چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 می گردد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، با شروع جام دنیای فوتبال 2022 چشمان دنیای ورزش به قطر خواهد بود، زیرا این معتبرترین تورنمنت فوتبال دنیا است. علیرغم جنجال های پیرامون میزبانی جام دنیای سال جاری به وسیله قطر آن کشور در حال آماده شدن برای مشاهده عایدی های رکورددار حاصل از آن رویداد است و هواداران متعصب فوتبال از سراسر دنیا برای تماشای رقابت تیم های ملی کشورشان به آن کشور سفر نموده اند.

چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ویک، پرسشی که مطرح می گردد آن است که کدام تیم برنده جام دنیای سال جاری خواهد شد؟ 32 تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد، اما تنها یک تیم مدعی عنوان قهرمانی دنیا خواهد شد. تعدادی از مدعیان کلیدی احتمالاً برای کسب جایزه برتر در فوتبال مبارزه خواهند کرد.

یکی از دو تیم آمریکای جنوبی قهرمان جام دنیای خواهد شد

بعضی پیش بینی های رسانه ای حاکی از آن است که علیرغم آن که در حالی که اروپایی ها سال جاری دوباره تعدادی باشگاه ملی قدرتمند دارند این بار رقبایی، چون برزیل و آرژانتین در یک مسابقه کلاسیک به دوئل از نوع فوتبالی آن در برابر یکدیگر خواهند پرداخت. با این وجود، این در نهایت برزیل است که به شکوه خود خواهد گشت و به انتظار 20ساله اش برای پیروزی بر آلمانی ها خاتمه خواهد داد.

برزیلی ها مشکل خود را که بیش از حد به نیمار وابسته بودند حل نموده اند و در حالی که ستاره پاری سن ژرمن رکورد گلزنی ملی پله را در این مسابقات خواهد شکست صحبت ها در قطر حول محور ستارگان جوان رئال مادرید از جمله وینیسیوس جونیور و رودریگو و ظهور نسل دیگری از فوتبالیست های عالی برزیلی است.

به جز فرانسه، برزیل به عنوان کامل ترین و متعادل ترین تیم وارد می گردد. در این تورنمنت برزیل مملو از گزینه های با استعدادی است که می توانند برای هر بازی خطوط مقدم قدرتمند تازه ای را ایجاد نمایند و کماکان شاهد رقابت برای کسب عنوان قهرمانی باشند.

با این وجود، آرژانتین یکی دیگر از مدعیان قدرتمند امریکای جنوبی را نادیده نگیرید. پس از نایب قهرمانی در سال 2014 میلادی آرژانتین می تواند اولین قهرمانی خود در جام دنیای را از سال 1986 میلادی در مکزیک به این سو این بار در قطر کسب کند.

بن اسنوبال در سایت The Sporting News نیز قهرمانی آرژانتین را محتمل می داند و می نویسد: نگاه کردن به فراتر از آرژانتین سخت است. اعضای آن تیم دیگر تنها یک دسته مهاجم و یک کپسول آتش در دست خاویر ماسکرانو نیستند. آرژانتین تیمی مناسب است تیمی که در 14 بازی اخیر خود تنها دو بار گل خورده است.

فرانسه می تواند به عنوان برنده بعید ظاهر گردد

فرانسه قهرمان جام دنیای 2018 شد و در پی دفاع از عنوان خود است. سایت The Sporting News می نویسد که فرانسوی ها هنوز یکی از مدعیان قهرمانی در جام دنیای 2022 محسوب می شوند. البته احتمال قرارگیری فرانسه در رتبه دوم و سوم جام دنیای نیز وجود دارد.

حتی لیونل مسی نیز فکر می نماید که فرانسه شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. مسی در مصاحبه ای با نشریه The Athletic گفته بود: برزیل، فرانسه و انگلیس بالاتر از بقیه هستند. امروز آنان اندکی بالاتر از بقیه هستند، اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

انگلیس می تواند به گزینه ای برای شیر و خط انداختن تبدیل گردد

انگلیس بیش از نیم قرن است که جام دنیای را فتح ننموده، اما رایان سندرز در DraftKings Nation می نویسد: انگلیس توانایی ایجاد یک بازی بسیار عمیق را دارد. با بازیکنانی مانند ری کین، رحیم استرلینگ، مارکوس رشفورد، فیل فودن، میسون مانت و ترنت الکساندر - آرنولد تیم انگلستان از این ظرفیت برخوردار است.

سندرز می افزاید: تیم تحت راهنمایی گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان استعداد های زیادی دارد و می تواند شانس واقعی برای پیروزی داشته باشد اگرچه اعضای آن باید در دور حذفی از سد تیم هایی مانند فرانسه، بلژیک و اسپانیا عبور نمایند.

با این وجود، The Athletic UK گزارشی را با استناد به نظرات خوانندگان آن نشریه منتشر کرد و نوشت: تنها پنج درصد از شرکت نمایندگان در نظرسنجی نیمه نهایی 2018 و نایب قهرمانی یورو 2020 امیدوار بودند که انگلستان بتواند تا خاتمه ادامه دهد. در آن گزارش آمده بود: علیرغم موفقیت های اخیر در مسابقات 43 درصد انتظار دارند که از انگلیس ناامید شوند.

یک تیم آفریقایی پیروزی ای ضعیف به دست خواهد آورد

ساموئل اتوئو رئیس فدراسیون فوتبال کامرون و اسطوره فوتبال پیش بینی غیرمعمول تری داشت و به ESPN گفت: کامرون در فینال جام دنیای مقابل مراکش پیروز خواهد شد. اتوئو در ادامه اضافه نمود: آفریقا همواره از ظرفیت بالقوه کسب مقام و موفقیت در جام دنیای برخوردار بوده است، اما ما همواره برترین چهره خود را تا به امروز نشان نداده ایم.

طی سالیان متمادی تیم های آفریقایی تجربه بیش تری را کسب نموده اند و فکر می کنم آن تیم ها نه تنها برای شرکت در جام دنیای، بلکه برای قهرمانی در آن آماده هستند. من نمی دانم چرا کامرون نمی تواند برنده گردد. من معتقدم که برای بردن جام دنیای احتیاجی نیست که هیولا یا موجودی از سیاره ای دیگر باشید برای برد تنها به آمادگی خوب، ذهنی قوی و اندکی دیوانگی احتیاج دارید.

سایت کانورسیشن می نویسد: بسیاری استدلال می نمایند که سال 2022 زمان تغییر داستان جام دنیای آفریقا است. ثبات در رده های مربیگری وجود دارد و برای اولین بار، همه تیم ها به وسیله مربیان داخلی روی نیمکت فنی راهنمایی خواهند شد. با نگاهی به سابقه تیم های آفریقایی و حریفان مربوطه کامرون و سنگال برترین شانس را برای راهیابی به دور دوم و احتمالا فراتر از آن دارند. با این وجود، شبکه خبری الجزیره در سایت خود می نویسد: در جام دنیای فوتبال سقف شیشه ای غیرقابل انکاری بر فراز آفریقا وجود داشته است. بخش عمده ای از چالش آفریقا برای عبور از این سقف شرایط مالی بدتر آن قاره در مقایسه با اروپا و کشور های امریکای جنوبی بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8170

به "چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید