کرونا در اروپا، شرایط بحرانی در اسپانیا، مادرید منطقه خطر کرونایی اعلام شد

به گزارش پرسینا بلاگ، آمارها از شیوع گسترده کرونا در اتحادیه اروپا و اعمال محدودیت های شدید در بسیاری کشورهای این اتحادیه خبر می دهد.

کرونا در اروپا، شرایط بحرانی در اسپانیا، مادرید منطقه خطر کرونایی اعلام شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان و به صورت لحظه ای در اروپا خبر ساز شده و مناطق و افراد زیادی را درگیر می نماید.

آلمان، مادرید اسپانیا را منطقه خطر کرونایی بیان کرد

در پی شیوع گسترده کرونا در اسپانیا انستیتو رابرت کوخ آلمان پایتحت این کشور یعنی مادرید و همچنین تیرول اتریش را به عنوان مناطق خطر کرونا ارزیابی کرد. تا به حال بر اساس اعلام این انستیتوی مهم آلمانی کشورهای ایتالیا، ایران، استان هوبئی در چین، استان جیونگسانگ شمالی در کره جنوبی و بعضی مناطق شرقی فرانسه جزو مناطق خطر کرونایی محسوب می شوند.

وزیر بهداشت آلمان هم از همه مسافرانی که در عرض 2 هفته گذشته در ایتالیا، اتریش و یا سوئیس بوده اند درخواست نموده که مدت 2 هفته در خانه بمانند.

چک، لهستان و دانمارک مرزهای خود را می بندند

کشورهای اروپایی هم همچنان برای مقابله با شیوع کرونا محدودیت ها را گسترش داده و کنترل های مرزی را تشدید می نمایند. دانمارک تا اطلاع ثانوی مرزهای خود را بسته است. این محدودیت ها قرار است از ساعت 12 روز شنبه به وقت محلی اعمال گردد. لهستان هم مرزهای خود را برای مقابله با شیوع کرونا می بندد.

جمهوری چک هم همه رستوران ها و فروشگاه های خود را برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل نموده است.

لغو پروازهای اروپایی به ترکیه

ترکیه هم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا سفرها از 8 کشور از جمله آلمان را ممنوع اعلام نموده است. وزارت کشور ترکیه روز شنبه اعلام نموده است که مرزهای خود بر روی شهروندان کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش، اسپانیا، بلژیک، دانمارک، نروژ، هلند و سوئیس را بسته است. همچنین ساکنان دیگر کشورها که در عرض 14 روز گذشته در این کشورها اقامت داشتند حق ورود به ترکیه را ندارند. شهروندان ترکیه موقتا اجازه سفر به این کشورهای نامبرده را ندارند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم روز شنبه در سخنانی بار دیگر از شهروندان خواست که روابط اجتماعی خود را برای مقابله با ویروس کرونا محدود نمایند.

ارتش آلمان برای مقابله با کرونا وارد عمل می گردد

ارتش آلمان هم برای مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شده و به ایالت های مختلف برای مقابله با گسترش این بیماری یاری می نماید.

پزشکان آلمانی هم از والدین درخواست می نمایند از بچه ها خود در برابر ترس از کرونا حفاظت نمایند.

تایوان نیز مسافران اروپایی را به مدت 14 روز قرنطینه می نماید. این کشور همچنین سطح هشدارهای سفر برای منطقه شنگن و انگلیس و ایرلند را افزایش داده و درباره سفر به این مناطق به شهوندان خود هشدار داده است.

سوییس هم در مرزهای خود از جمله با آلمان، دوباره کنترل مرزی را شروع نموده است. همسایگان آلمان در شمال و شمال شرق هم تصمیم مشابهی گرفته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا هم در حال افزایش است. در بسیاری کشورها، گردهمایی ها، کنسرت ها و برنامه هایی که شمار زیادی شرکت نماینده در آن حضور دارند، ممنوع شده است.

در جمهوری چک شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 141 مورد رسیده است. در لهستان 68 تن به این بیماری مبتلا شده اند و دو تن تا به امروز جان باخته اند.

بر اساس آمارهای رسمی تا به امروز در آلمان تقریبا 3000 نفر به این ویروس آلوده شده اند. 688 تن از این موارد مربوط به ایالت نوردراین وستفالن است. بایرن با 500 مورد دومین ایالت آلمان از نظر شمار مبتلایان به کرونا است و بادن وورتمبرگ با 454 تن در صندلی سوم قرار گرفته است.

در آلمان تا کنون 8 مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا تأیید شده است. چهار تن از قربانیان در ایالت نوردراین وستفالن، یک تن از بایرن و یکی از قربانیان از بادن وورتمبرگ است. از سوی دیگر، یک شهروند آلمانی مبتلا به کرونا هم در مصر جان خود را از دست داده است.

برای مقابله با گسترش کرونا تا عصر دیروز آدینه 14 ایالت این کشور بیان کردند که مدارس و کودکستان ها را تعطیل می نمایند.

اروپا مرکز کرونای دنیا از نظر سازمان بهداشت دنیای

سازمان بهداشت دنیای از اروپا به عنوان منطقه ای در دنیا که شدیدتر از سایر نقاط دنیا تحت تأثیر ویروس کروناست، نام برده است. مجموع مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا که تا به امروز توسط کشورهای مختلف در اروپا اعلام شده اند، از مجموع مبتلایان و قربانیان تمامی کشورهای دیگر به جز چین بیشتر است. تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت، می گوید، اروپا اکنون به مرکز کرونا در دنیا تبدیل شده است.

شرایط در ایتالیا با 17 هزار و 660 مورد ابتلا به کرونا از دیگر کشورهای اروپایی سخت تر است. طبق آمار رسمی منتشرشده از سوی این کشور، تا به امروز 1266 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

دولت ایتالیا برای مقابله با گسترش کرونا محدودیت های شدیدی را برای رفت و آمد در سراسر کشور وضع نموده است. به جز داروخانه ها و فروشگاه های مواد خوراکی، تمامی فروشگا ه ها در این کشور بسته شده اند، مدارس و دانشگاه ها تعطیل اند و برگزاری تمامی گردهمایی ها و برنامه های عمومی ممنوع شده است.

در فرانسه تا به امروز 3661 نفر مبتلا شده اند و 79 تن جان خود را از دست داده اند.

بریتانیا از مبتلا شدن 590 تن خبر داده است، اما اعلام نموده که شمار واقعی مبتلایان احتمالا بین پنج تا 10 هزار نفر است. کرونا در بریتانیا تا کنون 10 قربانی گرفته است.

در سوییس 1139 نفر مبتلا شده اند و کرونا 11 قربانی گرفته است. آمار دیگر کشورها تا صبح امروز از این قرار است: اتریش 602 مبتلا و یک قربانی، هلند 804 مبتلا و 10 قربانی.

در لوکزامبورگ با جمعیت تقریبا 600 هزار نفری، 38 نفر مبتلا شده اند و یک نفر جان باخته است.

نگاهی به شرایط بحرانی کرونایی در اسپانیا

تا کنون 120 نفر بر اثر کرونا در اسپانیا جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام نموده که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به 4200 تن افزایش پیدا نموده و 120 نفر از جمله 64 مورد در مادرید جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز 2078 نفر در مادرید به کرونا آلوده شده اند. شمار قربانیان این بیماری در اسپانیا شب گذشته 86 تن اعلام شده بود.

اسپانیا پس از ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به کرونا در اروپا را دارد. مجلس اسپانیا در راستای تدابیر پیشگیری از شیوع این ویروس به مدت دو هفته تعطیل شده است.

آزمایش ایرن مونترو، وزیر دادگستری اسپانیا مثبت اعلام شد. از این رو، تمام اعضای هیئت دولت و خانواده سلطنتی آزمایش کرونا دادند. مونترو روز 8 مارس در راهپیمایی روز دنیای زنان که با حضور 120 هزار نفر برگزار شده بود، شرکت کرد.

خاویر ارتگا اسمیت، دبیرکل حزب ووکس و نماینده مجلس اسپانیا نیز به کرونا مبتلا شده است. کلیه مدارس و دانشگاه های مادرید، ریوخا، منطقه باسک، کاتالونیا، گلیسیا، جزایر بالیر و مورسیا به مدت دو هفته تعطیل شده اند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3697

به "کرونا در اروپا، شرایط بحرانی در اسپانیا، مادرید منطقه خطر کرونایی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، شرایط بحرانی در اسپانیا، مادرید منطقه خطر کرونایی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید