ملی پوشان بسکتبال ایران، آماده درخشش در جام جهانی 2019

به گزارش پرسینا بلاگ، تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در مسابقات جام جهانی 2019 و انتخابی المپیک با تیم های پرورتوریکو، تونس و اسپانیا رقابت کند.

ملی پوشان بسکتبال ایران، آماده درخشش در جام جهانی 2019

به گزارش ، تیم ملی بسکتبال کشورمان باید برای حضور در تورنمنت پیک و سپس جام دنیای به چین سفر کند. آسمان خراش های ایران قرار است سال جاری برای سومین بار در تاریخ در جام دنیای حاضر شوند. پیش از این تیم ملی بسکتبال کشورمان سال 2010 در مسابقات قهرمانی دنیا حاضر شده بود و با تیم های بزرگ مصاف کرد. ملی پوشان ایران در سال 2014 هم در رقابت های جام دنیای حاضر شدند و توانستند تجربه کسب نمایند. آسمان خراش های ایران بدون شک یکی از قدرت های آسیایی هستند. آن ها سابقه چند قهرمانی در آسیا، 2 حضور در جام دنیای و 2 حضور در المپیک را دارند.

مسابقات سال جاری، تفاوت عمده ای با ادوار گذشته دارد. این رقابت ها قرار است با حضور 32 تیم برگزار گردد و تیم ها علاوه بر رقابت در جام دنیای باید به دنبال کسب سهمیه المپیک هم باشند. شاگردان مهران شاهین طبع در رقابت های مقدماتی نمایش خوبی داشتند و توانستند جواز حضور در این بازی ها را کسب نمایند. حالا ملی پوشان کشورمان به دنبال کسب بهترین نتیجه در جام دنیای هستند تا به المپیک برسند.

آسیا برای المپیک تنها یک سهمیه دارد. ژاپن میزبان بعدی این رقابت ها است و حضورش در این مسابقات قطعی است، بنابراین آن ها در صف رقیبان برای رسیدن به المپیک نیستند، اما چین میزبان، اردن و کره جنوبی رقیبان جدی برای ایران محسوب می شوند. بر اساس قوانین اعلامی تیم آسیایی که بهترین عملکرد را در این مسابقات داشته باشد سهمیه المپیک را کسب می نماید و در صورتی که تیم های آسیایی نتوانند از گروهشان صعود نمایند در آن موقع مسابقاتی میان آن ها برای انتخابی المپیک برگزار می گردد.

ترکیب تیم ملی بسیار خوب و با طراوت است و عملا در هر پست بازیکنان آماده ای حضور دارند که می توانند به تیم ملی یاری نمایند. همچنین شاگردان شاهین طبع اردو های خوبی سپری کردند و به شرایط آرمانی رسیده اند.

آسمان خراش ها در نخستین تورنمنت آماده سازی خود به پرتغال سفر کردند و با تیم های اسلوونی، دانمارک و پرتغال رو به رو شدند. آن ها در سرانجام با 3 پیروزی به عنوان قهرمانی رسیدند.

تیم ملی ایران پس از پرتغال به روسیه اعزام شد و توانست با پیروزی مقابل اردن و روسیه میزبان به عنوان قهرمانی برسد. تیم ملی بسکتبال کشورمان مقابل روسیه یکی از بهترین نمایش هایش را داشت و قدرت خود را به خوبی به حریفان نشان داد. آن ها در گام آخر هم در تورنمنت یونان حاضر شدند و با یک پیروزی مقابل مجارستان و یک شکست مقابل یونان پر ستاره به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

شاگردان شاهین طبع علاوه بر این، یک بازی محبت آمیز هم با یونان انجام دادند که در این دیدار تدارکاتی شکست خوردند.

یونان و روسیه 2 حریف قدرتمند ایران در تور آماده سازی اروپا بودند و تیم ملی هم با شرایطی کاملا متفاوت مقابل این 2 حریف به میدان رفت و در سرانجام هم نتایج خوبی گرفت. بدون شک نتایج کسب شده در بازی های محبت آمیز ملاک مناسبی برای سنجش توانایی ها ملی پوشان ایران نیست، اما این مسابقات و اردو ها، آمادگی مناسبی برای بازیکنان کشورمان در پی داشته است. جدی ترین حریفان ایران در جام دنیای پورتوریکو و تونس هستند.

کیانی: اردو های تیم ملی حساب شده بود/ پیروزی های به دست آمده بازیکنان را به خود باوری رسانده است

قاسم کیانی کارشناس بسکتبال گفت: تصور می کنم اردو هایی که ملی پوشان پشت سر گذاشتند بسیار حساب شده بود. در هر تورنمنت حریفان از لحاظ فنی با هم متفاوت بودند. همچنین این رقبا بازی سطح بالایی را نشان دادند. نکته جالب هم ترتیب اردو ها از ضعیف به قوی بود. ملی پوشان در اردوی نخست با تیم های دانمارک، پرتغال و اسلوونی بازی کردند. تیم ملی ایران در اردوی دوم با اردن و روسیه که تیم قدرتمندی بودند بازی کرد، بسکتبالیست های ایران، روسیه را شکست دادند.

او اضافه نمود: تیم ملی کشورمان پس از تورنمنت روسیه به یونان سفر کرد و با تیم میزبان (2 بار) و تیم مجارستان بازی محبت آمیز انجام داد. یونانی ها مقابل ایران، ارزشمند ترین بازیکن NBA را هم در اختیار داشتتند که همین شرایط جالبی را به وجود آورده بود. تصور می کنم این تورنمنت هم راضی نماینده بود. این اردو برای هماهنگی لازم بود. خوشبختانه تیم به هماهنگی لازم رسیده و به اوج نزدیک شده است.

کارشناس بسکتبال بیان داشت: این اردو ها یاری لازم را نموده، اما کافی نبوده است. نه برای ایران و نه برای هیچ تیم دیگر نمی توانیم بگویم این اردو ها کافی است. این یاری لازم بود تا تیم با هماهنگی و تمام توان به مصاف حریفان برود. ما نمی توانیم روی بازی با اسپانیا حساب ویژه ای باز کنیم. در مجموع معتقدم این اردو یاری لازم را داشته است تا نقاط قوت و ضعف پیدا گردد. نتایج به دست آمده می تواند خود باوری کافی را ایجاد کند، اما شرایط در بازی رسمی متفاوت است و تیم ها با تمام توان برای کسب پیروزی و بهترین نتیجه به میدان می روند.

رضاپور: تیم ملی توانایی پیروزی برابر پورتوریکو و تونس را دارد/ نگاهم به تیم ملی مثبت است

افشین رضاپور کارشناس بسکتبال گفت: نگاهم به تیم ملی مثبت است. تیم ملی بسکتبال کشورمان تفاوت هایی با حریفان دارد که در نوع خود جالب است. تیم ما 7 بازیکن در اختیار دارد که سابقه حضور در رقابت های جام دنیای 2010 و 2014 را دارند و علاوه بر رقابت های جام دنیای، در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک هم به میدان رفته اند. این بازیکنان همچنین بار ها در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا هم بازی نموده اند. در مجموع تیم ملی 8 تا 10 سال سابقه مناسبی دارد و همین باعث می گردد تا روند تیم ملی را مثبت ارزیابی کنیم.

او اضافه نمود: مسابقات جام دنیای تفاوت هایی با سال های گذشته دارد. این مسابقات برای نخستین بار است که با حضور 32 تیم برگزار می گردد. این رقابت ها برای سهمیه المپیک هم است و به همین دلیل شرایط خاص تری بر آن حاکم است. پیش از این تیم ما در مسابقات 2010 که با عنوان قهرمانی دنیا و 2014 که با عنوان جام دنیای برگزار می شد شرکت نموده بود. آن رقابت ها با حضور 24 تیم برگزار می شد و تیم ملی باید در گروهی 6 تیمی به مصاف حریفان می رفت. این در حالی است که مسابقات سال جاری در 8 گروه چهار تیمی برگزار می گردد.

رضاپور ادامه داد: تیم ملی ایران باید در این مسابقات با تیم دوم دنیا یعنی اسپانیا بازی کند. ملی پوشان پیش از این و در جام دنیای های گذشته در گروه های 6 تیمی حضور داشتند و به ترتیب در جام های دنیای 2010 و 2014 با تیم های آمریکا، کرواسی، برزیل، اسلوونی، اسپانیا، صربستان و فرانسه رو به رو شدند و تجربه خوبی دارند. آن ها سال جاری باید به جز بازی با اسپانیا به مصاف تونس و پورتوریکو بروند که با حریفان قبلی که با آن ها رو به رو شده اند قابل مقایسه نیستند.

او ادامه داد: نمی خواهم خیال پردازی کنم، اما منظور مقایسه تیم ها و سطح آن ها در دنیا است. در عین حال این تیم ها هم می خواهند ما را شکست دهند و در نتیجه ما رقابت حساسی با پورتوریکو و تونس برای صعود به همراه اسپانیا داریم. دتیم ما شرایط خوبی دارد و می تواند از گروه صعود کند. تیم ملی در صورتی که به جمع 16 تیم برسد با قرعه و شرایط خوبی رو به رو می گردد و مصاف با ایتالیا می تواند برای ما خوب باشد.

رضاپور توضیح داد: تیم های اردن و ژاپن که دیگر تیم های آسیایی در جام دنیای هستند، شرایط بسیار سختی داشته و شانس چندانی برای موفقیت ندارند. در عوض تیم ما و چین شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد و کسب سهمیه المپیک دارند. ما برای این مسابقات بازیکنان خوبی همچون نیکخواه، حدادی و جمشیدی را داریم. ما در هر پستی به غیر از پست حدادی بازیکنان خوبی داریم که می توانند جای نفرات اصلی را پر نمایند، هر چند جای ارسلان کاظمی هم خالی است.

او بیان داشت: بازیکنان را باید در پروسه های طولانی مدت مورد آنالیز قرار داد. کاظمی در جام دنیای 2010 ترکیه تنها 20 سال داشت و با عملکرد خوبش بهترین بازیکن ایران شد. او در جام دنیای 2014 هم حضور داشت، اما سال جاری دچار مصدوم بود. او پس از بازی های آسیایی با مصدومیت کار می کرد که برایش بسیار خطرناک بود. ارسلان همیشه عملکرد خوبی داشته و در بازی های مختلف هم درخشیده است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1369

به "ملی پوشان بسکتبال ایران، آماده درخشش در جام جهانی 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوشان بسکتبال ایران، آماده درخشش در جام جهانی 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید