وزیر اقتصاد آلمان هم از پروژه گازی نورد استریم 2 در برابر انتقادها حمایت کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر اقتصاد آلمان هم توقف پروژه گازی نورد استریم 2 به عنوان واکنشی به تشدید مناقشات با روسیه را رد نموده و این اقدام را بیشتر به ضرر آلمان دانست.

وزیر اقتصاد آلمان هم از پروژه گازی نورد استریم 2 در برابر انتقادها حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان از پروژه گازی نورد استریم 2 در برابر انتقادهایی که با توجه به تشدید تنش ها با مسکو بر سر مسئله بازداشت آلکسی ناوالنی منتقد مطرح کرملین در روسیه علیه آن شکل گرفته، حمایت کرد.

وزیر اقتصاد آلمان بر لزوم پیشبرد این پروژه گازی تاکید نموده و گفت: بحث ها درباره این پروژه گازی نباید با بحث ها درباره نقض حقوق بشر در روسیه آمیخته گردد. در یک طرف روابط تجاری و پروژه های تجاری که طی دهه ها وجود داشته واقع شده است و در طرف دیگر نقض جدی حقوق بشر و واکنش ما در برابر آن مطرح است.

آلتمایر همچنین تاکید نمود که اگر نورد استریم 2 تکمیل نگردد روسیه به طور اتوماتیک گاز کم تری نمی فروشد چرا که نورد استریم 1 و خط لوله اوکراین همچنان کار می نماید. وی اضافه کرد: اما شرکت های آلمانی سرمایه هنگفتی را از دست می دهند. از این رو من فورا خواهان شکل گیری بحث های عینی در این باره هستم.

وی در عین حال اعلام نمود که انتظار پاسخ آشکار اتحادیه اروپا به حکم حبس صادر شده علیه منتقد کرملین را دارد.

اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم اخیرا از پیشبرد پروژه گازی نورد استریم 2 حمایت نموده و گفته است : بعد از وخیم شدن پایدار مناسبات بین روسیه و اروپا در سال های اخیر مناسبات انرژی تقریبا آخرین پل بین طرفین است.

اشتاین مایر همچنین گفت: به اعتقاد من شکستن پل ها علامت قدرت نیست. چگونه قرار است ما روی شرایطی که آن را غیر قابل قبول می دانیم تاثیر بگذاریم وقتی که آخرین ارتباطات را قطع می کنیم؟

صدر اعظم آلمان هم به شدت به دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین در روسیه و سرکوب اعتراضات هواداران آن انتقاد وارد می نماید، اما در عین حال نمی خواهد پروژه گازی نورد استریم 2 را با این مسئله مرتبط کند.

وی مناقشات بر سر ناوالنی با روسیه را از نظر آلمان بی تاثیر بر پروژه گازی نورد استریم 2 عنوان نموده و اعلام نمود که علی رغم اختلافات با مسکو بر سر مسئله ناوالنی مذاکرات با روسیه نباید متوقف گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات شرکت انرژِی گازپروم روسیه به عنوان سرمایه گذار اصلی این پروژه گازی حدود 94 درصد این خط لوله تا به حال آماده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آمریکا هم به شدت مخالف پیشبرد این پروژه گازی بوده و بر این باور است که این پروژه اروپا را به گاز روسیه وابسته می نماید. واشنگتن مرتبا شرکت های اروپایی مشارکت کننده در این پروژه گازی را به تحریم های سخت تهدید می نماید.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6583

به "وزیر اقتصاد آلمان هم از پروژه گازی نورد استریم 2 در برابر انتقادها حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد آلمان هم از پروژه گازی نورد استریم 2 در برابر انتقادها حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید