هنرمندان کره ای در فرهنگستان هنر چای نوشیدند

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رواق هنر فرهنگستان هنر با ستون های حجاری شده مرمرین و حوض فیروزه اش در دل کهن ترین خیابان شهر تهران جا خوش کرده و دروازه بهشت آن دروازه ای است برای ارتباط و تعامل هنرمندان با مردم. فضایی که طراحی شد تا هنرمندان بیایند و در دل مردم قرار گیرند و برای آنها هنرهای خود را ارائه کنند. فضایی که هنرمندان بنشینند و با مردم صحبت کنند. خواه این هنرمندان ایرانی باشند و خواه خارجی.

هنرمندان کره ای در فرهنگستان هنر چای نوشیدند

حال این روزها، رواق با ساخت خانه ای نمادین شاهد هنرنمایی هنرمندان کره ای است.

هیات اعزامی هنرمندان کره ای که از روز شنبه 25 شهریور به تهران آمدند مرکب از هفت نفر هستند. خانم جی های کیم استاد دانشگاه هنر سئول و نویسنده کتاب های بچه ها که در این پروژه نماینده هنرمندان کره ای و مسوول گروه اعزامی به ایران است، خانم کوم سوک کیم، هانگ کین مدرس تاریخ و مدیریت هنر، آقای سانگ یونگ چی هنرمند هنر مدرن، خانم هسوگ یانگ نقاش، خانم هسوگ چون کارشناس فرهنگ های آسیایی، آقای هانگ مین کین سازنده مجسمه های محیطی و هسونگ یونگ هنرمند عرصه تئاتر اعضای این گروه هستند.

صبح امروز، سوم مهرماه این هنرمندان در سالن همایش فرهنگستان هنر در حضور مخاطبان هنرشان نشسته و به ارائه گزارش در مورد آنچه که در این چند روزی که در ایران بوده اند، انجام داده اند پرداختند.

در ابتدای این برنامه جی های کیم، هدف از این سفر را برقراری ارتباط میان هنرمندان کره و ایران ذکر کرد و گفت: نخستین هدف ما ارتباط فرهنگی میان دو کشور است و علاقه مندیم هنرهای خود را به ایران نشان داده و از هنرهای ایرانی نیز بهره مند شویم.

وی با ذکر این جمله که برای اولین بار از طریق آثار سینمایی ایران با هنرهای ایرانی آشنا شده و برای آگاهی بیشتر در حدود یکصد هنرمند برجسته ایرانی در رشته های مختلف هنری را مورد بررسی قرار داده است، ادامه داد: زبان تعامل میان مردم جهان، هنر است که هرکدام پیامی خاص را در خود جای داده است. من با دیدن آثار سینمایی ایران علاقه مند شدم تا دیگر هنرمندان ایرانی را بشناسم و حال با سفر به ایران می توانم از نزدیک با آنان آشنا شوم.

این هنرمند کره ای ادامه داد: در این پروژه که به مدت یک هفته به طول انجامید شش نفر از هنرمندان کره ای مرا همراهی کردند. در طول این هفته ما سعی کردیم با ساخت خانه ای نمادین که به عنوان خانه خود در ایران می دانیم، میزبان مردم ایران باشیم و برخی از هنرهای جدید و مفهومی را که در کره وجود دارند به مردم ایران نشان دهیم.

وی اظهار داشت: خانه کوچک کره ای که در رواق هنر در طی دو روز توسط این هیات هفت نفره ساخته شد، بدنه اش از جنس الوار بود که با بست های فلزی به یکدیگر متصل می شوند. این امر قابلیت حمل آن را ایجاد می کند و سقف آن نیز از تورهای فلزی که با بست های زرد پلاستیکی توسط هنرمندان فراهم شده است، ساخته شد.

این هنرمند کره ای در پایان سخنان خود گفت: شباهت هایی به لحاظ سبک و شیوه در هنر مینیاتور ایران و کره وجود دارد اما آنچه در نگاره های ایرانی مشاهده کردم بیشتر به داستان های اساطیر و شاهان ایران مربوط می شود، حال آنکه موضوع مینیاتورهای کره ای براساس داستان زندگی مردم عادی نقش بسته است.

جی های کیم به ساخت تونل پلاستیکی بی رنگی اشاره کرد که برای سفر میان شرق و غرب تهیه شده است و در مورد آن توضیح داد: در دومین روز یک تونل که از جنس مشمع بی رنگ بود و توسط دو پنکه و چراغ های رنگی آذین شده بود، به این خانه نمادین متصل و به نمایش درآمد. ما ساخت خانه را انتخاب کردیم زیرا خانه غیر از آنکه محلی امن برای ساکنان خانه است، مکانی است که شما می توانید از مهمانان خود پذیرایی کنید حال ما برای این خانه در روزهای مختلف برنامه هایی را تدارک دیدیم و این خانه نمادی برای ماست که میزبان مردم و هنرمندان ایرانی باشیم و تونلی که توسط پنکه ها برپا شده و به این خانه متصل شده به مفهوم راهی است که پیوند هنرمندان ایران و کره را نشان می دهد.

سانگ یونگ چی مجری طرح روز سوم حضور هنرمندان کره ای در فرهنگستان هنر سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: روز سوم سطح خانه با پارچه های مشکی و قسمت داخلی خانه نیز با پارچه های نارنجی پوشانده شد و شیارهای عمودی از بالا به پایین برای اجرای نمایش ایجاد شد. سپس من که در زمینه مدیاآرت، دیجیتال آرت، گرافیک، انیمیشن، ویدیو و ربات کامپیوتری تخصص دارم و از عناصر موجود در طبیعت برای ساخت موسیقی استفاده می کنم از صدای محیطی تهران برای ساخت موسیقی استفاده کردم و دو هنرمند دیگر نیز از داخل این خانه از طریق شیارهای ایجاد شده با دست، پا و صورت های خود به اجرای نمایش کوتاهی پرداختند.

در ادامه مسعود ناصری، مدیر موسسه صبای فرهنگستان هنر گفت: پروژه ای که امروز هنرمندان کره ای در مورد آن صحبت کردند برنامه ای است که از 3 سال پیش شروع شد یعنی وقتی که ما متوجه شدیم که گروه هایی از هنرمندان کره ای دوست دارند در ایران به ارائه برنامه بپردازند به همین خاطر با موسسه آرگو کره تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

وی ادامه داد: سال پیش برنامه ای اجرا شد با نام سوغات که هنرمندان دو کشور از فرودگاه گوانگ جو تا فرودگاه امام خمینی (ره)، سفر کردند و آنچه از این سفر برداشت کردند تحت عنوان سوغات به همدیگر هدیه دادند.

ناصری به پروژه ای که امسال تعریف کرده اند اشاره کرد و گفت: امسال پروژه دوستی با مردم شهر تهران را تعریف کردیم که این هنرمندان کره ای به خاطر همین پروژه به ایران آمدند و به ارائه هنر خود در رواق هنری فرهنگستان هنر پرداختند.

مدیر موسسه صبا در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما چندین و چند برنامه دیگر نیز با هنرمندان خارجی داشته و داریم که از آن جمله می توان به نمایشگاه نقاشیخط 6 هنرمند آلمانی، نمایشگاه هنرمندان افغانستانی و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

در پایان این مراسم هنرمندان کره ای میزبان مهمانان ایرانی خود بودند و با غذاهای کره ای از آنها پذیرایی کردند و مراسم چای معروف کره ای را هم اجرا کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1449

به "هنرمندان کره ای در فرهنگستان هنر چای نوشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان کره ای در فرهنگستان هنر چای نوشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید