ارتباط بین اشتغال شرکت ها و سازمان ها و مشارکت در استعلام های دولتی

به گزارش پرسینا بلاگ، با توجه به اوضاع اقتصادی در ایران و جهان میزان اشتغال سازمان ها و شرکت ها نسبت به سال های قبل متفاوت شده است.

ارتباط بین اشتغال شرکت ها و سازمان ها و مشارکت در استعلام های دولتی

به گرارش خبرنگاران، بنابر اعلام پارس نماد داده، SME ها برای کسب فرصت های شغلی خالی در رقابت هستند. شناسایی این فرصت های شغلی نیازمند فعالیت گسترده واحدهای R&D است که گاها با وجود گذشت چندین سال از فعالیت SME ها، هنوز جایگاه مناسب خود را در این شرکت ها پیدا نکرده اند. می توان از علل این موضوع به هزینه بر بودن راه اندازی و نگهداری واحد R&D در SME ها اشاره کرد. با این حساب SME ها در مواجهه با چالش شناسایی فرصت های شغلی می بایست راهکارهای کم هزینه تر را جایگزین نمایند. یکی از این راهکارها، اطلاع از اخبار استعلام های خرید جزئی در ارگان های دولتی و غیردولتی است.

از کنار مناقصات و مزایدات که بروکراسی پیچیده تری نسبت به استعلام ها دارند، نمی توان به سادگی گذشت اما سهولت شرکت در استعلام ها مشوق خوبی برای فعال تر بودن در این زمینه است. درواقع استعلام ها، خریدهای جزئی تر یک ارگان هستند که مثل مناقصه و مزایده با برآورد قیمت شروع می شوند. یک تفاوت اصلی استعلام با مناقصه در این است که نیاز به مقدمات زیادی مثل خرید اسناد مناقصه و یا سپرده گذاری اولیه به عنوان ضمانت نامه ندارد. ازاین رو فرصت خوبی است که با جلوگیری از این اتلاف وقت و یا صرف هزینه انسانی و اقتصادی زیاد، گوی سبقت را از رقبا ربود و نقش پررنگ تری در اقتصاد جامعه داشت (مرکز اطلاع رسانی مناقصات پارس نماد داده ها).

ممکن است در نگاه اول ارتباط چندانی بین میزان مشارکت در استعلام ها و اشتغال SME ها به چشم نیاید اما همین که از حجم استعلام های سالانه باخبر شویم حتما نظرمان عوض می شود. استعلام های خرید جزئی که پیش تر فقط در سامانه ستاد به اطلاع عموم می رسید، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد، اما همچنان راستا ناهمواری پیش روی SME ها بود چراکه هر شرکت برای فعالیت در استعلام های گروه کاری خود باید چندین و چند هزار استعلام را غربال می کرد. با توجه به این موضوع، نیاز دسته بندی تخصصی استعلام ها حس می شد که به سرعت در سایت مناقصات پارس نماد داده ها به آدرس HTTPS://WWW.PARSNAMADDATA.COM به آن پاسخگویی شد.

حجم اطلاعات استعلام ها در هرروز به قدری بالاست که آماده بنیان گذاری استراتژی اقیانوس آبی، در هر SME است. این نکته طلایی نشان دهنده ارتباط کیفی بین مشارکت در استعلام سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و ایجاد فرصت های شغلی برای شرکت های کوچک و متوسط است. قطعاً اگر فرآیند یک استعلام در یک پروژه OPERATION RESEARCH به معرض بررسی گذاشته شود بهینه ترین نقاط هزینه و سود را طبق توابع خود ارایه می دهد (که خود این امر می تواند زمینه ای برای یک جستار دیگر باشد).

سایت ستاد معروف به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و یا همان سامانه ستاد در هرلحظه به روزرسانی شده و سایت پارس نماد داده ها علاوه بر به روزرسانی لحظه ای به دسته بندی استعلام ها نیز می پردازد تا علاوه بر کمک به انتشار اطلاعات سودمند اقتصادی، سهمی در کاهش هزینه های منابع انسانی SME ها برای غربال کردن اطلاعات اخبار استعلام ها داشته باشد. چراکه غربال میزان استعلام های ایران در هرروز خارج از توان هر SME است. (مرکز اطلاع رسانی مناقصات پارس نماد داده ها)

برآوردهای کیفی نشان می دهد هر چه میزان مشارکت در استعلام ها بیشتر باشد، افزایش قابل ملاحظه ای در بهره وری منابع انسانی به وجود می آید. هرچند می شود با یک سری تحقیقات در بهره وری نیروی کار SME ها را به صورت کمّی نیز محاسبه کرد تا نشان داد که در وضعیت های مختلف اقتصادی هم شاخص های بهره وری و میزان انحراف معیار آن می تواند توسط افزایش فعالیت در استعلام ها، جابه جایی چشمگیری داشته باشند. (مرکز اطلاع رسانی مناقصات پارس نماد داده ها)

نتیجه گیری

خرده اجزای این نوشتارها را که کنار هم قرار دهیم، ساختار و شالوده اصلی تأثیر کل استعلام های ایران بر وضعیت اقتصادی و اقتصادی شرکت ها معین تر می شود. با بیان فرصت های شغلی تحت عنوان اخبار استعلام ایران از طرف مرکز فرآوری اطلاعات پارس نماد داده ها و با دریافت اطلاعات اخبار خرید جزئی ارگان های دولتی توسط SME ها، هر سازمان یا شرکتی این امکان را دارد که تهدیدهای اقتصادی دنیای اطراف را به فرصت های شغلی مناسب تبدیل کرده و نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کند (SWOT).

نتیجه اینکه شرکت ها در هراندازه ای اعم از کوچک و بزرگ با هر نوع فعالیتی (علی الخصوص تولیدی) می توانند با بهره گیری از اخبار استعلام های سراسر کشور (بدون نیاز به غربال) ظرفیت های فروش خود (BLUE OCEAN STRATEGY) را ارتقاء دهند. شما نیز به عنوان یکی از ارگان های فعال در عرصه اقتصادی می توانید با مراجعه به سایت پارس نماد داده ها، صفحه استعلام ها اخبار استعلام رسته کاری خود را بیابید.

همچنین می توانید با شماره های 88349670 - 021 الی 5 تماس گرفته و در خصوص دریافت استعلام تخصصی رشته کاری خود مشاوره رایگان دریافت کنید. (مرکز اطلاع رسانی مناقصات پارس نماد داده ها)

به امید پیروزی روزافزون برای تمام شرکت های فعال در سرزمین عزیزمان ایران

انتهای رپرتاژ خبری

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 870

به "ارتباط بین اشتغال شرکت ها و سازمان ها و مشارکت در استعلام های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بین اشتغال شرکت ها و سازمان ها و مشارکت در استعلام های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید