اروپا ابزار حقوقی الزام شرکتهای خصوصی برای تجارت با ایران را دارد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران، گروه بین الملل -شقایق لامع زاده: نیما مواسات نماینده ایرانی تبار مجلس آلمان در گفت وگو با خبرنگاران با توجه به تاکید اروپا برای حفظ توافق هسته ای ایران درباره چگونگی حمایت های دولت آلمان و اروپا از این توافق گفت: حفظ و بقای توافق هسته ای ایران درست و مهم است.

اروپا ابزار حقوقی الزام شرکتهای خصوصی برای تجارت با ایران را دارد

وی در شرح گفته خود اضافه کرد: توافق هسته ای ایران یکی از مهمترین توافقات دیپلماتیک در سالهای اخیر بوده که مانع از بروز جنگ احتمالی شده است. اتحادیه اروپا تاکنون اقدام چندانی برای حفظ توافق هسته ای ایران انجام نداده است.

وی یادآور شد: اتحادیه اروپا در ماه می سال 2018 قانون مسدودسازی تحریم های آمریکا را به تصویب رساند که بر اساس آن سرمایه گذاران و کمپانی های کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباید در تحریم سایر کشورها مشارکت داشته باشند، بطور نمونه تحریم های آمریکا علیه ایران.

عضو کمیسیون توسعه و همکاری های مالی مجلس آلمان در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که کمپانی های اعضای اتحادیه اروپا در راستای تحریم های آمریکا از تجارت با ایران سر باز می زنند، از مصوبه اتحادیه اروپا تخطی نموده اند.

وی اضافه کرد: اعضای اتحادیه اروپا باید کمپانی ها و سرمایه گذاران خود را به اجرای قانون مسدودسازی تحریم های آمریکا ملزم نموده و برای تخطی از آن جریمه ای مشخص کند. همچنین باید با افزایش فشار بر روی بانک های اروپایی زمینه برای مبادلات تجاری با ایران فراهم گردد. این امر مستلزم تحریک و تهییج سرمایه گذاران و شرکت های اروپایی است.

نماینده ایرانی تبار مجلس آلمان در پاسخ به اینکه آیا دولت آلمان تبادل نظرهایی را با دیپلمات های آمریکایی درباره تحریم های اعمال شده واشنگتن انجام داده است، گفت: نه، تاکنون تبادل نظریی صورت نگرفته است.

مواسات در ادامه گفت: ریچارد گرنل سفیر آمریکا در برلین مرد مطیعی برای ترامپ است که درست در جهت معیارها و خواسته های وی گام بر می دارد. من گمان نمی کنم که تبادل نظری دیپلماتیک با گرنل دستاورد چندانی در پی داشته باشد.

عضو کمیته پیشگیری از بحران و رسیدگی به اعتراضات مدنی مجلس آلمان در مورد طرح ادعای جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران گفت: بولتون همیشه معروف به محرک جنگ است. آمریکا با راه انداختن جنگ علیه ایران و خاورمیانه خود را دچار سقوط می نماید. هزاران انسان کشته می شوند، میلیونها انسان مجبور به ترک کشور خود هستند. اتحادیه اروپا و آلمان باید تمام توان خود را به کار گیرند تا نقشه و برنامه جنگ آمریکا را برهم بزنند.

نماینده مجلس آلمان در مورد یکی از توئیتهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه ایران به زودی خواهان گفت وگو با آمریکا خواهد شد، گفت: ایران پیش تر آمادگی خود را برای تبادل نظر نشان داده است، در غیر این صورت چیزی به عنوان توافق هسته ای وجود نداشت.

مواسات با اشاره به درخواست ترامپ برای جایگزین شدن توافق بهتر با توافق هسته ای کنونی گفت: من نمی دانم که توافق بهتر چه توافقی است که ترامپ مدام از آن سخن می گوید و تاکید بر خروج از توافق کنونی دارد. اما در عین حال طبیعی است که ما در شرایط کنونی احتیاج به تبادل نظر میان تهران- واشنگتن داریم. تبادل نظری دوجانبه میان دو کشور برای هر دو طرف بهترین گزینه است. زمانی که دو کشور با یکدیگر تبادل نظر نمایند می توان به حل درگیری ها و موقعیت بهتر امیدوار شد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 633

به "اروپا ابزار حقوقی الزام شرکتهای خصوصی برای تجارت با ایران را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا ابزار حقوقی الزام شرکتهای خصوصی برای تجارت با ایران را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید