ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا از توان موشکی جدید کره شمالی

به گزارش پرسینا بلاگ، مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند کره شمالی با انجام آزمایش های مکرر اخیر به توان بالاتری در این حوزه دست یافته است.

ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا از توان موشکی جدید کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به موازات آنکه کره شمالی در ماه های اخیر مجموعه آزمایش های موشکی انجام می داد (18 آزمایش از ماه می تاکنون) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اهمیت این آزمایش های کوتاه برد را رد می کرد و آنها را بسیار استاندارد توصیف می کرد. حتی با اینکه او پذیرفته بود این آزمایش ها احتمالا نقض قطعنامه های سازمان ملل باشند اما هیچگاه درباره پرتاب های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی نکرد.

نیویورک تایمز در این باره می نویسد حالا مقامات اطلاعاتی آمریکا و کارشناسان به نتیجه گیری بسیار متفاوتی رسیده اند و آن این است که آزمایش های موشکی دو ماه اخیر کر ه شمالی به کیم جونگ اون رهبر این کشور این فرصت را داده تا موشک هایی را با برد و قابلیت مانور بیشتری آزمایش نموده که می تواند قابلیت های دفاعی آمریکا در منطقه شرق آسیا را تحت الشعاع قرار دهد.

تاکه شی ایوایا وزیر دفاع ژاپن هفته گذشته گفت که موشکهای ناشناسی که کره شمالی اخیرا آزمایش نموده بیشتر شاهد این امر است که برنامه ای برای مغلوب کردن قابلیت های دفاعی ژاپن وجود دارد. این قابلیتهای دفاعی همان فناوری آمریکا در دریا و ساحل هستند.

به عقیده کارشناسان پیشرفتهای سریع در حوزه موشک های کوتاه برد نه تنها ژاپن و کره جنوبی را در خطر بزرگی قرار می دهد بلکه دستکم هشت پایگاه آمریکا در کشورهایی که میزبان بیش از 30 هزار نیروی نظامی این کشور هستند، تهدید می نماید.

بعضی ناظران معتقدند کیم از فرصت ایجاد شده در نتیجه بن بست در مذاکرات با آمریکا برای پیش بردن فناوری دفاعی و موشکی خود بهره برده است و این در حالی است که به عقیده منتقدان ترامپ این امر که شاید چندان هم از سوی رئیس جمهور آمریکا غیرارادی نباشد، به رهبر کره شمالی اهرم فشار بیشتری در مذاکرات احتمالی پیش رو داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1416

به "ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا از توان موشکی جدید کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا از توان موشکی جدید کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید