یک سافاری کم خرج در آفریقا

به گزارش پرسینا بلاگ، سافاری از جمله حوزه های دنیای گردشگری است که هم بسیار مجذوب کننده و شگفت انگیز است و هم گاهی بسیار گران و پرخرج تمام می گردد، هرچند گاهی می توان خیلی مالی سافاری را تجربه کرد.

یک سافاری کم خرج در آفریقا

سفرهای سافاری برگزار شده در قاره آفریقا معمولا چندان مقرون به صرفه و کم هزینه نیستند، به طوری که ممکن است تا هزار دلار در روز برای هر نفر قیمت داشته باشند. اما خبر خوب اینکه لازم نیست قید سفر به آفریقا و گشت و گذار در طبیعت و بازدید از حیات وحش غنی و تماشایی این قاره را از لیست مقاصد احتمالی خود خط بزنید. در واقع شما می توانید با بودجه ای منطقی و متعادل تر نیز به این بهشت زیبای زمین سفر کنید، البته اگر مکان های مناسب این نوع سفرها را بهتر بشناسید.

در این مجال با ما در مجموعه مقالات سافاری همراه باشید تا ببینیم شرایط یک سافاری کم خرج در آفریقا چیست؟

سافاری Big five، آفریقای جنوبی

اگر به خاطر داشته باشید قبلا در خصوص این نوع سافاری صحبت نموده بودیم که شامل بازدید و رصد 5 حیوان مهم و معروف این قاره یعنی شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو است. پارک ملی کروگر (Kruger National Park) در آفریقای جنوبی یکی از بزرگ ترین پارک های دنیا است که انواع گوناگونی از جانوران و به ویژه این 5 شگفت انگیز، در جای جای آن قابل مشاهده هستند.

افراد می توانند به شکل مستقل گشتی در این وسعت شگفت انگیز 19.485 کیلومتر مربعی زده و از امکانات مناسب و کافی برای برپایی کمپ استفاده نمایند.

گفتنی است که هزینه گشت و گذار در این پارک زیبای طبیعی 20 دلار آمریکا است.

سافاری با پای پیاده در تانزانیا

هزاران اسب آبی را تصور کنید که در میان حمام گل و لای دلپذیر خود لم داده و از موهبت های طبیعی لذت می برند، اکنون خودتان را تصور کنید که در گوشه ای نظاره گر این شگفتی زیبای طبیعت هستند.

پارک ملی کاتاوی (Katavi National Park) در کشور تانزانیا در فصل خشک یعنی از ماه آگوست تا اکتبر زندگی را بیش از هر زمان دیگر تجربه می نماید. کمپ در نزدیکی منطقه Sitalike قرار داشته و راهنمای مسلح نیز در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می گیرد که برای هر گروه 20 دلار هزینه در بردارد.

هزینه ورودیه پارک به همراه اجازه گشت و گذار 80 دلار آمریکا است.

سافاری غرب آفریقا، غنا

پارک ملی Mole National Park در غنا بیش از هر چیز به خاطر حضور فیل ها به معروفیت رسیده است، هر چند دشت های وسیع این منطقه میزبان بوفالو، بابون، غزال، گراز و گونه های متعدد پرندگان است. هزینه اجاره ماشین های پارک برای هر ساعت بیست دلار است که حتی ممکن است مشمول تخفیف هم شده و در مجموع سفری کاملا مالی و مناسب برای آن دسته از افرادی را فراهم کند که بودجه بالایی برای سافاری شگفت انگیز خود در اختیار ندارند.

هزینه ورودیه این پارک 8 دلار آمریکا است، بعلاوه برای استخدام راهنما نیز ضروری است برای هر ساعت مبلغ 2 دلار و 50 سنت پرداخت کنید.

یک سافاری فراموش نشدنی در نامیبیا

محیط زیست و طبیعت شبه صحرا مانند این کشور به همراه دشت های نمکی Etosha به راستی که چشمگیر، زیبا و سحرانگیز است، اما حیات وحش این خطه نیز در نوع خود غنی و در خور توجه است. وجود چاله های آب متعدد در این منطقه باعث شده که شاهد شکل گیری یکی از برترین پارک های آفریقا در کشور نامیبیا باشیم.

جاده های عالی و بزرگ و ماشین های اجاره ای کوچک هم انتخاب خوبی برای گردشگران عاشق سافاری است، البته خوشبختانه اینجا امکانات خوبی برای برپایی کمپ نیز در دسترس افراد است.

ورودیه این پارک ملی (Etosha National Park) تنها 7 دلار آمریکا است.

سافاری در کنیا

در میان صخره های بازالتی این منظره آتشفشانی، شاهد رفت و آمد گله های گورخر، زرافه، ایمپالا و دیگر گونه های نادر و شگفت انگیز هستیم. در این منطقه به ندرت شاهد حضور گوشتخوران بزرگ هستیم و همین مسئله باعث شده که بتوان به سادگی بخشی از اوقات روز را به راهپیمایی یا دوچرخه سواری در میان این منظرههای بکر و تماشایی اختصاص داد بی آنکه دغدغه روبرو های ترسناک را داشته و هراسان بود.

اجاره دوچرخه دراین پارک 6 دلار هزینه دارد و گردشگران می توانند کمپ های خود را برپا نمایند. پارک ملی دروازه جهنم (Hells Gate National Park) در کنیا ورودیه ای 30 دلاری را بری علاقمندان سافاری در نظر گرفته که با توجه به امتیازات موجود، مبلغی منصفانه به نظر می رسد.

سافاری در اکاوانگو (Okavango Delta mokoro)، بوتسوانا

اینجا یکی از برترین منطقه ها و پناهگاه های موجود در قاره آفریقا است و به ویژه برای کانوسواران بهشتی ایده آل را به تصویر می کشد. البته همین مسئله باعث شده که اکاوانگو در کشور بوتسوانا هم ارائه نماینده تجربه ای لذت بخش باشد و هم گشت و گذاری گرانقیمت را رقم بزند که شاید چندان ایده آل گردشگران مقتصد نباشد.

با این حال Old Bridge Backpackers امکاناتی برای عاشقان سافاری ماجراجو فراهم نموده تا به صورت شخصی کمپ های خود را برپا نمایند که از قیمت مناسب تری برخوردار است. هزینه در نظر گرفته شده برای هر روز از 70 تا 140 دلار برای چهار روز متغیر است.

سافاری آفریقای جنوبی

شهر ساحلی لوچیا (Lucia) دروازه ای رو به دو پارک بزرگ و شگفت انگیز iSimangaliso و Hluhluwe-iMfolozi است که این دومی یکی از برترین مقاصد تماشای پنج حیوان شگفت انگیز این قاره نیز به شمار می رود، جایی که هم جانوران آبزی و هم خشکی زی قابل توجهی را در خود جای داده است. هزینه از 40 دلار آغاز شده و برای گردشگران ماجراجو با توجه به امتیازات و امکانات موجود، یک سافاری مالی را مهیا نموده است.

تماشای گوریل ها در اوگاندا

تجربه سحرانگیز یک نظر تماشای یک گوریل در محیط زیست طبیعی خود چیزی است که نمی توان قدر و قیمتی برای آن قائل بود. به همین دلیل بد نیست در خلال ماه های آوریل، می و نوامبر سری به پارک ملی Bwindi Impenetrable National Park در اوگاندا بزنید تا لذت واقعی لمس این تجربه را احساس کنید. این سفر به جای 600 دلار هزینه معمول، تنها 350 دلار قیمت دارد. البته توجه داشته باشید که تجربه تماشای نزدیک گوریل ها در رواندا در حدود 750 دلار آب می خورد.

امیدوارم اگر قصد گشت و گذار در قاره آفریقا و شرکت در سافاری های بی نظیر ترتیب داده شده در این منطقه را دارید، این اطلاعات برای تان مثمر ثمر بوده باشند. راستی از قلم نیاندازید تجربیات خود از سافاری های شگفت انگیزتان را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8027

به "یک سافاری کم خرج در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سافاری کم خرج در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید