ابراز نگرانی آلمان درباره تشدید مناقشات در لیبی

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تشدید درگیری ها در لیبی و نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه این کشور از طرف حامیان بین المللی احزاب درگیر را محکوم کرد.

ابراز نگرانی آلمان درباره تشدید مناقشات در لیبی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان بعد از مذاکراتی با همتایان فرانسوی و ایتالیایی خود و همچنین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنانی حملات اخیر به طرابلس، پایتخت لیبی را محکوم نموده و گفت: ما بخصوص حملات به مرکز این شهر و فرودگاه طرابلس و شمار روزافزون قربانیان غیر نظامی را محکوم می کنیم.

هایکو ماس تاکید نمود: طرف های درگیر درلیبی به جای حفظ آتش بس همچنان به این تصور غلط مبنی بر اینکه می توانند در این مناقشات با ابزار نظامی پیروز شوند پایبند هستند. حامیان بین المللی طرفین مناقشات در لیبی با نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه لیبی در این امر سهیم هستند.

هایکو ماس هم زمان تاکید نمود که کوشش های دیپلماتیک برای انتها این درگیری ها در پیش گرفته خواهد شد. وی در این باره گفت: روندی که با کنفرانس صلح لیبی در ژانویه در برلین شروع شد همچنان ادامه خواهد یافت. به گفته وی هدف همچنان یک آتش بس پایدار، یک راهکار سیاسی شامل همه گروه های مردمی و دفاع از تمامیت ارضی این کشور شمال آفریقا است.

هایکو ماس همچنین با اشاره به شروع عملیات جدید اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه برای نظارت بر کنترل تسلیحاتی در لیبی موسوم به ایرینی گفت: این ماموریت سهم مهمی در اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی علیه سازمان ملل خواهد داشت.

در کنفرانس صلح لیبی که در ماه ژانویه امسال میلادی در برلین برگزار گردید همه کشورهای دخالت کننده در مناقشات لیبی تعهد کردند که دیگر از احزاب درگیر در این کشور حمایت ننموده و به تحریم تسلیحاتی پایبند باشند. با این همه همچنان تسلیحاتی به این کشور ارسال شده و درگیری هایی بین احزاب مخالف وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4308

به "ابراز نگرانی آلمان درباره تشدید مناقشات در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی آلمان درباره تشدید مناقشات در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید