چگونه مهارت های دیداری ، فضایی خود را بهبود ببخشیم؟

به گزارش پرسینا بلاگ، وقتی به مهارت های دیداری - فضایی فکر می کنم، به یک آزمون استعداد که در دبیرستان شرکت کردم فکر می کنم که باید اشکال مختلف را تجزیه و تحلیل می کردم و می فهمیدم که اگر به این صورت یا آن صورت باشد، شکل آنها چگونه است. من در آن زمان خیلی بیشتر از این فکر نکردم اما مهارت های دیداری - فضایی در دنیای امروز اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

چگونه مهارت های دیداری ، فضایی خود را بهبود ببخشیم؟

هوارد گاردنر و نظریه هوش های چندگانه

هوش بینایی - فضایی یکی از هوش های چندگانه هوارد گاردنر است. نظریه گاردنر آنچه ما به نام هوش می پنداریم را توسعه می دهد. تئوری گاردنر در مورد هوش های چندگانه فقط به جای هوش علمی یا کتاب هوشمن، مجال برتری در زمینه های دیگر را برای افراد فراهم می کند.

هوش های متعدد گاردنر شامل موسیقی، کلامی- زبانی، منطقی-ریاضیاتی، بدنی- جنبشی، بین فردی، درون فردی، طبیعت گرایانه، وجودی و مهارت های دیداری - فضایی است.

هوش دیداری - فضایی

هوش دیداری - فضایی توانایی تجسم موقعیت، شکل ها، حرکات و روابط اشیا با اشیاء دیگر است. برای درک هوش بینایی-مکانی، به دو چیز فکر می کنم. اول، آن آزمون استعداد که من در دبیرستان شرکت کردم. من مجبور شدم اشیاء را به صورت فکری دور بزنم و آنها را جابجا کنم تا بتوانم نتایج آزمون را درست به دست آورم.

دوم، مبلمان ایکیا. هیچ چیز بهتر از کنار هم قرار دادن مبل و کمد ایکیا باعث نمی شود که به فکر بصری - مکانی (یا فقدان آن) فکر کنم. شوهرم تازه داشت کمدی می ساخت. به طبقه پایین آمدم و دیدم که یکی از قفسه ها باید واژگون شده و چرخانده شود تا بهتر درون قاب قرار بگیرد.

این هوش بصری - مکانی است - اینکه بتوانید به صورت فکری تصور کنید که اجسام هنگام جابجایی چگونه به نظر می رسند و چگونه این رابطه آنها را با اشیاء دیگر تغییر می دهد. اگر من کاملاً صادق باشم، قفسه همچنان وارونه است بنابراین شاید هوش تصویری - فضایی من تمام آنچه که هست را بررسی نکرده است.

چگونه مهارت های دیداری - فضایی خود را بهبود ببخشیم

فکر کردن در مورد مهارت های دیداری - فضایی به نام هوش ممکن است به شما این احساس را بدهد که ذاتی است یا با آن به جهان آمده اید یا نه اما این اصلاً درست نیست.

من طرفدار تئوری فکریت کارول دوک هستم و فکر می کنم این یک روش عالی برای فکر کردن در مورد مهارت های دیداری - مکانی هم باشد. طرز فکر رشد زمانی است که فکر می کنید مهارت ها و توانایی های شما قابل انعطاف است - با گذشت زمان می توانید با فداکاری و تمرین پیشرفت کنید.

از طرف دیگر، یک فکریت ثابت زمانی است که فکر می کنید مهارت ها و توانایی ها (مانند هوش دیداری - مکانی) ثابت هستند - این که یا با آن به جهان آمده اید یا نه.

داشتن مهارت فکری و بصری داشتن یک فکریت مهم است. تمرینات و فعالیت هایی وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا توانایی تجسم اشیاء، روابط آنها با سایر اشیاء و موقعیت آنها در فضا را بهبود بخشد.

1. بدن خود را حرکت دهید

یکی از راه های ارتقاء مهارت های دیداری - مکانی این است که چیزی در حال حرکت باشد. درست است - بدن خود را حرکت دهید.

هوش بینایی - مکانی شامل توانایی تجسم رابطه بدن شما با سایر اشیاء موجود در فضا است، بنابراین حرکتی که به این نوع هوش بدنی احتیاج دارد می تواند مهارت های دیداری - مکانی شما را تقویت کند. به پایکوبی و هنرهای رزمی فکر کنید. اگر مجبورید به مغز خود فشار آورید تا بفهمد کدام پا به کجا می رود، پس احتمالاً مهارت های دیداری - مکانی و همچنین بدن خود را تقویت می کنید.

هنگامی که بیرون قدم می زنید، می توانید به اشکال، اندازه ها و روابط اشیاء با اشیاء دیگر هم توجه کنید. در پس زمینه چیست؟ چه چیزی در پیش زمینه است؟ چقدر آن درخت با آن نهر فاصله دارد؟ چشم انداز ها را به نام اشیاء مطالعه کرده و موقعیت آن را در مقایسه با اشیاء دیگر بررسی کنید.

2. نقاشی کنید

هنرهای تجسمی همچنین می توانند به مهارت های دیداری - مکانی شما کمک کنند. من به وضوح یادم می آید که وقتی من بچه بودم باب راس درختان کوچک و زیبای خود را نقاشی می کرد. من ساعتها تماشا می کردم زیرا شیفته روش او برای ایجاد چنین عمقی در نقاشی هایم شده بودم.

وقتی نقاشی می کردم همه چیز به یک اندازه و در یک صفحه بود. نقاشی های باب راس دارای اشیایی بودند که با سایر اشیاء رابطه تعیین داشتند. کوه ها در پس زمینه بودند. درختان جلوی کوه ها بودند. پرندگان از پیش زمینه به پس زمینه پرواز می کردند.

چه راهی بهتر از استفاده از فرچه و رنگ آمیزی درختان کوچک و شاد برای ارتقاء مهارت های بصری و مکانی خود؟ اگر می خواهید از خود استاد یاد بگیرید، حتی می توانید آموزش های باب راس را در YouTube پیدا کنید.

3. GPS را کنار بگذارید

در حالی که مشغول این کار هستید، ممکن است بهتر باشد دفعه دیگر که رانندگی می کنید یا جایی راه می روید، GPS خود را از کار بیندازید. GPS از نظر مهارت های دیداری - مکانی هیچ لطفی به ما نمی کند. هنگام استفاده از GPS احتیاجی نیست که به جایی که هستید توجه کنید و اینکه چگونه می خواهید خود را به نقطه B برسانید.

بنابراین، تلفن را خاموش کرده و خودتان نقشه را پیدا کنید. قبل از ماجراجویی بعدی خود، نقشه را مطالعه کنید و دریابید که چگونه می توان از نقطه A به نقطه B رسید. مطالعه نقشه راهی عالی برای مجبور کردن مغز شما در تقویت مهارت های دیداری - فضایی است.

4. بازی های ویدیویی انجام دهید

بازی های ویدئویی روش دیگری برای کار کردن مهارت های دیداری - مکانی شماست. به تتریس یا اسنود فکر کنید. این بازی ها راهی عالی برای تجسم شکل، اندازه و روابط اشیاء با اشیاء دیگر است. آنها همچنین یک روش عالی برای تجسم چگونگی تأثیر اشیا بر روی سایر اشیاء هستند وقتی که در فضا حرکت می کنند. قطعاً این یک جایزه است که آنها سرگرم کننده و راهی عالی برای گذراندن وقت در یک سفر طولانی هستند.

5. پازل های سه بعدی را امتحان کنید

همچنین تعداد زیادی پازل سه بعدی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. من همیشه به پازل 3D Empire State Building فکر می کنم اما گزینه های دیگری هم وجود دارد.

حتی یک پازل معمولی هم راهی خوب برای تمرین مهارت های دیداری - مکانی شماست، زیرا باید تصور کنید که قطعات هنگام ورق زدن و برگرداندن چه شکلی خواهند بود. بنابراین، برای خود یک معما پیدا کنید، خود را غرق کنید و مهارت های فضایی - بصری تان را تقویت کنید.

6. بازی های فکری انجام دهید

همچنین می توانید بازی های فکری را انجام دهید که یادآور آن آزمون استعداد دبیرستان باشد که من انجام دادم. اینها فقط سوالات تصویری در مورد این است که کدام شکل برای ایجاد الگوی بعدی ایجاد می شود یا شکل معکوس یا چرخشی چگونه به نظر می رسد. این بازی های فکری برای بچه ها یک نوع سرگرمی است.

7. ساخت چیزهای مختلف

بیایید بگوییم که شما بازی های فکری را انجام داده اید و پازل ها را ساخته اید و هنوز هم برای مهارت های بصری - فضایی بیشتر گرسنه هستید. من به شما توصیه می کنم شما به معنای واقعی کلمه می توانید چیزهایی بسازید.

وقتی بچه بودم در ادیسه فکر شرکت کردم. ما چالش را در جایی انجام دادیم که شما مجبور بودید سازه ای از چوب بالسا بسازید. این سازه باید بسیار مستحکم باشد و وزن ها و ضربه هارا تحمل کند، بنابراین عمل طراحی و ساخت این سازه سبک وزن و در عین حال مستحکم، مستلزم مهارت های بصری - فضایی شدید و حل مسئله است.

اکنون، برای تقویت مهارت های بصری - فضایی، احتیاجی به ساختن سازه چوبی بالسا نیست. شما حتی می توانید مبلمان ایکیا را سر هم کنید. این به خود شما بستگی دارد اما اگر می خواهید مهارت های خود را تر و تازه نگه دارید، فقط چیزی بسازید.

8. مطالعه کنید

با مطالعه می توانید مهارت های دیداری - مکانی خود را هم تقویت کنید. هر کتابی که شامل حرکت اشیاء (حتی افراد) در فضا باشد، به پیشرفت مهارت شما کمک می کند. این روش از یک فیلم یا نمایش تلویزیونی بهتر است زیرا شما باید عمل را در فکر خود به تصویر بکشید و مهارت های بصری - مکانی دقیقاً همین است: تجسم اشیاء.

9. یک ساز انتخاب کنید و بنوازید

مطالعات همچنین نشان داده است که نواختن یک ساز موسیقی مهارت بصری - فضایی شما را افزایش می دهد. باز هم، این مربوط به تخیل و تجسم است. برای نواختن یک ساز باید تصویر کنید که بدن شما برای ایجاد یک صدای خاص احتیاج به حرکت دارد.

بنابراین، دفعه بعدی که از پیانو دور می شوید، می توانید خود را تشویق کنید و بگویید گرچه ممکن است شما بهترین پیانیست نباشید، اما حداقل مهارت های دیداری و مکانی خود را تقویت می کنید.

چرا مهارت های دیداری - فضایی اهمیت دارد

مشاغل زیادی به مهارت های بصری - مکانی احتیاج دارند. قبلا فقط مختص معماران و طراحان بود اما اکنون تعداد فزاینده ای از مشاغل برنامه نویسی، محاسبات و فناوری هم به افرادی احتیاج دارند تا بتوانند اشیاء موجود در فضا را به صورت فکری دستکاری کنند.

شما برای اینکه بتوانید به طور انتزاعی فکر کنید و بفهمید که چگونه جزئیات در کنار هم قرار می گیرند تا تصویر کلی ایجاد شود، به مهارت های بصری - مکانی احتیاج دارید.

بنابراین، چه شما در حال نقاشی، بازی، ساختن یا غیره باشید، نتایج یکسان است. مهارت های بصری - مکانی خود را تقویت کنید تا جهان و جایگاه خود را در آن بهتر بشناسید و در نهایت بتوانید هرکاری می خواهید انجام دهید.

منبع:

lifehack

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: هفت گنج
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7745

به "چگونه مهارت های دیداری ، فضایی خود را بهبود ببخشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مهارت های دیداری ، فضایی خود را بهبود ببخشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید