ادامه پس لرزه های روز های آخر ریاست جمهوری ترامپ

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- گاردین نوشت، پس لرزه های هرج و مرج روز های آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ و طرح توطئه هنوز در واشنگتن و فراسوی آن احساس می شود.

ادامه پس لرزه های روز های آخر ریاست جمهوری ترامپ

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه را در تفرجگاه خود در فلوریدا سپری کرد و زندگی پس از ریاست جمهوری را آغاز کرد.

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز در کاخ سفید مستقر شد، اما در واشنگتن و فراتر از آن هرج و مرج و نابسامانی واپسین روز های ریاست جمهوری چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا همچنان پس لرزه های مخرب خود را دارد.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز در گزارش تکان دهنده دیگری گفت ترامپ با یک مقام وزارت دادگستری برای اخراج کفیل دادستان کل تبانی و توطئه و سپس جمهوریخواهان در ایالت جورجیا را مجبور کرد تا شکست وی را در این ایالت باطل اعلام کنند.

همچنین کریستوفر میلر سرپرست پیشین وزارت دفاع اعتراف فوق العاده ای کرد و گفت هنگامیکه ماه نوامبر این مسئولیت را بر عهده گرفت، سه هدف را دنبال می کرد: هیچ گونه کودتای نظامی، جنگ بزرگ و استقرار نیرویی در خیابان ها.

این افسر پیشین نیرو های ویژه افزود: گزینه عدم حضور نیرو های نظامی تحقق نیافت و روز ششم ژانویه از فهرست اهدافم خارج شد.

روز ششم ژانویه جمعیتی از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره هجوم بردند و برخی از آن ها در تلاش برآمدند تا کنندگان را بربایند یا به قتل برسانند.

در این شورش بیش از 100 نفر بازداشت شدند و زمینه برای دومین استیضاح ترامپ فراهم شد.

توافق بین دموکرات ها و جمهوریخواهان در سنا که جمعه شب اعلام شد، بدان معناست که دومین استیضاح ترامپ اوایل ماه فوریه برگزار خواهد شد و چنانچه وی مجرم شناخته شود، احتمالی که با توجه به نفوذش بر حزب خود بعید است، اما با توجه به سخنان میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنا غیرممکن نیست، ترامپ به احتمال زیاد از نامزدی مجدد در انتخابات محروم خواهد شد.

گزارش ها از تلاش های بی وقفه و احتمالا غیر قانونی ترامپ برای ابطال شکست خود مقابل بایدن در ایالت جورجیا حکایت داشت. چنانچه وی پیروز هم می شد، آراء کافی الکترال کالج را برای تغییر شکست کلی خود کسب نمی کرد.

روزی که طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره هجوم بردند و پنج نفر کشته شدند، 147 کننده جمهوریخواه در مجلس کنندگان و سنا مخالفت خود را با نتایج آراء الکترال کالج گفتند. این تلاش نیز برای تغییر نتیجه انتخابات به شکست انجامید.

نحوه واکنش پنتاگون و پلیس به شورش در ساختمان کنگره با توجه به سهولت نقض تدابیر امنیتی و مدت زمانی که به طول انجامید تا نیرو های گارد ملی در محل حاضر شوند، زیر سوال رفته است. دو افسر پلیس در رویارویی با طرفداران ترامپ کشته شد.

کریستوفر میلر گفت: ما مرتب نشست داشتیم و اوضاع را تحت نظر داشتیم. پیشتر درباره ضرورت آماده باش نیرو های گارد ملی تصمیم گرفته بودیم.

کش پاتل از افراد نزدیک به ترامپ که به عنوان رئیس دفتر میلر منصوب و به مانع تراشی در جهت انتقال قدرت به بایدن متهم شد، گفت: شهردار واشنگتن دی سی در نهایت اذعان کرد که به کمک نیاز دارد و سپس پلیس کنگره و آژانس فدرال و سرویس مخفی این درخواست را مطرح کردند و ما به آن پاسخ دادیم. میلر اتهامات مطرح شده درباره واکنش پنتاگون به این واقعه را کاملا احمقانه خواند.

از زمان تحلیف و دو هفته پس از آن 25 هزار نیروی گارد ملی در پایتخت حضور دارند؛ نمایشی بی سابقه که نشان از اعمال محدودیت هایی در مرکز واشنگتن دارد. نیرو ها همچنان ساختمان کنگره را در برابر هجوم طرفداران ترامپ و توطئه هایی که محقق نشد محافظت می کنند. همچنان که شورش در ساختمان کنگره نتوانست نتیجه انتخابات را تغییر دهد، به نوشته روزنامه تایمز توطئه ترامپ علیه جفری روزن کفیل دادستان کل نیز راه به جایی نبرد. روزن به دنبال استعفای ویلیام بار به عنوان کفیل دادستان کل منصوب شد. ویلیام بار از افراد نزدیک به دونالد ترامپ بود، اما با تکذیب اینکه هیچ سند و مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود دارد، مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته بود.

ترامپ در خاتمه دوره ریاست جمهوری اش با تحقیقاتی در سطح ایالتی و فدرال روبرو است و در نخستین سخنانش پس از ترک کاخ سفید به خبرنگار روزنامه واشنگتن اگزمینر گفت: ما کاری را انجام خواهیم داد، اما نه حالا. ازرا کوهن از اعضای پنتاگون در دوره ریاست جمهوری ترامپ گفت: ترامپ ما را زیر اتوبوس انداخت و وقتی می گویم ما، منظورم تنها مقامات سیاسی یا فقط جمهوریخواهان نیست بلکه منظور آمریکاست. ترامپ صدمات بسکمک به وجهه کشور وارد کرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6560

به "ادامه پس لرزه های روز های آخر ریاست جمهوری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پس لرزه های روز های آخر ریاست جمهوری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید