آنکه نتواند اطرافیانش را کنترل کند به درد ریاست مجلس نمی خورد ، بر سر کرسی مجلس دعوا دارند چطور می خواهند مسائل را حل نمایند؟

به گزارش پرسینا بلاگ، منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه اصولگرایان بر سر ریاست و هیات رئیسه با یکدیگر دعوا دارند، گفت: در این مجلس به جایی نمی رسیم و به سمتی می رویم که بگوییم مجلس پیشین خیلی خوب عمل کرد.

آنکه نتواند اطرافیانش را کنترل کند به درد ریاست مجلس نمی خورد ، بر سر کرسی مجلس دعوا دارند چطور می خواهند مسائل را حل نمایند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، حبیب الله دهمرده منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز نمی توان قضاوت قطعی راجع به آرایش سیاسی مجلس پیش رو انجام داد، گفت: با این خیزی که افراد برداشته اند، مجلس یکدستی خواهد بود که با ادبیات رایج خودشان اسمی برای آن نمی توان انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه سوال اینجاست آیا این مجلس می تواند پیروز گردد و یک کارنامه درخشان از خودش به جای بگذارد؟، اعلام نمود: معلوم نیست چون درگیری ها از همین انتخاب هیات رییسه آغاز شده و علیرغم اینکه ادعا می نمایند ما یکپارچه خواهیم شد، اما حتی اگر افرادی هم کنار بروند با دلخوری خواهند رفت. الان فضا به شکلی است که تعدادی به دنبال این هستند که چه کسی رییس مجلس گردد و به دنبال یارگیری هستند و بعد از آن انتخاب هیات رییسه و رؤسای کمیسیون ها مطرح می گردد.

نماینده مجلس دهم گفت: ترکیب و کارکرد فراکسیون ها تقریبا معین است و همه می خواهند بگویند که ما ولایی هستیم. اما برداشت من از این مجلس این است که نتوانند پیروز عمل نمایند و این خیلی بد است، مسئولیت این مجلس بسیار سنگین است و این در شرایطی است که در مجلس قبلی هر جناحی که کم می آورد بر سر رقیب می زد که او نگذاشته کار کند. اگر اصولگرایان نمی توانستند کاری نمایند، گردن گروه و جماعت دیگری می انداختند اما این دوره چه می خواهند بگویند و گردن چه کسی بیاندازند؟

وی یادآور شد: در فراکسیون ولایی صحبت کردم که خیلی شادمان نباشید که مجلس یکدست شده است؛ چرا که در مجلس دهم بحث رقابت مطرح بود اما در مجلس آینده رقابتی وجود نخواهد داشت و جایی هم که رقابت نباشد، کار پیش نمی رود؛ چراکه شاخصی برای نقد وجود ندارد.

دهمرده با بیان اینکه از طرفی جامعه امید بسیار زیادی به مجلس یازدهم دوخته است و به همین دلیل هم اکثریت طیف ولایی را انتخاب کردند که مسئولیتشان هم بسیار سنگین است، بیان نمود: در خصوص خود من هم همین طور است من کارهای عظیم انجام دادم اما اکنون توقع مردم بالا رفته است و من عملا نمی توانم توقع آنها را برآورده کنم. انتظار آنها از من به عنوان یک نماینده معمولی، نیست و توقع آنها خیلی بالا رفته است.

وی با نقد عملکرد فراکسیون ولایی مجلس دهم و با اشاره به مدت باقی مانده از دولت دوازدهم، تاکید نمود: علیرغم اینکه قبول دارم دولت ناپیروز بوده است، اما به آنها گفتم شما که این همه ادعا دارید چه کار نموده اید؟ چه برنامه ای دارید؟ نمایندگان مجلس یازدهم می خواهند با دولت چه کار نمایند؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم در پاسخ به اینکه در رقابت بین قالیباف و حاجی بابایی چه کسی پیروز می گردد، گفت: بالاخره رییس مجلس یک اصولگرا خواهد شد و این در حالی است که همین الان آنها با یکدیگر دعوا دارند و وقتی خود آنها بر سر کرسی های مجلس دعوا دارند، می خواهید مسائل مملکت را حل نمایند؟

وی با بیان اینکه در مجلس قبل اختلاف بین جریان ها بهانه خوبی بود اما اکنون مردم توقع شان بسیار بالا است و می دانم که این مجلس نمی تواند کاری از پیش ببرد، اضافه نمود: این به معنای این نیست که دوست نداشته باشیم مجلس کسب پیروزیت کند، اتفاقا با شرط و شروط هایی می تواند پیروز باشد، اما می دانم که اینگونه نمی گردد و به جایی نمی رسیم و به سمتی می رویم که بگوییم مجلس پیشین خیلی خوب عمل کرد.

دهمرده ادامه داد: بنابراین دوستان حاضر در مجلس برای خدا بحث ها را کنار بگذارند و قربتا الی الله به این جمع بندی برسند که افرادی را که دارای توانمندی بیشتر برای نامزدی انتخابات هستند، انتخاب نمایند. دعوا را کنار بگذارند و افرادی که توانمند هستند را انتخاب نمایند.

وی درباره شاخصه های افراد توانمند با بیان اینکه معین کردن این کار بسیار سخت است و آیتم های فراوانی دارد، گفت: از جمله این آیتم ها این است که آن فرد امتحان خودش را پس داده و کار اجرایی قوی انجام داده باشد؛ دزدی ننموده و در کار خودش پیروز باشد و همچنین آدم صادقی باشد. کسی که با خانواده خودش مشکل دارد، آیا می تواند مملکت را درست کند؟ باید دید چه کسانی برای نماینده تبلیغ نموده اند و او وامدار چه کسانی است، هر آدمی را به راحتی از اطرافیانش می توان تشخیص داد. باید دید که چه کسانی برای این افراد کار کردند؛ چراکه در راه رضای خدا برای او کار ننموده اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم توضیح داد: ممکن است بعضی هم کار اجرایی نموده باشند، اما باید دید که در کارشان پیروز بوده اند یا نه؛ باید دید با پول هایی که در اختیار داشته چه نموده و چه کسانی از اطرافیان آنها تخلف نموده اند و حتی اگر خود فرد هم سالم باشد، اما نتواند اطرافیانش را کنترل کند، باز هم به درد ریاست مجلس نمی خورد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از این مجلس توقع دارند، توضیح داد: اگر ملت از این مجلس ناراضی باشند، باید به کجا پناه ببرند؟، ادامه دارد: مردم از همه چیز زده شده اند می گویند دولت را قبول نداریم و به آن نقد دارند اما از آن طرف این مجلس چه نموده و چه می خواهد بکند؟ آیا رانت خواران و آقازاده ها را پای میز محاکمه می کشاند یا باز خط قرمز دارند؟!

نماینده مردم زابل با انتقاد از رئیسی گفت: باید با دانه درشت ها برخورد کنیم، اما ما با کلمات بازی می کنیم، اگر ما ادعای عدالت علی بن ابی طالب را داریم لااقل با کلمات بازی نکنیم و حداقل اقرار کنیم که مشکل داریم.

وی اضافه نمود: اگر با 20 دانه درشت برخورد نمایند، دیگران حساب کار خودشان را می نمایند. وقتی این کار نکنیم، مردم می گویند این ها فقط آمدند گرد و خاک راه بیاندازند.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی که می خواهد به هر طریق و قیمتی در مجلس رای بیاورد، معین است که نمی تواند نماینده درست و مسئولی باشد.

وی گفت: داریم فرصت ها را برای این مملکت و ملت از دست می دهیم و از رهبری برای هر تصمیمی استفاده می کنیم و برای هر تصمیم گیری از ایشان می خواهیم نظر بدهند، پس خود مسئولان چه کاره هستند؟ نمی گردد که همه مسائل را رهبری حل نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4531

به "آنکه نتواند اطرافیانش را کنترل کند به درد ریاست مجلس نمی خورد ، بر سر کرسی مجلس دعوا دارند چطور می خواهند مسائل را حل نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکه نتواند اطرافیانش را کنترل کند به درد ریاست مجلس نمی خورد ، بر سر کرسی مجلس دعوا دارند چطور می خواهند مسائل را حل نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید