آموزش حذف فضای پر شده تلگرام و افزایش سرعت موبایل

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از علت های کند شدن سرعت تلگرام، حافظه پنهان یا همان Cache Data می باشد و با حذف فضای پر شده تلگرام در حافظه میتوان سرعت آن را افزایش داد.

آموزش حذف فضای پر شده تلگرام و افزایش سرعت موبایل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

هواداران تلگرام در ایران بیش از هرجای دیگر در جهان می باشد. این اپلیکیشن دارای مسائلی نیز می باشد. نرم افزار تلگرام امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار میدهد، اما با وجود محبوبیت بسیار زیاد، مسائلی را با بهوجود آمدن کانالها برای کاربران خود ایجاد نموده بود. این مسائل بهدلیل پشتیبانی نکردن از قابلیت حذف اطلاعات دریافت شده در کانال بود و بسیاری از کاربران به خصوص کاربران دستگاههای اندرویدی که از ظرفیت ذخیره سازی محدودی روی دستگاه خود برخوردار بودند با مشکل کمبود فضای خالی روی دستگاه روبرو میشدند.

آموزش حذف فضای پر شده تلگرام و پاک کردن حافظه کش

برای استفاده از این بخش، به وسیله گزینه Setting موجود در منوی برنامه وارد بخش تنظیمات شده و روی Data and Storage ضربه بزنید. در این صفحه گزینه Storage Usage را انتخاب کنید و در مرحله بعد وارد بخش Clear Cache شوید و پس از تیک زدن گزینه هایی که مایل به حذف محتوای مربوط به آن هستید روی Clear cache تپ کنید.

حذف فضای پر شده تلگرام و افزایش سرعت موبایل

از دوره ای که تلفن های همراه فضای ذخیره سازی اندکی را در اختیار کاربران قرار می دادند مدت ها گذشته و هر روز شاهد عرضه دستگاه های جدیدی با میزان حافظه داخلی بالاتر و کارت های حافظه ای با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر هستیم. اما همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، حجم محتوای در دسترس نیز به همین نسبت رشد نموده است.

اگر یک خوره تلگرامی هستید، یا در خانواده کسانی را دارید که به ترافیک اینترنت شما رحم نمی نمایند، حتما با مشکل کندی تلفن های هوشمند یا دانلود نشدن تصاویر و ویدئوها در تلگرام آشنایید. برای خلاصی از این مسائل و مدیریت حافظه پر شده تلگرام راهکار های زیر را مطالعه کنید.

مدت زمان نگهداری فایل های دانلود شده را کاهش دهید

با توجه به اهمیت موضوع مدیریت فضای اشتغال شده توسط فایل های دریافتی، تلگرام این امکان را فراهم نموده تا کاربر مدت زمان نگه داری فایل های دریافت شده را معین کند. تلگرام پس از سپری شدن مدت معین شده، به طور اتوماتیک فایل های دریافتی را از روی حافظه دستگاه پاک می نماید. البته توجه داشته باشید که فایل ها تنها از روی دستگاه شما پاک می شوند و همواره بر روی فضای ابری تلگرام برای دریافت مجدد در دسترس هستند.

برای دسترسی به این گزینه ، به وسیله منوی برنامه وارد گزینه Setting شده و بر روی Data and Storage تپ کنید. در قسمت Disk and network usage بر روی storage usage ضربه زده و وارد صفحه بعدی شوید. در بالای این صفحه گزینه Keep Media را مشاهده می کنید که سه گزینه 1 week (یک هفته) 1 month (یک ماه) و Forever (برای همواره) را برای معین مدت زمان نگه داری فایل های دانلود شده در اختیار شما قرار می دهد.

دانلود اتوماتیک را غیرفعال کنید

برای این کار وارد اپلیکیشن تلگرام شده و از منوی سمت چپ وارد گزینه setting شوید و روی گزینه Data and Storage تپ کنید. در بالای صفحه با سه گزینه when using mobile data ، when connected on wi-fi و when roamingرو به رو خواهید شد که به ترتیب تنظیمات مرتبط با دانلود اتوماتیک در زمان اتصال به شبکه اینترنت موبایل، اینترنت وای فای و رومینگ را کنترل می نمایند.

با تپ کردن بر روی هرکدام تنها مواردی را که مایلید به صورت اتوماتیک دریافت شوند تیک بزنید و تنظیمات را save کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در زمان اتصال به وای فای، تنها تصاویر به صورت اتوماتیک دانلود شوند، پس از انتخاب when connected on Wi-Fi گزینه photos را تیک بزنید.

پاک کردن فایل های دریافتی به وسیله فایل منیجر

گاهی اوقات ممکن است به دلیل حجم بالای فایل های دانلود شده و نبود فضای کافی برای اجرای صحیح برنامه، تلگرام باز نگردد یا گزینه Clear Cache به درستی عمل نکند. در چنین مواردی بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تلگرام را حذف و مجددا نصب نمایند، اما این کار علاوه بر اینکه شما را مجبور به اعتبار سنجی دوباره می نماید در بسیاری از موارد عملی و ممکن نیست. در این حالت می توان با استفاده از فایل منیجر اندروید به پوشه Telegram که در دایرکتوری Storage یا SDcard واقع شده است رفته و پوشه های موجود در آن را حذف کرد. با استفاده از این روش ضمن پاک شدن کش برنامه، نیازی به اعتبارسنجی دوباره برای ورود به تلگرام وجود نخواهد داشت.

در کل میتوانید با حذف فضای پر شده تلگرام سرعت گوشی موبایل و نرم افزار تلگرام را سرعت بخشید و کاربران عزیز مجله اینترنتی خبرنگاران جدا از بحث راهکار فنی پاک کردن حافظه پنهان (Cache)، این موضوع را خاطر نشان می کنم که مشکل کندی سرعت تلگرام نیز به محدود شدن IP های ایرانی هم مربوط می گردد!

گردآوری : مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5665

به "آموزش حذف فضای پر شده تلگرام و افزایش سرعت موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حذف فضای پر شده تلگرام و افزایش سرعت موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید