کمیسیون کشاورزی مجلس وجود سم در شیر را رد کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، مقدسی گفت: با توجه به انباشت دام در واحد های دامداری، اظهارنظر برخی افراد مبنی بر تلاطم بازار گوشت به دنبال صادرات دام واقعیت ندارد.

کمیسیون کشاورزی مجلس وجود سم در شیر را رد کرد

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در گفت وگو با خبرنگار ؛ از زیان چشمگیر دامداران در فروش دام خبر داد و گفت: قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین 32 هزار تومان بوده که در حال حاضر متأسفانه به سبب انباشت دام در واحد های دامداری، تولیدکنندگان با زیان 9 هزار تومانی هر کیلو گوساله زنده را با نرخ 23 هزار تومان در بازار عرضه می کنند.

او افزود: با توجه به انباشت چشمگیر دام سنگین در واحد های دامداری از مسئولان ذی ربط انتظار می رود که مجوز صادرات دام را هر چه سریع تر صادر کنند، چرا که این امر علاوه بر ورود ارز به کشور در پایداری تولید و کاهش زیان دامدار تأثیر بسزایی دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد مرتع و ازدیاد تولید دام شاهد تعداد قابل توجهی دام در واحد های دامداری هستیم که دولت با رفع ممنوعیت صادرات یا خرید تضمینی باید به کمک تولیدکنندگان بیاید. به گفته این مقام مسئول پیش بینی ها حاکی از آن است که امسال تولید گوشت قرمز به یک میلیون تن برسد.

او در ادامه افزود: بدین ترتیب این نوید را به مردم می دهم که توان تولید 100 درصد گوشت مورد نیاز در داخل وجود دارد و دیگر نیازی به واردات نداریم.

سردرگمی تولیدکنندگان گوشت قرمز برای بازار شب عید/ انتقاد مسئولان از تاخیر دولت در صدور مجوز دام

مقدسی در واکنش به اظهارنظر برخی افراد مبنی بر مخالفت با صادرات دام گفت: اگر چه برخی مسئولان اذعان می کنند که صادرات دام به تلاطم بازار گوشت دامن می زند، اما بنده این موضوع را تکذیب می کنم و معتقدم که مسئولان وزارت صمت تنها به سبب ناتوانی در کنترل بازار مجوز صادرات را نمی دهند.

او با انتقاد از واردات گسترده گوشت قرمز خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات نادرست به منابع بالادستی مبنی بر کمبود شدید دام و گوشت قرمز در کشور منجر به واردات گسترده شده است، در حالیکه به سبب انباشت دام در واحدهای دامداری، صادرات دام های بالای 600 کیلو باید به بازارهای هدف صورت گیرد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور درباره آخرین شرایط بازار نهاده های دامی خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو کلش یا کاه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 300 درصدی از 500 تومان به یک هزار و 500 تومان و یونجه با رشد چند برابری به 3 هزار تومان رسیده است که تمامی این عوامل در افزایش قیمت تمام شده نقش بسزایی دارد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر شرایط ذرت و کنجاله سویا در بازار مساعد است و هیچگونه نوسانی در بازار نداریم.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در واکنش به مصرف مواد سمی در شیر گفت: اگرچه طی روز های اخیر در رسانه ها موضوع استفاده سم و استفاده از آفلاتوکسین بیش از حد مطرح شده است، اما بنده این موضوع را تکذیب می کنم، چرا که دامدار قبل از تولید شیر به فکر دستگاه تولیدی است.

این مقام مسئول در واکنش به مطرح شدن مباحثی مبنی بر آلودگی شیر تولیدی در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با شرحات و مستنداتی که مسئولان ذی ربط ارائه کردند، این مسئله تکذیب شده است، چرا که طبق اظهارات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مصرف آفلاتوکسین از میزان مجاز در شیر پایین تر است.

هدف شایعه سازی؛ تخریب امنیت غذایی ایران/ پشت پرده شیر و کیک های آلوده چه بود؟

مقدسی در سرانجام با بیان اینکه موضوع آلودگی شیر در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و رد شده است، شرح داد: در حال حاضر به حدود 28 کشور مختلف دنیا لبنیات صادر می کنیم و بدین ترتیب موضوع آلودگی شیر صحت ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3188

به "کمیسیون کشاورزی مجلس وجود سم در شیر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون کشاورزی مجلس وجود سم در شیر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید