آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 19 میلیون و 700هزار گذشت

به گزارش پرسینا بلاگ، با تداوم همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از مرز 19 میلیون و 700هزار عبور کرده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 19 میلیون و 700هزار گذشت

به گزارش خبرنگاران، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون19,700,659 تن مبتلا و 727,002 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده جهان دارد:

لازم به ذکر است کهروند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 که تا به امروز در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می گیرد.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید 19 را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده اند.همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده اند.

در همین حال رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ادعاهای خود در خصوص از بین رفتن ویروس کرونا را تکرار کرده است. ترامپ در کنفرانس خبری شب جمعه در زمین گلف خود در نیوجرسی همچنین ادعا کرد تعداد مبتلایان در فلوریدا،تگزاس و آریزونا در حال کاهش است.علی رغم ادعاهای ترامپ روز پنجشنبه با اعلام 2000 مرگ کرونایی در آمریکا اعلام شد این رقم از ماه می بدین سو بی سابقه بوده و به عنوان رکورد جدید ثبت شده است.

از سویی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در اظهاراتی گفته است که ایالات متحده آمریکا مسائل بزرگتری به خاطر شیوع ویروس کرونا نسبت به مکزیک دارد.

به گزارش رویترز، اظهارات رئیس جمهور مکزیک یک روز پس از آن است که وزارت خارجه آمریکا از شهروندانش خواسته است تا به خاطر نرخ بالای ابتلا به ویروس کرونا، به مکزیک سفر نکنند. وی در یک کنفرانس خبری افزود: ما مسائل بسیار کمتری در شیوع ویروس کرونا نسبت به مسائل آمریکا داریم، متاسفانه آنها با مسائل زیادی روبرو هستند. شرایط ما بهتر است.

رئیس جمهور مکزیک همچنین از رسانه های خبری به خاطر تمرکز بیش از حد بر این کشور به خاطر در اختیار داشتن رتبه سوم مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا انتقاد کرده است، به جای آنکه مرگ و میر سرانه را مد نظر قرار دهند.

شرایط در دیگر کشور لاتین یعنی برزیل نیز وخیم گزارش شده و تعداد کشته های آن از مرز 100هزار تن عبور کرده است و نگرانی های مردم این کشور از اوضاع اقتصادی نیز افزایش یافته است. در یک نمونه از شروع این بیماری همه گیر، 57 هتل در ریو دو ژانیرو تعطیل شده است. این بحران موجب خسارت بیش از 17 میلیارد دلاری بر صنعت گردشگری برزیل شده است. بر اساس برآورد اولیه، دست کم 300 هزار نفر در این بخش شغل خود را از دست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، در شرایطی که تعداد کلی مبتلایان به عفونت کووید-19 در روسیه به بیش از 882 هزار نفر رسیده، فقط 177 هزار نفر فعلاً تحت درمان بوده و بیش از 690 هزار نفر از بیماران دیگر بهبود یافته اند. نسبت مرگ و میر بیماران، 1.68 درصد از کل افراد آلوده است. همچنین میزان بهبودی بیماران در روسیه، 78 درصد از کل افراد آلوده شده به ویروس کروناست.

این در حالی است که عدم جدیت دولت دهلی نو برای قرنطینه و اعمال قوانین ویژه در مناطق پر خطر این کشور افزایش افسار گسیخته شمار بیماران کرونایی را به همراه داشته است. به گزارش هندوستان تایمز، شرایط در مناطق جنوبی هند به خصوص ایالت مهاراشترا که در غرب این کشور واقع شده است به شدت بحرانی و قرمز توصیف شده است. علی رغم اینکه دولت هند به دلیل مسائل اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه ای برای شروع مجدد قرنطینه سراسری در این کشور ندارد ولی پس از عبور شمار مبتلایان کرونا از مرز 2 میلیون نفر مجبور شده برخی نقاط را به مدت چند روز تعطیل کند.

اما در ایران نیز آمارها حاکی از کاهش شمار فوت شدگان است و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شاقتصادی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز و استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ادعای تازه ترامپ درباره ساخت واکسن/آتش سوزی جان بیماران کرونایی در هند را گرفت

هر 80 ثانیه یک آمریکایی فوت می کند/مبتلایان کرونا در هند پا به فرار گذاشتند

آمار لحظه ای مبتلایان به ویروس کرونا را ببیند/ آمریکا همچنان در صدر قرار گرفته است

310311

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4987

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 19 میلیون و 700هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 19 میلیون و 700هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید