بهره ببرید. شرکت های معتبر بین المللی مثل اویس، باجت، اینترپرایز، یوروپکار، هرتز، تریفتی و سیکت در فرودگاه دوسلدورف حضور دارند و خدمات مختلف کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. دفاتر این شرکت ها در سالن اصلی پروازهای ورودی قرار گرفته است.

منبع: sleepinginairports.net

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 349

به "معرفی فرودگاه بین المللی دوسلدورف آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی دوسلدورف آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید