پولی که به جیب تهرانی ها بازگشت

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران : پس از 3 سال لیست املاک شهرداری که بر اساس ماده 6 قانون 55 شهرداری مورد بهره برداری قرار گرفته و در بعضی موارد بهره برداری آنها دچار انحرافاتی بود توسط بعضی از رسانه ها منتشر شد .اجاره یک ماه بعضی از این آپارتمان ها از فایل های پیشنهادی اجاره محاسبه شده ،املاک انتخاب شده املاکی هستندکه از آنها استفاده مسکونی می شده که مغایر با بهره برداری قانونی است .

پولی که به جیب تهرانی ها بازگشت

به گزارش خبرنگاران ،هفته گذشته دو سایت خبری لیستی از املاک شهرداری تهران که بهره برداری آنها توسط افرادی خارج از شهرداری و معروف به املاک ماده 6 منتشر کردند . بسیاری از این املاک در اختیار سراهای محله ،اماکن ورزشی یا حسینه ها و ... بودند . بعضی نیز به صورت مسکونی بهره برداری شده بودند که تعداد زیادی از آنها تخلیه و یا قرار داد اجاره به روز برای آنها تنظیم شده بود .

به نام بهره برداران که املاک شان را تخلیه نموده بودند و به مدت زمان بهره برداری اشاره نشده بود . بعضی از این املاک مسکونی متراژ نیز در آن قید نشده بود که بیشتر املاک فاقد سند بودند .

تعدادی از این املاک با متراژ متوسط در نقاط مختلف را انتخاب و قیمت های روز اجاره آنها را از فایل های پیشنهادی بازار محاسبه کردیم تا معین گردد به طور میانگین ماهیانه چقدر به خزانه شهر تهران در این شرایط بحرانی درآمدی بازگشته است .

به وطور مثال آپارتمانی 127 متری در داراباد با رهن 500 میلیون ماهیانه می تواند تا 4 میلیون برای شهرداری درآمد داشته باشد . با توجه به این که بیشترین املاک واگذار شده در شهرداری مربوط به منطقه یک است به روز رسانی اجاره های این املاک یا فروش آنها می تواند در پیشبرد پروژه های کوچک مقیاس موثر باشد .

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5685

به "پولی که به جیب تهرانی ها بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولی که به جیب تهرانی ها بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید