وزیر کشور: امکان تبادل نظر با ترامپ را نداریم

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر کشور گفت: تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان مصاحبه با آن را نداریم.

وزیر کشور: امکان تبادل نظر با ترامپ را نداریم

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست که با حضور مسئولان دستگاه ها و نهاد های مختلف اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی و با مشارکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان مازندران برگزار گردید، با بیان اینکه در چارچوب قوانین بین المللی و احترام متقابل با کشور های جهان تعامل داریم، اضافه کرد: امروز برای تمام کشور های جهان معین شده است که رئیس جمهوری فعلی آمریکا قابل اطمینان نیست و وی نه تنها از برجام، بلکه از بعضی دیگر از تعهدات بین المللی نیز خارج شده است.

وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا نشان داد که به هیچ یک از تعهدات سازمان های بین المللی نیز متعهد نیست و نه تنها با جمهوری اسلامی ایران بلکه با بعضی دیگر از کشور های جهان از جمله چین و روسیه نیز مشکل پیدا نموده است و مسائل را حتی به داخل کشورش نیز می کشاند. در چنین شرایطی با این رئیس جمهوری که آمریکا دارد، امکان تبادل نظر وجود ندارد و برای تمام جهان هم ثابت شده است که ترامپ فرد مطمئنی برای تبادل نظر و تعهدات بین المللی نیست و در واقع خوی استکباری آمریکا برای تمام جهان به اثبات رسیده است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: اگرچه ما با خوی استکباری آمریکا مشکل داریم، ولی دشمنی ما با آن کشور ذاتی نیست و همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با دولت آمریکا مشکل داریم و با مردم آن کشور هیچ دشمنی نداریم. تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان تبادل نظر با آن را نداریم.

وزیر کشور با اشاره به اجماع همگانی نسبت به برجام در داخل کشور، توضیح داد: به هر حال با برجام راهگشایی خوبی از لحاظ مالی و سرمایه گذاری در کشور ایجاد شد و شاهد رشد سرمایه گذاری و مالی در کشور بودیم. با خروج آمریکا از برجام در پی بدعهدی رییس جمهوری فعلی آن کشور، اگرچه در ابتدا مسائل مالی بویژه برای عموم مردم ایجاد شد، ولی بعد از زمان اندکی توانستیم با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم و سایر نیرو های داخل نظام بر این مسائل فائق آییم و خط بطلان بر پیش بینی های بدبینانه در خصوص آینده کشورمان بکشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تجربه به ما ثابت نموده است که برای افزایش قدرت چانه زنی در جهان باید در حوزه مالی نیز همانند حوزه نظامی به توانمندی و به توان بازدارندگی برسیم و در این صورت می توانیم اهداف خود را در جهان دنبال کنیم.

وزیر کشور با تشکر از همه تلاشگران عرصه مقابله با کرونا در استان مازندران که بخوبی با راهنمایی استاندار پیروز به مدیریت این بیماری شدند، گفت: صیانت از امنیت، معیشت و آزادی های قانونی مهم ترین محور های خدمت همه مدیران در وزارت کشور باشد.

رحمانی فضلی در خاتمه از نحوه تعامل استاندار مازندران در راستای توسعه استان با دستگاه ها و دیگر قوا قدردانی کرد و گفت: کاهش چشمگیر آتش سوزی ها در مازندران موجب خرسندی اینجانب است.

در این نشست 20 دستگاه و نهاد به ارایه گزارش از اقدامات، برنامه ها و ارایه مسایل خود پرداختند.

مسایل بخش های مختلف حوزه های سیاسی، اجتماعی، امنیتی، انتظامی، قضایی، مالی، عمرانی، برنامه و بودجه، گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت مطرح و گزارش مبسوطی از اقدامات حوزه مقابله با کرونا در استان به وزیر کشور ارائه شد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4834

به "وزیر کشور: امکان تبادل نظر با ترامپ را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: امکان تبادل نظر با ترامپ را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید