آزمون: فوتبالم تازه شروع شده و قله های زیادی پیش رویم است، امیدوارم سال های زیادی برای زنیت بازی کنم

به گزارش پرسینا بلاگ، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه زنیت گفت: دوران فوتبالم تازه شروع شده و قله های افتخار زیادی پیش روی من واقع شده است.

آزمون: فوتبالم تازه شروع شده و قله های زیادی پیش رویم است، امیدوارم سال های زیادی برای زنیت بازی کنم

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفت وگویی از سردار آزمون، مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ منتشر کرد که در زیر می خوانید:

نخستین خاطره های شما از فوتبال چیست؟

هشت یا نه ساله بودم که در خیابان های بندرترکمن بازی کردم. در کنار اقوام مان بودیم و با همسایه ها فوتبال بازی می کردیم. خوشبختانه من کوچک ترین عضو خانواده بودم و پدرم همیشه با همه توانش مقابل آنها از من حمایت می کرد.

چه کسی شما را به مدرسه فوتبال هدایت کرد؟

زمانی که تصمیم قطعی گرفتم در فوتبال به فعالیت بپردازم، این انتخاب من بود. خانواده به ویژه خواهرم از من حمایت کردند.خواهرم باور داشت که یک فوتبالیست عالی می شوم و از من برای بازی فوتبال حمایت کرد و انگیزه داد. خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت و به خانواده ام دلیلی برای افتخار کردن دادم. تازه دوران فوتبالم شروع شده و قله های افتخار زیادی پیش روی من است.

به خاطر دارید چگونه در سطح پایه ای بازی کردید؟

به خاطر دارم برای تیم زیر 12 سال شهرم چگونه بازی کردم. این یک تورنمنت سنتی میان مناطق بود و بازیکنان بسیار خوبی حضور داشتند و به تیم زیر 14 سال ایران دعوت شده بودند. از آکادمی ما نیز 5 بازیکن دعوت شدند و 3 بازیکن نیز به لیگ برتر ایران رسیدند. ما یک مربی عالی به نام محمد سیدی داشتیم و هنوز هم از چیزهایی که او به من یاده داده بهره می برم. مشورت های او را به خاطر دارم و اگر او با من در تیم زیر 14 سال کار نمی کرد چنین پیشرفتی را به دست نمی آوردم.

در دوران کودکی بازی های باشگاهی اروپا را تماشا می کردید؟

در سن 15 سالگی شروع به تماشای بازی های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا کردم اما می خواستم زمانم را کنار خانواده ام بگذرانم. عاشق خانواده ام هستم و نمی خواستم از آنها جدا شوم. ما با هم فوتبال را تماشا می کردیم که برای من باارزش ترین خاطره ها محسوب می شوند.

کسی را در فوتبال خیلی دوست داشتید؟

بازیکنان مورد علاقه من در ایران علی دایی و در جهان زلاتان ابراهیموویچ بودند. برابر ابراهیموویچ بازی کردم و باید بگویم چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. پسرعمویم زمانی به من گفته بود که تیم بایرن مونیخ را شکست می دهم و این اتفاق رخ داد. وقتی روستوف با بایرن مونیخ همگروه شد به این فکر کردم که آن رویا در حال عملی شدن است.

شما از یک خانواده والیبالی هستید. چرا فوتبالیست شدید؟

بله، اعضای خانواده ام والیبال بازی می کنند. خوشبخت بودم که خانواده ام چیزهای زیادی در ورزش به من آموختند و هرگز مرا تنها نگذاشتند. فوتبال را انتخاب کردم زیرا پدرم همیشه دوست داشت تا مرا در قالب یک فوتبالیست ببیند. ما خانواده متمولی نبودیم و در حد متوسط بودیم. برخی ها بودند که به من می خندیدند و نمی توانم یک بازیکن فوتبال شوم. این اتفاق عزم من را بیشتر کرد تا یک فوتبالیست حرفه ای شوم. می خواستم ثابت کنم که می توانم فوتبالیست خوبی شوم.

چه چیزهایی از نخستین بازی های باشگاهی اروپا به خاطر دارید؟

سطح رقابت های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا متفاوت است. لیگ قهرمانان اروپا بهترین تورنمنت باشگاهی در جهان است و هر بازیکنی می خواهد در آن یا لیگ اروپا بازی کند تا با کمک به تیمش پیروز شود. بدون توجه به اینکه در چه تیمی بازی خواهم کرد دوست دارم هر سال در لیگ قهرمانان حضور داشته باشم. البته لیگ برتر روسیه نیز سطح فنی بسیار بالایی دارد که روی قدرت جسمانی و بازیکنان قدرتمند زیادی متمرکز است.

به عنوان بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا رشد کردید؟

البته، زیرا با بهترین بازیکنان جهان فوتبال بازی می کنیم. در لیگ قهرمانان اروپا قدرتمندترین تیم ها با بهترین نتایج جمع شده اند. قطعا حضور در این رقابت ها روی بازیکنان تاثیر دارد و باعث رشد آنها می شود. تجربه این بازی ها باعث تقویت نقاط قوت و انگیزه بازیکن خواهد شد. پس از آن دیگر از هیچ بازی هراس نخواهید داشت. حتی یک شکست در لیگ قهرمانان می تواند همه چیز را تغییر دهد. بدین خاطر هرگز تمایلی به شکست ندارید.

به یادماندنی ترین خاطره های شما از رقابت های باشگاهی اروپا چیست؟

خاطره های خوب زیادی دارم.که یکی از آنها گل من برای روستوف برابر بایرن مونیخ است که پیروز شدیم. خانواده ام در ورزشگاه بودند. شاد بودم که شادی را برای آنها به ارمغان آوردم. این یک لحظه خاص در زندگی ام است. همچنین بازی برابر بایرن در مونیخ را مورد تاکید قرار می دهم. هر چند با پنج گل شکست خوردیم اما پس از این بازی چیزهای زیادی آموختم و قدرتمندتر شدم. فکر می کنم این مسئله برای من شادی بیشتری نسبت به زمانی که خانواده و دوستانم شاهد گل هایم بود به همراه داشته است.

همه گل های خود را در رقابت های اروپایی را به خاطر دارید؟ کدام یک ارزشمندترین است؟

البته که همه گل ها را به خاطر دارم. فکرمی کنم بهترین گل برابر اتلتیکو مادرید بود. پیش از این بازی از من در رسانه ها به خاطر زمان طولانی گل نزدن انتقادهای زیادی شد. اتلتیکو 10 یا 11 بازی اخیرش را در لیگ قهرمانان اروپا نباخته بود و گلزنی در چنین شرایطی به نظرم ارزشمندترین در دوران حرفه ای ام بود.

از همان روز نخست در تیم زنیت سن پترزبورگ تاثیرگذار بازی کردید. چه چیزی باعث هماهنگی سریع شما شد؟

فقط من این گونه نیستم و زمانی که هر بازیکنی در بهترین تیم ها همانند زنیت بازی کند همین کار را خواهد کرد. هماهنگی سریع من نیز به لطف سایر همبازیانم، مربیان، هواداران و اعضای باشگاه رخ داد. ما هواداران عالی داریم که صبور هستند و همه جا از ما حمایت می کنند. از بازیکنان عالی و کادر فنی قدرتمندی بهره مند هستیم که باعث افزایش توان هر بازیکنی می شود. امیدوارم سال های طولانی برای زنیت بازی کنم و به یکدیگر برای کسب پیروزیت کمک کنیم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2306

به "آزمون: فوتبالم تازه شروع شده و قله های زیادی پیش رویم است، امیدوارم سال های زیادی برای زنیت بازی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون: فوتبالم تازه شروع شده و قله های زیادی پیش رویم است، امیدوارم سال های زیادی برای زنیت بازی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید