پیچ و خم های اداری روند ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را کند نموده است

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا/ براساس گفته های معاون گردشگری کشور، پیچ و خم های اداری روند ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را کند نموده است.

پیچ و خم های اداری روند ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را کند نموده است

علی اصغر شالبافیان در نخستین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه هم افزایی و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی می تواند صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه واقعی خود برساند، اظهار کرد: سرمایه گذاری یکی از مولفه های بسیار مهم در پویایی اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بسیار مهم است، اضافه نمود: سرمایه گذاران نباید در پیچ و خم های بروکراسی اداری سردرگم و بلاتکلیف بمانند.

شالبافیان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران باید بتوانند بدون دغدغه خاطر در تمامی استانها سرمایه گذاری نموده و دستگاه های اجرایی نیز موظف هستند از آنها با ایجاد شرایط قانونی حمایت و فرآیندهای صدور مجوزها و موافقت اصولی را تسهیل نمایند، گفت: نحوه برخورد و رفتار خوب با سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری نموده اند و سرمایه گذارانی که می خواهند سرمایه گذاری نمایند، بسیار مهم است و باید جدی گرفته گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهان حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری شد و اضافه نمود: تقویت زیرساختهای گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دولت نیز از سرمایه گذاران در بخش گردشگری حمایت می نماید.

شالبافیان با بیان اینکه استان گیلان در بخش گردشگری از نعمت های خدادادی ساحل و طبیعت بسیار زیبا بهره مند است، اظهار کرد: استان گیلان در جذب منابع تبصره 18 عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع خوبی برای گردشگری در استان گیلان تدارک دیده شده، گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاران پروانه صدور بهره برداری در سطح گیلان با تفویض اختیار به مرکز استان انجام می گردد و در همین رابطه برای بهره مندی سرمایه گذاران از تسهیلات تبصره 18، به استان نیز تفویض اختیار شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی طرح تحول گردشگری با حمایت مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم عنوان و اعلام کرد: اینکه یک سرمایه گذار به جهت انشعاب گاز یا آب در ادارات مختلف اسیر پیچ و خم های اداری گردد بسیار بد بوده و باید این روند اصلاح گردد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد صندوق حمایت از بخش گردشگری مصوب شده است و امیدواریم با تدوین اساسنامه این صندوق بتوانیم از سرمایه گذاران حمایت کنیم، اضافه نمود: 2226 پروژه در حوزه گردشگری در سطح کشور فعال است و امیدواریم با اتمام این پروژه ها حوزه گردشگری کشور توسعه یابد.

شالبافیان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 1400 میلیارد تومان عوارض خروج از کشور پرداخت شده و تا سرانجام سال این رقم حتما افزایش خواهد یافت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت های ممتاز گردشگری در شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: یکی از مزیت های بسیار مهم استان گیلان بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است که شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن این مزیت ها از منطقه ها ممتاز در حوزه سرمایه گذاری گردشگری محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8203

به "پیچ و خم های اداری روند ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را کند نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیچ و خم های اداری روند ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را کند نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید