مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90 و ب ام و X3

به گزارش پرسینا بلاگ، بعد از مدت ها غیبت، لکسوس RX200t با نسل تازه خود به بازار ایران برگشته و سعی دارد با قدرت هرچه تمام تر سهم بزرگی از بازار خودرو در کلاس خود را تصاحب کند. البته جمعیت کراس اوورهای لوکس بازار روزبه روز در حال بیش تر شدن است و کمپانی های تولیدکننده خودرو تمام تلاش خود را می کنند که بهترین خودرو خود را روانه بازار کنند تا بلکه بتوانند مچ حریفان را بخوابانند!

مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90 و ب ام و X3

ظاهر زیبا و امکانات زیاد در کنار ابعاد و اندازه مناسب و توانایی فنی خوب باعث شده است که این نوع از خودروهای شاسی بلند به انتخاب اول خیلی ها تبدیل شود. در ادامه به مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90، لکسوس NX 200t و ب ام و X3 می پردازیم و مزیت های هر یک را نسب به دیگری بررسی می کنیم.

مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90

نسل دوم XC90 با ظاهری مجذوب کننده تر نسبت به نسل قبلی خود و با بهره گرفتن از زبان طراحی تازه ولوو، برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2015 معرفی گشت و از همان ابتدا تهدیدی جدی برای رقبای قدرش در بازار به حساب می آمد. این شاسی بلند مدرن از سوی مجله موتور ترند به عنوان بهترین SUV سال 2016 برگزیده شد و همچنین به آن لقب ایمن ترین شاسی بلند دنیا را دادند.

فضای کابین ولوو XC90 در عین سادگی و شیک بودن حال و هوای اسپرت دارد و بسیار جادار و راحت به نظر می رسد و خلاف رقیب آسیایی خود 7 نفره است. سقف شیشه ای یک تکه ولوو نیز فضای کابین را زیباتر از لکسوس RX 200t کرده است.

البته نقطه قوت این خودروی لوکس سوئدی نسبت به لکسوس، یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که علاوه بر توربوشارژ به یک سوپرشارژ نیز مجهز شده که باعث از بین رفتن تأخیر اولیه موتور توربوشارژ می شود و در دورهای بالا، توربوشارژ وارد عمل می شود و به کمک سوپرشارژ می آید و در 7 ثانیه می تواند سرعت خودرو را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه با رقیب خود یعنی لکسوس RX200t حدود 2.5 ثانیه سریع تر است.

با مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90 متوجه خواهیم شد که مصرف سوخت ولوو XC90 نیز در حدود 7/7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در مقایسه با لکسوس بسیار بهینه تر است. البته این ها به این معنی نیست که لکسوس RX 200t خودروی خوبی به حساب نمی آید؛ خودرویی که شاید خاص تر و زیباتر از ولوو باشد، ولی در بخش فنی بدون شک به پای ولوو نمی رسد.

هر دو خودرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی از شرایط مطلوبی برخوردارند و تفاوت معناداری بین آن ها احساس نمی شود. شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش ولوو XC90 را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

مقایسه لکسوس RX200t با لکسوس NX 200t

طراحی RX200t به نوعی دنباله رو طراحی سری NX است. درواقع، لکسوس سعی کرده که زبان طراحی NX یعنی استفاده از خطوط تندوتیز را با طراحی مدرن تری ادغام کند تا علاوه بر این که خودرویی لوکس و باپرستیژ به نظر بیاید، ظاهری جوان پسند و خشن نیز داشته باشد تا طیف وسیع تری از مشتریان را شیفته خود کند. البته فرم کلی بدنه هنوز وجوه مشترک زیادی با مدل قبلی دارد.

هر دو خودرو از یک پیشرانه یکسان 2 لیتری 4 سیلندر استفاده می کنند، ولی RX به دلیل ابعاد بزرگ تر و وزن بیش تر، مصرف ترکیبی سوخت آن در 100 کیلومتر در حدود 1 لیتر بیش تر است و همچنین تقریباً 2.5 ثانیه دیرتر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. با این حال، در مقایسه لکسوس Rx200t با مدل NX 200t باید این را در نظر بگیریم که قیمت RX بیشتر است.

شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش لکسوس NX 200tرا در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

مقایسه لکسوس RX200t با ب ام و X3

ب ام و X3 از سری شاسی بلندهای لوکس این خودروساز آلمانی است که از نظر ابعاد بین ب ام و X1 و ب ام و X5 قرار گرفته است. اگرچه طراحی این خودرو از نگاه عده ای قدیمی به نظر می رسد، ولی نباید فراموش که کماکان یک ب ام و است! و وقار و پرستیژ خاص ب ام و را با خود به همراه دارد.

درون کابین ب ام و هم بسیار شیک طراحی شده و از بهترین متریال استفاده شده است. قلب تپنده ب ام و X3 نیز یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر است که توان تولید 245 اسب بخار قدرت و گشتاور 350 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه می تواند ب ام و را در 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند یعنی 3 ثانیه زودتر از لکسوس که عدد زیادی است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به ازای هر 100 کیلومتر 3 لیتر کم تر از لکسوس است.

درست است که لکسوس شتاب ب ام و را ندارد و مصرف سوخت آن نیز حتی بیش تر است، ولی طراحی زیبا و هیجان انگیز آن عاشقان خودش را دارد و در کنار امکانات رفاهی مناسب و استهلاک و هزینه نگهداری کم تر نسبت به ب ام و عده بسکمک را به سمت خودش می کشاند.

آخرین آگهی های خرید و فروش بی ام و X3را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

جمع بندی

امیدواریم که این مقایسه لکسوس RX200t با خودروهای هم رده اش توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید آخرین قیمت خرید و فروش این خودرو را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید:

آگهی های خرید و فروش لکسوس RX 200T لاکچری

آگهی های خرید و فروش لکسوس RX 200T F

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8107

به "مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90 و ب ام و X3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لکسوس RX200t با ولوو XC90 و ب ام و X3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید