اختلاف چین و اروپا بر سر قانون امنیتی هنگ کنگ

به گزارش پرسینا بلاگ، گزارش ها حاکی است چین و اروپا به رغم توافق در مورد پیشبرد روابط تجاری، درباره لایحه قانون امنیتی هنگ کنگ دچار اختلاف شده اند.

اختلاف چین و اروپا بر سر قانون امنیتی هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز سه شنبه نوشت: رهبران اتحادیه اروپا در نشست مجازی روز گذشته به شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین گفته اند که تحمیل این قانون بر هنگ کنگ برای پکن تبعات منفی خواهد داشت.

هشدار اتحادیه اروپا به چین در شرایطی است که براساس گزارش رسانه های چین در روزهای آینده دوباره نشست کنگره ملی خلق چین برای رسیدگی به این قانون برگزار می گردد و احتمالا روز اول جولای ،11 تیر، رسما تصویب خواهد شد.

گزارش می نویسد که این یک هشدار از سوی اتحادیه اروپا برای چین محسوب می گردد اما این اتحادیه دقیقا معین ننموده است که در صورت تصویب و اجرای این قانون دست به چه اقداماتی خواهد زد.

طرفین در این نشست درباره تحولات اقلیمی گفت و گو نموده اند اروپایی ها خواهان دسترسی بیشتر به بازار چین هستند و همزمان به رییس جمهوری چین تاکید نموده اند که تحمیل این قانون تبعات بسیار جدی و منفی برای این کشور خواهد داشت.

اورسولا فون درلاین که سکان کمیسیون اروپا را در اختیار دارد در اظهاراتی که بنا به این گزارش کم تحمل تر شدن اروپا را نشان می دهد گفت: رهبران چین باید توجه سیاسی خود را به مذاکرات مربوط به سرمایه گذاری بیشتر نمایند تا بتوان قبل از خاتمه امسال میلادی یک معاهده سرمایه گذاری امضا کرد.

ساوت چاینا نوشته است هیچ یک از رسانه های چین اظهارات رییس جمهوری و نخست وزیر این کشور در این نشست درباره هنگ کنگ را منتشر ننموده اند ولی نوشته اند که رهبران چین بر همکاری های فزاینده برای پیشبرد جهانی شدن تاکید نموده اند.

در نشست مجازی روز گذشته میان چین و اتحادیه اروپا، اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اتحادیه اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا با لی که چیانگ نخست وزیر و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به گفت وگو پرداختند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4705

به "اختلاف چین و اروپا بر سر قانون امنیتی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف چین و اروپا بر سر قانون امنیتی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید