9 کاری که هیچوقت نباید در مکان های عمومی انجام داد

به گزارش پرسینا بلاگ، تف کردن در پیاده رو، خوردن یک غذای بدبو در اتوبوس شلوغ، فریاد زدن بر سر فرزندتان و ... کارهای زیادی هست که می توانید در ملاعام انجام دهید تا دیگران را عصبانی و منزجر کنید.

9 کاری که هیچوقت نباید در مکان های عمومی انجام داد

رعایت آداب اجتماعی برای احترام به دیگران و کوشش برای حفظ نظم اجتماعی است و به نفع خود ماست تا در کنار دیگر افراد جامعه آرامش خیال بیشتری داشته باشیم. خبرنگاران در اینجا لیستی از کارهای ممنوعه در مکان های عمومی را جمع آوری نموده است.

کارهایی که نباید در مکان عمومی انجام داد

برای رسیدن به آرامش در جامعه باید همواره نکاتی را در نظر داشته باشیم. در زیر می توانید با بعضی از این نکات آشنا شوید.

غذا خوردن با دهان باز

جویدن غذا با دهان باز چیزی نیست که مردم بخواهند ببینند یا بشنوند. بسیاری از کسانی که غذا را با دهان باز می جوند، از کار خود مطلع نیستند. به همین علت دفعه بعدی که غذا می خورید، توجه کنید که آیا با دهان باز غذا می جوید یا خیر. و اگر این کار را می کنید تمرین کنید تا از سرتان بیفتد. تا جایی که ممکن است آرام و بدون سروصدای اضافی غذا بخورید.

صحبت کردن با تلفن با صدای بلند

تلفن های همراه انقلابی در ارتباطات شخصی ایجاد نموده اند، اما عادات بسیار بدی را نیز در پی داشته اند. افراد زیادی در مکان های عمومی مانند اتوبوس و رستوران ها با صدای بلند صحبت می نمایند. باید بدانید که هیچ کس نمی خواهد صحبت های بلند شما را بشنود، به ویژه به وسیله بلندگو.

صحبت کردن با خودتان با صدای بلند

ممکن است چیزهای زیادی به فکرتان خطور کند و در حالی که مشغول مرور آن ها هستید متوجه شوید که دارید بلند فکر می کنید. مثلا به این فکر می کنید که باید به آن همکارتان که برای شما مسائلی در محیط کار درست کرد، چه می گفتید. گاهی مردم با خود صحبت می نمایند چون سعی دارند با بیان مسائل در فکر خود آن ها را حل نمایند. اما صحبت کردن با خودتان می تواند شما را دیوانه جلوه دهد و باعث گردد مردم از شما دوری نمایند یا فکر نمایند شما دچار افسردگی شده اید.

خیره شدن به مردم

صرف نظر از قصد یا حالت چهره شما، خیره شدن به شخص دیگر معمولا بی ادبانه تلقی می گردد. این کار باعث می گردد شخص مقابل از نگاه شما احساس ناراحتی کند و معذب گردد. ما به عنوان افرادی متمدن، باید طوری رفتار کنیم که اطرافیانمان در کنار ما احساس راحتی و اطمینان خاطر نمایند. هرچند گاهی اوقات به طور ناخودمطلع ممکن است به چیزی که غیرمعمول و فرق دارد توجهمان جلب گردد و بیش از حد به آن نگاه کنیم، مانند یک خالکوبی عجیب و غریب یا خال مادرزادی، اما با وجود کنجکاوی بصری، همواره باید در نظر داشته باشیم که نگاهمان چه تاثیری بر طرف مقابل می گذارد.

انداختن آب دهان روی زمین

تف کردن در ملاءعام در بیشتر کشورها منفور و حتی در بعضی غیرقانونی است. در اواخر قرن نوزدهم، انجمن محافظت از سلامت بانوان (LHPA) به خاطر جلوگیری از انتقال باکتری سل، پیروز شد تف کردن در مکان های عمومی را در بروکلین نیویورک غیرقانونی اعلام کند. این ممنوعیت در اوایل قرن بیستم منجر به ممنوعیت دیگری شد که به توقف توسعه آنفلوآنزا در طول یک بیماری همه گیر یاری کرد.

تمیز کردن دندان ها

تمیز کردن دندان هایتان با خلال دندان یا استفاده از زبان برای بیرون آوردن مواد غذایی از بین دندان هایتان بعد از بیرون رفتن از رستوران، جزو کارهای ممنوعه است. هیچکس نمی خواهد آن را ببیند یا بشنود. حتی اگر پیشخدمت رستوران سر میزتان به شما یک خلال دندان بدهد، در خصوص استفاده از آن فکر کنید. حتی اگر دهان خود را بپوشانید، استفاده از آن سر میز غذا می تواند اشتهای بقیه را کور کند.

فریاد زدن سر بچه ها

بچه ها، به خصوص بچه های کوچک تر، گریه و ناله می نمایند و عمدا آنچه را به آن ها گفته می گردد انجام نمی دهند. اما والدین باید مهارت های فوق العاده ای داشته باشند تا بتوانند احساسات خود را کنترل نمایند و در جمع یا خصوصی سر بچه هایشان فریاد نزنند. افراد دیگر ممکن است از فریاد زدن آن ها تحت فشار قرار بگیرند و فکر نمایند که آیا باید این دعواها را نادیده بگیرند یا وارد عمل شوند و چیزی بگویند. تحقیقات نشان می دهد که فریاد زدن و نداشتن انضباط کلامی می تواند برای بچه ها به همان میزان بد باشد که تنبیه بدنی. بچه هایی که دائما فریاد می زنند، بیشتر در معرض مسائل رفتاری، اضطراب، افسردگی، استرس و سایر مسائل عاطفی هستند.

ریختن زباله روی زمین

انداختن ته سیگار یا زباله از ماشین های در حال حرکت یا در خیابان، بی احترامی به دیگران است، مخصوصا زمانی که سطل های زباله در دسترس هستند. در حالی که پرتاب نماینده زباله اهمیتی به کار خود نمی دهد، افراد دیگر دوست ندارند فضاهای عمومی پر از زباله و بدمنظره باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه همواره سبزی خوردن تازه داشته باشیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8154

به "9 کاری که هیچوقت نباید در مکان های عمومی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کاری که هیچوقت نباید در مکان های عمومی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید