پیامکهای مزاحم همچنان تبلیغ می کنند!

به گزارش پرسینا بلاگ، درحالی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیم کارت های مزاحم ارسال کننده پیامک تبلیغاتی را مسدود می کند، این آمار در یک ماه گذشته ثابت مانده است.

پیامکهای مزاحم همچنان تبلیغ می کنند!

به گزارش خبرنگاران، برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #800 که برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که از طریق سامانه های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه 195 را برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.

مسدود کردن خطوط شخصی پس از این که کسب وکارها با مسدود شدن سرشماره های پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، رخ داد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه 195 را برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی کند.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم کارت هایی که تنها به ارسال پیامک های انبوه اقدام می کردند و استفاده های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک های مزاحم با شماره های شخصی بود. بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از زمان مسدود کردن پیامک های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام کرده است.

هم چنین کاربران در صورت مواجهه با پیامک هایی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می کنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه 195 ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم کارت های مزاحم را تسریع کنند.

اما تا انتها مرداد ماه سال جاری، آمار مسدود شدن سیم کارت های مزاحم ارسال کننده پیامک تبلیغاتی، 134 هزار و 145 خط بود که این آمار تا کنون تغییر نکرده است. با توجه به اینکه به گفته رگولاتوری، این آمار به صورت سیستمی و اتوماتیک توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنظیم می شود، این که این آمار در طول یک ماه گذشته ثابت مانده، به نظر می رسد بدین معناست که در این مدت شکایتی از خطوط شخصی ارسال کننده پیامک نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1630

به "پیامکهای مزاحم همچنان تبلیغ می کنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامکهای مزاحم همچنان تبلیغ می کنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید