کرونا در اروپا، از هشدارها درباره وقوع موج جدید تا کاهش چشمگیر زاد و ولد در فرانسه

به گزارش پرسینا بلاگ، با شیوع ویروس های جهش یافته در کشورهای اروپایی مقامات این اتحادیه درباره خطر شیوع موج جدید این بیماری هشدار می دهند و آمارها نشان می دهد که کرونا میزان تولد نوزادان در فرانسه را به پایین ترین حد از زمان جنگ جهانی دوم رسانده است.

کرونا در اروپا، از هشدارها درباره وقوع موج جدید تا کاهش چشمگیر زاد و ولد در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

هشدار درباره وقوع موج جدید کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان درباره شیوع ویروس های جهش یافته در کشور و بخصوص خطرات آن برای نسل دنیا ابراز نگرانی نموده و لوتار ویلر، رئیس این انستیتو گفت: همچون سابق باید اقدامات حمایتی جدی گرفته گردد. همه ما می خواهیم به روزمره خود باز گردیم. اما در حال حاضر باید ارتباطات همچنان به ضروری ترین حد محدود گردد.

وی هشدار داد که در غیر این صورت ما وارد موج جدید این بحران خواهیم شد.

وزیر بهداشت آلمان هم با تاکید بر اینکه واکسن ها راه خروج از بحران را هموار می نماید در عین حال گفت که جهش های ویروس این راستا را سخت می نماید.

وی از بعضی موفقیت ها پیغامد شروع حدودا دو ماهه طرح واکسیناسیون سراسری در کشورش خبر داده و تاکید نمود که بیشتر افراد بالای 80 سال واکسینه شده اند.

شهفرایندان آلمانی خواهان کاهش محدودیت ها هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی که روز آدینه به سفارش زد دی اف آلمان صورت گرفته است هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی خواهان کاهش سریع محدودیت های کرونایی هستند. بر این اساس 56 درصد شهفرایندان بر این عقیده اند که فورا باید محدودیت ها لغو گردد. 41 درصد هم با آن مخالف هستند و 3 درصد هم گفته اند نمی دانند.

394 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9997 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 394 مرگ کرونایی روزانه خبر داده است.

کاهش چشمگیر سفرهای دریایی در انگلیس

محدودیت های سفر اعمال شده در دوران کرونا تاثیرات زیادی بر شمار ترددها و مسافران دریایی در انگلیس داشته است. به گفته انجمن بنادر انگلیس در لندن شمار مسافران با کشتی در سال گذشته میلادی حدود 60 درصد کاهش داشته که کم ترین میزان در 60 سال اخیر بوده است. در مجموع در سال 2020 ، 6.9 میلیون نفر با کشتی به انگلیس و یا از این کشور سفر نموده اند. این در حالی است که در سال 2019 این رقم بالغ بر 18.4 میلیون نفر بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه بنادر انگلیس از دولت درخواست نموده اعتماد شهفرایندان به این بخش را تقویت نموده و کشتی را به عنوان یک وسیله سفر ایمن در برابر کرونا اعلام کند.

هشدار عرصه صادرات آلمان درباره بسته شدن مرزها

اقتصاد در عرصه صادرات آلمان درباره بسته شدن مرزها با فرانسه به منظور مهار کرونا هشدار داده است. رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان اعلام نموده که اقداماتی مشابه سال گذشته به زنجیره تامین و تحویل کالا به شدت آسیب رسانده و نباید دوباره تکرار گردد.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت چک

دولت چک هم با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا محدودیت های سختگیرانه تردد را برای شهفرایندان درخواست نموده که به گفته نخست وزیر این کشور باید برای 3 ماه اعمال گردد.

شرایط وخیم کرونایی در فرانسه

چندین روز است که در فرانسه شمار مبتلایان جدید به کرونا دوباره فرایند صعودی به خود گرفته است. تقریبا نیمی از موارد ابتلا به این بیماری مربوط به ویروس جهش یافته انگلیسی است. این خبر را ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه اعلام نموده است.

هشدار درباره وقوع موج جدید کرونا در فرانسه

وی همچنین گفته است از آنجایی که این جهش کرونا نسبت به انواع اولیه آن بسیار مسری تر است کشور در هر لحظه در معرض خطر شعله ور شدن اپیدمیولوژیک جدید قرار گرفته است. وی اضافه نمود: در حال حاضر این تحولات به ما اجازه کاهش محدودیت ها را نمی دهد.

کاستکس برای بیش از 20 منطقه در کشورش سطح هشدارهای کرونایی را افزایش داده و نظارت بیشتر بر فرایند مبتلایان را مد نظر قرار داده است. به گفته وی در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی در این مناطق باید محدودیت های کرونایی مجددا تقویت گردد. این مناطق علاوه بر پاریس شامل مناطقی در شمال و جنوب شرقی این کشور هم هستند.

نخست وزیر فرانسه در عین حال تاکید نمود که دولت همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا حتی الامکان از یک قرنطینه سراسری در کشور جلوگیری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در پاریس دولت در حال آنالیز اعمال یک قرنطینه سراسری 3 هفته ای است. شمار مبتلایان جدید در این شهر در ازای هر 100 هزار نفر بیش از 300 نفر است. در کل شمار مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور حدود 200 نفر است. چندین هفته است که در فرانسه منع رفت و آمد شبانه از ساعت 18 اعمال شده است.

فرانسه همچنین برای مهار کرونا تشدید کنترل های مرزی در گذرگاه ها با آلمان را در دستور کار قرار داده است. در این مناطق مرزی خبرهایی مبنی بر شیوع ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی منتشر شده است.

طرح اروپا برای ایجاد آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده

سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک نشست ویدئویی بر این مسئله تاکید نمودند که فرایند واکسیناسیون سراسری در این اتحادیه باید تسریع گردد. همچنین ظرفیت های فراوری واکسن باید در همکاری با فراوری نمایندگان گسترش یابد. اتحادیه اروپا همچنین می خواهد فرایند تطبیق واکسن ها با جهش های ویروس کرونا را از نظر اقتصادی حمایت کند و واکسن های جدید علیه انواع جهش یافته این ویروس را سریع تر از آنچه مرسوم است تایید کند. چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی تاکید نمود که این مسئله اولویت مهم اتحادیه اروپا است.

نخست وزیر بلژیک هم اظهار داشت: ما باید رویکرود فراوری واکسن کرونا را بهبود بخشیم. دسترسی سریع به واکسن های بیشتر مهم است تا از انسان ها حمایت شده و شرایط برای بازگشت به زندگی معمول فراهم گردد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در سخنانی تاکید نمود: در هفت کشور اروپایی آمار مبتلایان با وجود اقدامات قرنطینه ای و محدودیت ها همچنان افزایش می یابد. در 20 کشو دیگر هم آمارها یا کاهش می یابد و یا فرایند ثابتی دارد.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با توجه به جهش های مختلف ویروس کرونا از موج سومی سخن گفت که در حال حاضر در آن قرار گرفته اند.

سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک ویدئو کنفرانس پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای تامین بهتر واکسن را تصویب کردند. کمیسیون اروپایی می خواهد مبارزه با بیماری های واگیر را در آینده در یک نهاد جدید اروپایی برای شرایط اضطراری بهداشتی با نام هرا پی گیری کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که زنجیره و جستجو برای کشف انواع جهش یافته ویروس را تقویت نمایند تا جهش های بالقوه خطرناک را سریع تر کشف نمایند.

هم زمان با اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل همچنین روسای 6 تامین نماینده عظیم واکسن برای اتحادیه اروپا هم در جلسه استماع در مجلس اروپا در بروکسل حاضر شدند.

این شرکت ها وعده دادند که تمام کوشش خود را برای تحویل دوزهای واکسن وعده داده شده به اتحادیه اروپا را بکار گیرند. آن ها اظهار داشتند که می خواهند در فراوری واکسن های سازگار علیه ویروس های جهش یافته همکاری کامل داشته باشند.

همچنین سران کشورهای اروپایی تصمیم دریافتد یک گواهی واکسیناسیون یکنواخت را برای افراد واکسینه شده تهیه نمایند که به آن ها آزادی خاصی از جمله برای شرکت در مراسمات و آزادی سفر را فراهم کند. این طرح بخصوص با استقبال ویژه کشورهای اتریش، یونان، قبرس و اسپانیا روبرو شد.

کاهش چشمگیر تولد نوزادان در فرانسه

بر اساس آمارهای رسمی کرونا شمار تولد نوزادان در فرانسه را به شدت کاهش داده و به پاین ترین میزان ز زمان جنگ دنیای دوم رسانده است.

درخواست اتریش برای قواعد مرزی واحد در اروپا

صدر اعظم اتریش هم خواهان قواعد مرزی واحد در اتحادیه اروپا شده و در عین حال اقداماتی که به در معرض خطر قرار دریافت بازار داخلی اروپا می گردد را رد نموده است.

کوشش ملکه انگلیس برای کاهش ترس شهفرایندان درباره واکسن کرونا

ملکه انگلیس را برای رفع کردن ترس از واکسیناسیون در بین شهفرایندان در یک پیغام ویدئویی اظهار داشت که واکسیناسیون هیچ آسیبی به او نرسانده است. ملکه انگلیس و همسرش در ماه ژانویه علیه کرونا واکسینه شدند.

تمدید شرایط اضطراری کرونا در پرتغال

کشور پرتغال هم شرایط اضطراری کرونایی خود را به مدت 2 هفته دیگر و تا 16 ماه مارس تمدید می نماید. مجلس این کشور روز پنج شنبه با درخواست رئیس جمهور این کشور در این رابطه موافقت کرد.

تشدید اقدامات ضد کرونایی در دستور کار دولت صربستان

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در صربستان دولت تشدید اقدامات کرونایی در انتها هفته را در دستور کار قرار داده ست.

روز پنج شنبه در صربستان حدود 3588 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت معین شد که افزایش چشمگیری را نسبت به پنج شنبه هفته قبل که آمار مبتلایان روزانه 2467 مورد بود نشان داده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4154562 نفر به کرونا مبتلا شده و 122070 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 3686813 نفر به کرونا مبتلا شده و 85582 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3180212 نفر به کرونا مبتلا شده و 68813 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2868435 نفر به کرونا مبتلا شده و 96974 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2426819 نفر به کرونا مبتلا شده و 70003 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6596

به "کرونا در اروپا، از هشدارها درباره وقوع موج جدید تا کاهش چشمگیر زاد و ولد در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدارها درباره وقوع موج جدید تا کاهش چشمگیر زاد و ولد در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید