هفته گردشگری گیلان و اجرای 300 ویژه برنامه فرهنگی

به گزارش پرسینا بلاگ، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، این استان را یکی از قطب های گردشگری کشور دانست و با اشاره به برگزاری بیش از 300 برنامه مختلف به مناسبت هفته گردشگری گفت: جشنواره های نان تمیجان، خیک پنیر اطاقور، خرمن خطیب گوراب، کباب سنتی نازک سرای آستانه، بادام زمینی آستانه اشرفیه و برنج آستانه از جمله ویژه برنامه های هفته گردشگری در گیلان است.

هفته گردشگری گیلان و اجرای 300 ویژه برنامه فرهنگی

جهانی بعلاوه شعار هفته توریستی گیلان را توریستی و سرمایه گذاری های سبز گفت و از برگزاری 12 جشنواره فرهنگی و توریستی و برپایی 17 میز خوراک و تور شهرگردی در 17 شهرستان گیلان اطلاع داد و گفت این جشنواره ها با هدف معرفی ظرفیت های توریستی و توانمندی روستائیان برگزار می گردد.

استان گیلان یک از استان های توریستی ایران است و بیش از 12 هزار و 500 نفر در حوزه تأسیسات توریستی در این استان فعالیت دارند. به همین علت 30 کارگاه آموزشی با موضوع توریستی برای آموزش روستائیان برگزار خواهد شد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان، گفت: در شش ماه نخست سال جاری 57 میلیون توریست به استان سفر کردند که در این ایام حدود 62 میلیون توریست، شب در مراکز تاسیساتی استان اقامت داشتند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است، بعلاوه بیش از هشت میلیون توریست از اماکن تاریخی و موزه های استان بازدید داشتند که نسبت به مدت مشابه 27 درصد افزایش داشته است.

جهانی بعلاوه از فعالیت 2649 خانه مسافر، 500 هتل آپارتمان، 382 واحد پذیرایی بین راهی، 161 اقامتگاه بوم گردی و سنتی، 112 هتل، 102 مجتمع توریستی، 84 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، 52 مهمان پذیر، 30 اسکله توریستی، 19 مجمتع تفریح و تفریحی و یک بوتیک هتل در استان گیلان اطلاع داد.

بعلاوه بهره برداری از 53 پروژه، افتتاح پنج کارگاه صنایع دستی و برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی از 3 تا 9 مهرماه از دیگر برنامه های هفته توریستی استان گیلان است.

منبع: علی بابا
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8344

به "هفته گردشگری گیلان و اجرای 300 ویژه برنامه فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته گردشگری گیلان و اجرای 300 ویژه برنامه فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید