700 واحد آموزشی غیردولتی اردبیل سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: براساس برنامه ریزی اجرا شده تا دو سال آینده تمام مدارس استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.

700 واحد آموزشی غیردولتی اردبیل سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند

به گزارش خبرنگاران، دولت لطفی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در سال های اخیر منابع کلانی را برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اختصاص داده که اگر این تخصیص ها تا دو سال آینده ادامه پیدا کند ما هیچ مدارس غیراستاندارد از نظر سیستم گرمایشی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه به مدارس غیرانتفاعی فاقد تجهیزات و امکانات گرمایشی استاندارد مجوز فعالیت ارائه نمی گردد، اعلام نمود: تمامی مدارس غیردولتی موظف هستند ظرف یک سال آینده سیستم گرمایشی خود را استاندارد نموده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: هر چند صاحبان بعضی واحد آموزشی غیردولتی در این زمینه مقاومت می نمایند اما ما آماده تحویل بخاری های هرمتیک به مدارس هستیم تا به سهولت و راحتی از این سامانه گرمایشی در مدارس استفاده گردد.

لطفی با بیان اینکه تعداد کمی از مدارس غیردولتی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند، گفت: همچنان از 917 مدرسه غیردولتی و پیش دبستانی استان بیش از 700 واحد سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند که باید هر چه سریع تر این واحدهای آموزشی به سیستم گرمایشی مناسب مجهز شوند.

در این جلسه رئیس هیئت مؤسسان مدارس غیردولتی استان اردبیل گفت: ما ضرورت استانداردسازی فضاهای آموزشی غیردولتی را به عنوان یک امر مسلم قبول داریم اما مسئله ای که در این زمینه وجود دارد اینکه صاحبان این واحدهای مسکونی که اغلب واحد خود را به مدارس اجاره داده اند حاضر به تجهیز این واحدها به سیستم گرمایشی استاندارد نیستند و قصد هزینه کرد در این زمینه را ندارند.

نوعی اقدم اعلام کرد: در کنار ارائه مهلت دو سه ساله باید تسهیلات ارزان قیمت به مؤسسان واحدهای آموزشی غیردولتی ارائه گردد تا به وسیله این ابزارهای تشویقی زمینه تجهیز این مدارس به سیستم گرمایشی مناسب فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه عمده این مدارس استیجاری و در یک فضای کوچک و محدود اداره می گردد، توضیح داد: البته بخشی از این مدارس غیردولتی از بخاری های گازی استفاده می نمایند که به راحتی این بخاری ها قابلیت تبدیل شده به بخاری های هرمتیک را دارند.

نوعی اقدم اضافه کرد: ما انتظار داشتیم آموزش و پرورش آمار دقیق مدارس فاقد تجهیزات گرمایشی استاندارد را احصاء نموده و در جلسه شورای آموزش و پرورش ارائه کند که در این زمینه ما نیز اطلاعات مورد نظر را در اختیار شورای آموزش و پرورش قرار می دهیم تا تصمیم گیری نهایی انجام گردد.

وی به قانون صریح بهره مندی مدارس از انشعابات رایگان آب، برق و گاز اشاره و اعلام نمود: بر اساس ماده 19 قانون مدارس غیردولتی نیز در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند اما این قانون در استان اردبیل متأسفانه نادیده گرفته شده است.

نوعی اقدم اضافه کرد: نباید تفکیکی بین مدارس دولتی و غیردولتی در بهره مندی از بعضی مزایا و تسهیلات قائل شد بلکه ضرورت دارد این مجموعه ها را به شکل یکپارچه در نظر گرفته و حمایت های قانونی را انجام دهیم.

وی به تراکم دانش آموزی در مدارس اردبیل اشاره نمود و گفت: برای توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان از لحاظ کلاس درس و خوابگاه بهتر است به جای مدارس از فضای دانشگاه ها استفاده گردد چرا که در شرایط کنونی فضای خالی در دانشگاه های استان به دلیل پذیرش کم دانشجو مهیاست تا دانشگاه فرهنگیان از این ظرفیت استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 565

به "700 واحد آموزشی غیردولتی اردبیل سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 واحد آموزشی غیردولتی اردبیل سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید