کلاهبرداری 6 میلیاردی با پیش فروش کردن آپارتمان

به گزارش پرسینا بلاگ، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری 2 برادر سازنده که با پیش فروش کردن واحد های ساختمانی، 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از دو مال باخته کلاهبرداری نموده بودند، اطلاع داد.

کلاهبرداری 6 میلیاردی با پیش فروش کردن آپارتمان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی بیان داشت: مالک ساختمانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کرد: پلاک ثبتی ام در محدوده کلانتری 144 جوادیه تهران پارس واقع شده و 6 ماه پیش تصمیم گرفتم ساختمان را با همکاری سازنده تخریب و نوسازی کنم و در این رابطه 2 برادر که خود سازنده چندین ساختمان معرفی می کردند، آشنا شدم و پس از چندین جلسه مصاحبه در نهایت قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کردیم. در متن قرارداد، قرار شد که هیچ یک از طرفین قرارداد حق پیش فروش واحد ها را نداشته باشیم و پس از ساخت و تنظیم تقسیم نامه و تحویل دریافت واحدها، هریک از طرفین حق فروش واحد متعلق به خود را داشته باشند.

وی عنوان نمود: شاکی ادامه داد، سازندگان، آپارتمانی را برای اسکانم تهیه کردند و من هم ساختمان را تخلیه شده تحویل آن ها دادم. روز گذشته برای مشاهده پیشرفت ساخت و ساز و نحوه گودبرداری و ... در محل حاضر شدم. فردی که مدعی بود یکی از واحد های ساختمان را پیش فروش نموده است با من آغاز به مصاحبه که متوجه شدم سازندگان بادریافت مبلغ 3 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری و مرتکب فروش مال غیر شده اند.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران عظیم ابراز داشت، آنالیز پرونده در اختیار تیمی از کاراگاهان نهاده شد و کارآگاهان در تحقیقات محلی به دست آوردند متهمان علاوه بر کلاهبرداری صورت گرفته، واحد دیگری را نیز به شخص دیگری به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال پیش فروش نموده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خریداران پیش فروش ساختمان مدعی بودند که در قرارداد مشارکت در ساخت که توسط سازنده به آن ها نشان داده شده، اذن فروش مالک را مطالعه نموده اند و به اعتبار این اجازه، واحد ها را پیش فروش نموده اند، اضافه نمود: در ادامه تحقیقات پلیسی معین شد که قرارداد مشارکت در ساختی که در اختیار مال باختگان نهاده شده است، جعلی بوده و سازندگان با جعل قرارداد مشارکت در ساخت از مال باختگان کلاهبرداری نموده اند.

سرهنگ مجیدی اضافه نمود: مخفیگاه متهمان در شهرستان پردیس شناسایی و با دستور قضائی هر 2 متهم در مخفیگاهشان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده را در مجموع 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام نموده اند، به شهروندان تاکید نمود: برای پیش فروش کردن واحد های در حال ساخت چه آنکه واحد را از مالک و یا سازنده پیش خرید کنید، قرارداد پیش فروش را در حضور مالک و سازنده تنظیم و هر دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت قرارداد پیش فروش شما را امضاء نمایند و سپس با معین وقت تنظیم سند مشاعی، با مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی، نسبت به تنظیم سند سهم مشاعی از پلاک ثبتی اولیه اقدام کنید تا معامله مطمئن تری را داشته باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6368

به "کلاهبرداری 6 میلیاردی با پیش فروش کردن آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 6 میلیاردی با پیش فروش کردن آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید