واکنش ونزوئلا به تهدید آمریکا مبنی بر محاصره دریایی

به گزارش پرسینا بلاگ، ایرنا نوشت: وزیر امورخارجه ونزوئلا روز چهارشنبه تهدیدهای ایالات متحده به محاصره دریایی علیه این کشور را محکوم کرد.

واکنش ونزوئلا به تهدید آمریکا مبنی بر محاصره دریایی

به گزارش تارنمای آکیوس (Axios)، خورخه آروازا در صفحه توییتری خود نوشت: برنامه های دولت آمریکا را به خاطر محاصره جنایتکارانه و تهدید به محاصره دریایی و استفاده از زور علیه مردم ونزوئلا محکوم می کنیم.

به گزارش تارنمای اکسیوس، پنج مقام فعلی و سابق آمریکایی اعلام کردند، دولت دونالد ترامپ به مقامات امنیتی این کشور پیشنهاد داده است که کشتی های آمریکا در نزدیکی خطوط ساحلی ونزوئلا مستقر شوند تا مانع ورود و خروج کالا به این کشور شوند.

این مقامات اعلام کردند که ترامپ از حدود یک سال پیش بارها ایده محاصره دریایی ونزوئلا را مطرح نموده و چند هفته پیش نیز چند مرتبه این ایده را بازگو کرد. این در حالی است که بر اساس گزارش ها، پنتاگون این ایده را جدی نگرفته چون مقامات ارشد نظامی معتقدند این ایده غیرعملی است، هیچ پایه حقوقی ندارد و منابع نیروی دریایی آمریکا را که پیشتر برای مقابله با چین و ایران اختصاص یافته،در اختیار می گیرد.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زود هنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

بعضی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت نموده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

در تازه ترین تحولات ونزوئلا، بتازگی روسیه و چین به اتفاق، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت را وتو کردند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1389

به "واکنش ونزوئلا به تهدید آمریکا مبنی بر محاصره دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ونزوئلا به تهدید آمریکا مبنی بر محاصره دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید