10 منطقه سخت و چالش برانگیز سری دارک سولز

به گزارش پرسینا بلاگ، مجموعه دارک سولز به علت دشواری و چالش زیاد شناخته شده است. دشمنان و موجودات این سری قدرت بالایی دارند، شما برای بازیابی اندازه سلامتی شخصیت خود محدود هستید و مهم تر از همه باس ها شما را به گریه خواهند انداخت. باس های سرسختی که زمانی خدایانی والا بودند و اکنون در راه رسیدن به هدف شما قرار دارند. به همین علت، بسیاری از بازیکنان تازه وارد پس از مدتی تجربه بازی، آن را کنار گذاشته و ممکن است که دیگر هرگز به آن باز نگردند.

10 منطقه سخت و چالش برانگیز سری دارک سولز

علی رغم اینکه این سری بازی ها ممکن است در لحظات بسیاری روی مخ شما بروند، اما با گذشتن این موضوع، بعضی از جالب ترین دشمنان، باس ها و افسانه های موجود در هر بازی ویدیویی را در آن ها مشاهده خواهید کرد. در این میان بعضی از منطقه های که با آن ها برخورد می کنید، بسیار سخت و سخت هستند تا جایی که فکر می کنید که به صورت عمدی در بازی قرار داده شده اند تا شما را عذاب دهند. حال طی این مقاله به 10 منطقه سخت و چالش برانگیز سری دارک سولز از قلعه های خوفناک گرفته تا باتلاق های سمی، خواهیم پرداخت.

10. منطقه Irithyll of the Boreal Valley / بازی دارک سولز 3

Irithyll of the Boreal Valley یکی از سخت ترین منطقه ها دارک سولز 3. در حالی که می توان ادعا کرد که قله Archdragon و یا دریاچه Smoldering سختتر هستند، اما این منطقه ها دارای یک یا دونوع دشمن بسیار سخت هستند. با این حال Irithyll از ابتدا تا سرانجام شما را عذاب خواهد داد. برای ورود به Irithyll شما باید Sulyvahns Beast را شکست دهید؛ دشمنی خشن که شکست دادن او در مبارزه اول به هیچ وجه آسان نخواهد بود.

پس از آن، با گروهی از شوالیه ها یعنی Pontiff Knights روبرو خواهید شد؛ دشمنان قدرتمندی که آسیب های فیزیکی و یخ زدگی (frost) را به شما وارد می نمایند. آن ها یکی از سخت ترین دشمنان هستند که به صورت گروهی به شما حمله می نمایند و به وسیله جادوگران (Fire Witches) و شخصیت های غیر قابل بازی پشتیبانی می شوند. از طرفی Pontiff Sulyvahn در سرانجامی این منطقه منتظر شما است که بسیاری آن را یکی از سخت ترین باس های بازی می دانند. در حالی که شکست دادن دشمنان این منطقه در هر دور از بازی آسان تر می گردد، با این حال Irithyll of the Boreal Valley حسابی تازه واردان را غافلگیر می نماید.

9. خرابه های نیو لوندو (New Londo Ruins) / بازی دارک سولز 1

یکی از عذاب آورترین ویژگی های سه گانه دارک سولز این است که هنگامی با سلاحتان می خواهید به دشمنان ضربه بزنید، به خصوص در مکانی که دیوارهایی شما را احاطه نموده اند، شمشیر با برخورد به دیواره ها عملا بی استفاده می گردد اما دشمنان به راحتی شمشیر خود را از دیوار عبور می دهند. خرابه های نیو لوندو از این المان استفاده زیادی می برد. تقریبا هر دشمنی در New Londo Ruins یک نوع روح است که از درون دیوارها حمله می نماید. هیچ جا امن نیست و تنها راهی که می توانید با این ارواح مقابله کنید، استفاده از یک آیتم غیر معمول است که به شما امکان آسیب رساندن به آن ها را می دهد. از طرفی دویدن در این منطقه فوق العاده خطرناک است، بنابراین بیشتر افراد تازه وارد باید آن را آهسته طی نمایند.

اگر بتوانید از ارواح و موجوداتی به نام Darkwraith در این جهت بگذرید، باید یک جای حلقه را در اینونتوری خود برای مبارزه با یک باس قربانی کنید. در نهایت اگر شرایط بر وفق مراد شما پیش نرود، باید دوباره با تمام آن ارواح مبارزه کنید. اینکه ویرانه های نیو لوندو را منطقه ای عذاب آور و خسته نماینده بنامیم، این منطقه را دست کم گرفته ایم.

8. مقبره غول ها (Tomb Of The Giants) / بازی دارک سولز 1

عبور از دخمه ها در سری سولز به طور کلی سخت است، اما آیا تا به حال سعی نموده اید که از مقبره غول ها در دارک سولز 1 بدون منبع نور گذر کنید؟ Tomb of the Giants یکی از منطقه ها اواخر بازی است که شامل نوعی ترفند است که بازیکن باید در استفاده از آن تسلط پیدا کند. به عنوان مثال New Londo Ruins از شما می خواهد که از یک حلقه و آیتم خاص بهره ببرید و Lost Izalith شما را وارد می نماید که روی گدازه راه بروید. در این میان در مقبره غول ها شما نمی توانید چیزی را ببینید.

جهت تاریک این منطقه می تواند به راحتی شما را به سمت یک گودال بی سرانجام یا یک اسکلت کمین نموده راهنمایی کند. در صورتی که از Sunlight Maggot بهره نبرید، باید یکی از اسلات های اینونتوری خود را قربانی کنید تا جهت مقابل خود را ببینید و از طرفی با توجه به مرگبار بودن اسکلت ها در این منطقه، کنار گذاشتن سپر می تواند منجر به مرگ شخصیت شما گردد. وقتی آیتم Sunlight Maggot را داشته باشید، این منطقه احتمالا آسان ترین مکانی است که در اواخر بازی با آن روبرو می شوید اما بدون آن، جهتی سخت و سخت منتظر شما خواهد بود.

7. قلعه آیرون کیپ (Iron Keep) / بازی دارک سولز 2

بیشتر بازیکنان دارک سولز 2 اولین سفر خود به قلعه Iron Keep را به یاد دارند. آن ها احتمالا در کنار بون فایر اندکی استراحت نموده و به سمت پلی که به قلعه منتهی می گردد حرکت نموده اند. در آنجا بلافاصله قبل از اینکه به وسیله یک بازیکن واقعی مورد حمله قرار گیرند، به وسیله یک شوالیه کاتانا به دست مورد اصابت قرار گرفته اند. بنابراین احتیاجی به گفتن نیست که Iron Keep در ابتدا تاثیر خوبی روی بازیکن نمی گذارد.

این منطقه شامل دشمنان مختلفی است که از دور به شما آسیب می زنند و مبارزه با چند شوالیه را در پیش خواهید داشت که در آن باید صبر پیشه کنید. Iron Keep بعلاوه مکانی برای حالت PvP بود، بنابراین این احتمال وجود داشت که هر از گاهی با یک بازیکن واقعی روبرو شوید. با پشت سر گذاشتن همه این ها، شما بعلاوه باید با سکوهای باریک، پرش های عجیب و غریب و دشمنانی لاک پشت گونه سروکله بزنید که هر لحظه ممکن است شما را از روی سکو به پایین بیاندازند. در نهایت در این منطقه باید با یکی از خسته نماینده ترین باس های بازی، دست و پنجه نرم کنید. این منطقه بدون شک یکی از برترین بخش ها برای مبارزات PvP در بازی بود، اما بازیکنانی که به حالت آنلاین علاقه ای نداشتند، روی خوشی به این قلعه نشان ندادند.

6. شهر آنور لوندو (Anor Londo) / بازی دارک سولز 1

شهر آنور لوندو شهری در دارک سولز 1 است که با غروب همیشگی خورشید و معماری فوق العاده اش، نفس شما را در نگاه اول بند می آورد، اما فریب آرامش ظاهری آن را نخورید. این شهر که بعد از شکست Iron Golem قابل دسترسی خواهد بود، شامل کمانداران Silver Knight است که دائما شما را اذیت خواهند داد که گذشتن از آن ها بس سخت است.

جالب است بدانید که بعضی از بازیکنان بازی را در همین نقطه ترک کردند. آن هایی که در نهایت از کنار شوالیه های نقره ای گذشتند، با Ornstein و Smough، یکی از سخت ترین باس های بازی روبرو می شوند. هنگام مبارزه با این دو شخصیت بارها کشته خواهید شد و باید صبر زیادی پیشه کنید. این لحظه برای بسیاری از بازیکنان به معنای واقعی کلمه یک عذاب بود.

5. شهر The Ringed City / بازی دارک سولز 3

بسته الحاقی The Ringed City دارک سولز 3، شامل بعضی از سخت ترین منطقه ها کل این سه گانه است. حرکت در شهر به لطف شوالیه هایی با نام Ringed Knights به عنوان یکی از قدرتمندترین دشمنان مجموعه و فرشتگان یک چالش اساسی است. در این شهر بازیکنان بیش از هر زمان دیگر در جنبه های موقعیت یابی و مدیریت دشمنان در معرض آزمایش قرار می گیرند.

در واقع دشمنان این منطقه برای شخصیت هایی با سطح بالا و بازیکنان ماهر ساخته شده اند و باس ها نیز از این روند پیروی می نمایند. باس هایی نظیر Slave Knight Gael و Darkeater Midir آخرین آزمایش های بازیکن پیش از اتمام بازی هستند و به عنوان آخرین محتوایی که از سری دارک سولز منتشر شده، درجه سختی آن ها کاملا مناسب است.

4. گذرگاه آهن (Iron Passage) / بازی دارک سولز 2

Iron Passage که در بسته الحاقی Crown of the Old Iron King دارک سولز 2 وجود دارد، یک منطقه اختیاری است که شامل مجموعه ای از غارها و تونل های زیرزمینی است. در این منطقه تقریبا هر اتاق دارای تعداد انگشت شماری دشمن برای مبارزه است. از کمانداران گرفته تا جنگجویان فوق العاده قدرتمندی که در این بسته الحاقی وجود دارند، همگی در اتاق های کوچک و محدود این تونل ها شما را آزار خواهند داد. در این میان منطقه ها کمی برای عقب نشینی وجود دارد و دشمنان به صورت مداوم به سمت شما حرکت می کنید. لازم به ذکر است که در این منطقه فقط یک بون فایر وجود دارد و از طرفی اندازه سلامتی دشمنان بالا است، بنابراین باید بسیار مراقب باشید. خوشبختانه این منطقه اختیاری است.

3. مرداب بلایت تاون (Blighttown) / بازی دارک سولز 1

حتی با استاندارد بازی های سولزلایک امروزی، هیچ مرداب سمی نمی تواند با وحشت محض منطقه Blighttown از دارک سول 1 برابری کند. بازیکنان از معبد Firelink به فاضلاب Undead Burg راه می یابند و با موش های غول پیکر و قورباغه های نفرین نماینده مبارزه می نمایند. پس از آن بلایت تاون وجود دارد که یک مرداب سمی پر از سختترین دشمنان این سری است.

در این منطقه شما از بالای یک شهر بی نظیر کار خود را آغاز نموده و باید به سمت باتلاق بروید. سطوح ناهموار هستند، نردبان ها در مکان های دور قرار گرفته و تقریبا برای همه دشمنان شهر قابل مشاهده هستید. هیولاهای غول پیکر به شما حمله خواهند کرد، حشرات روی مخ شما خواهند رفت و بعضی از دشمنان با دارت های سمی اندازه سلامتی شما را تا جایی که بمیرید، پایین می آوردند. بدترین ویژگی این منطقه این است که شما هنوز به چیزی به نام سفر سریع یا فست تراول دسترسی ندارید و آنقدر از معبد فایرلینک دور هستید که دیگر راه برگشتی ندارید. در نهایت شما مجبور هستید که یکی از گیج نماینده ترین مراحل کل سری دارک سولز را طی کنید تا به یک مرداب سمی برسید که به وسیله دشمنان بیشتری احاطه شده است.

بیشتر بازیکنان بون فایر این قسمت را از دست می دهند، بنابراین مرگ به این معنی است که شما باید یک بار دیگر از بالا به پایین منطقه را طری کنید. مراحلی که شامل مرداب های سمی می شوند تقریبا در تمامی بازی های سولزلایک فرام سافتور دیده می شوند اما بلایت تاون از همه آن ها نمادین تر است. از طرفی نسخه اصلی بازی در این مرحله بعضا دچار افت فریم شدیدی می شد که به سختی آن افزوده بود.

2. معبد آمانا (Shrine of Amana) / بازی دارک سولز 2

معبد آمانا یکی از معدود منطقه ها این سه گانه محسوب می گردد که به معنای واقعی کلمه ناعادلانه است. هر منطقه ای که تا این قسمت از فهرست معرفی نموده ایم را می توان با برنامه ریزی و مهارت کافی با هر نوع شخصیتی از دشمنان پاکسازی کرد اما Shrine of Amana به شدت بازیکنانی که روی مبارزات نزدیک و تن به تن سرمایه گذاری نموده اند را تنبیه می نماید.

این منطقه یک نوع آزمایش استقامت است. شما مجبور خواهید شد در آبی که تا زانوی شخصیت را در بر گرفته حرکت کنید. این در حالی است که جادوگران فرم هایی از انرژی را به سمت شما پرتاب می نمایند. غلت خوردن می تواند اندکی به شما یاری کند. از این معبد گودال هایی در زیر آب دارد که تماشا آن ها در سطح تقریبا غیرممکن است. عبور از این منطقه به صبر بالا احتیاج دارد و باید جادوگران را یکی پس از دیگری نابود کنید. این بدون شک سرگرم نماینده نیست و همه بازیکنان را مجبور می نماید که برای زنده ماندن از سپر، جادو یا کمان استفاده نمایند.

1. مرزهای منجمد (Frigid Outskirts) / دارک سولز 2

می توان گفت که همه بسته های الحاقی دارک سولز 2 بسیار سخت و شامل بعضی از سخت ترین منطقه ها در کل مجموعه هستند. با این حال هیچ منطقه ای به سختی Frigid Outskirts در بسته الحاقی The Lost Crowns نیست. این منطقه یکی از منفورترین دشمنان را در کل سری دارد و از یک باس نهایی فوق العاده سخت که در تاریخ فرام سافتور کم نظیر محسوب می گردد، برخوردار است.

مشابه مقبره غول ها، طوفانی برفی وجود دارد که دید شما را مختل می نماید و در این بین باید با حیواناتی یخی سروکله بزنید که با سر به شما ضربه زده و آسیب زیادی وارد می نمایند. در نهایت وقتی به باس نهایی رسیدید، با دو نسخه تغییر شکل یافته از باس Aava روبرو خواهید شد. مبارزه با این باس کمتر از رسیدن به او طول می کشد، بنابراین بهتر است که در حین مبارزه تمام کوشش خود را بکنید زیرا اگر بمیرید، دوباره باید با جهت طولانی و دشمنانش سروکله بزنید. لازم به ذکر است که بسیاری از بازیکنان این منطقه را بیخیال شدند که فهمیدن علت آن آسان است.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8139

به "10 منطقه سخت و چالش برانگیز سری دارک سولز" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 منطقه سخت و چالش برانگیز سری دارک سولز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 منطقه سخت و چالش برانگیز سری دارک سولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید