از هری پاتر تا ماتریکس؛ 7 فیلم و سریال خارجی که دی 1400 باید ببینید

به گزارش پرسینا بلاگ، در این مطلب به معرفی بهترین فیلم و سریال های دی 1400 پرداخته ایم که نباید تماشای آن ها را از دست بدهید.

از هری پاتر تا ماتریکس؛ 7 فیلم و سریال خارجی که دی 1400 باید ببینید

فیلم های مجذوب کننده و پرهزینه ای طی ماه های دسامبر و ژانویه روی پرده می فرایند و به همین علت این روزها با هرسلیقه ای می توانید چند فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید. چند روز قبل بالاخره رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections) روی پرده رفت تا شاهد چهارمین قسمت از سری فیلم های ماتریکس و ماجراجویی های تازه نئو و ترینیتی باشیم. از آن سو در گردهمایی بازیگران هری پاتر به مناسبت بیست سالگی این مجموعه باری دیگر فرصت این را خواهیم داشت تا از قاب تلویزیون سری به جهانی هاگوارتز بزنیم.

در اواخر دی ماه بالاخره سریال حمله به تایتان (Attack on Titan) به ایستگاه انتهای خود می رسد تا یکی از محبوب ترین انیمه های سریالی در سراسر جهان انتها پیدا کند. آغاز پخش فصل نخست آشنایی با پدر (How I Met Your Father) یکی دیگر از مهم ترین اتفاقات جهانی سینما و تلویزیون در این ماه است؛ آشنایی با پدر دنباله ای برای مجموعه کمدی موقعیت بسیار محبوب آشنایی با مادر به شمار می رود.

مهم ترین فیلم های دی 1400

از این پس در بخش هنر و سینما خبرنگاران مگ قصد داریم نگاهی به بهترین فیلم ها و سریال های هر ماه بیندازیم و ببینیم چه اثر جالب توجه و مهمی نمایش داده خواهد شد. شایان ذکر است علاوه بر فیلم ها و سریال های مهم بین المللی، در مطلبی جداگانه به کنجکاوی برانگیزترین فیلم ها و سریال های ایرانی هم خواهیم پرداخت.

رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

  • کارگردان: لانا واچوفسکی
  • نویسندگان: لانا واچوفسکی، دیوید میچل و الکساندر همن
  • بازیگران: کیانو ریوز، کری-ان ماس، یحیی عبدالمتین دوم، جسیکا هنویک، جاناتان گروف و نیل پاتریک هریس
  • تاریخ اکران: 1 دی (22 دسامبر)
  • تاریخ اکران آنلاین یا انتشار نسخه بلوری: هم اکنون در دسترس است
  • امتیاز راتن تومیتوز: 65 از 100

فیلم رستاخیزهای ماتریکس هم اکنون از طریق سرویس آنلاین اچ بی او مکس در سراسر جهان در دسترس است. این فیلم تاحدودی طرفداران سرسخت مجموعه ماتریکس را ناامید کرد و در گیشه هم به فروش چندان قابل توجه ای دست پیدا نکرد، اما با تمام این تفاسیر بازهم یکی از مهم ترین فیلم های دی ماه 1400 محسوب می شود؛ زیرا هرچه نباشد دنباله ای برای یکی از محبوب ترین فیلم های تاریخ سینما یعنی ماتریکس به شمار می رود. در نتیجه اگر از طرفداران سه گانه اصلی هستید، تماشای آن را به شما توصیه می کنیم.

خواهران واچوفسکی در آخرین سال دهه 1990 میلادی با فیلم ماتریکس انقلابی در سبک علمی تخیلی و اکشن ایجاد کردند. ماتریکس با بازی کیانو ریوز به یکی از پیروز ترین و مشهورترین فیلم های علمی تخیلی تبدیل شد و به همین علت کمپانی برادران وارنر ساخت دو دنباله برای آن را در دستور کار قرار داد. فیلم های ماتریکس: بارگذاری مجدد و انقلاب های ماتریکس در سال 2003 به نمایش درآمدند، اما هیچ کدام به پیروزیت های فیلم نخست نرسیدند ولی با این وجود داستان شخصیت های نئو و ترینیتی را به پایان قابل قبولی رساندند. این دو شخصیت در انتها نسخه سوم ماتریکس کشته می شوند، اما آن ها در رستاخیزهای ماتریکس دوباره به زندگی بازگشته اند و به همین علت بسیاری از سینمادوستان بی صبرانه منتظر تماشای چگونگی بازگشت نئو و ترینیتی هستند.

تا به این ساعت برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 54 و 230 بررسی امتیاز 64 از 100 و 65 از 100 به ثبت رسیده است. جان دفور منتقد هالیوود ریپورتر در بخشی از یادداشت خود برای رستاخیزهای ماتریکس نوشته: اگر شما عاشق قسمت اول ماتریکس بودید و از دو قسمت دیگر آن نفرت داشتید یا شاید دو قسمت قبلی نتوانسته بود رضایت خاطر شما را جلب کند، بهتر است این فیلم را ببینید و از آن لذت ببرید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که باور دارند دو قسمت قبلی نمونه هایی از اسطوره سازی فکری هستند که مورد بی مهری قرار گرفته اند، شاید رستاخیز های ماتریکس قلب شما را بشکند. در حالی که این فیلم وانمود نمی کند که آن اتفاقات بزرگ در قسمت های قبلی رخ نداده اند، اما نیازی هم نمی بیند تا فکر بینندگان را با ایده های تازه و نوآوری های تکنیکی منفجر کند. این فیلم بیشتر از جنس فیلم هایی است که هالیوود طالب آن هاست؛ فیلم هایی که نیاز صنعت سینما به بازگشت مداوم به داستان های آشنای ما را اغنا می کنند.

آواز 2 (Sing 2)

  • کارگردان: گارت جنینگز
  • نویسندگان: گارت جنینگز
  • صداپیشگان: متیو مک کانهی، ریس ویترسپون، ست مک فارلن، اسکارلت جوهانسون، نیک کرول، تارون اجرتون و توری کلی
  • تاریخ اکران: 1 دی (22 دسامبر)
  • تاریخ اکران آنلاین یا انتشار نسخه بلوری: تعیین نیست
  • امتیاز راتن تومیتوز: 68 از 100

انیمیشن آواز 2 به زندگی و چالش های پیش پای شخصیت های انیمیشن آواز کمی پس از انتها فیلم قبلی می پردازد. تمام صداپیشگان و شخصیت های اصلی انیمیشن نخست در این نسخه نیز حضور دارند و یک شخصیت جالب توجه به نام کلی کالووی با صداپیشگی پاول دیوید هیوسن معروف به بونو وکس نیز به جمع آن ها اضافه شده است. این طور که پیداست کلی یک ستاره محبوب موسیقی راک است که پس از مرگ همسرش از جهانی موسیقی کناره گیری کرده، اما باستر مون و گروه همراه اش تلاش می کنند تا دوباره او را روی سن بیاورند. آواز 2 قرار است اهمیت تلاش و پشتکار در راه رسیدن به پیروزیت را به مخاطبان اش یادآوری کند. باستر مون و استعدادهای تحت نظر او رویای اجرا در مرکز سرگرمی جهان، یعنی تئاتر برج کریستال (The Crystal Tower Theater) را در سر دارند، اما رسیدن به این مهم چندان ساده نیست و آن ها یاد می گیرند برای دست یابی به هر پیروزیتی می بایست سختی های بسیاری را به جان خرید.

متیو مک کانهی، ریس ویترسپون، ست مک فارلن، اسکارلت جوهانسون، نیک کرول، تارون اجرتون و توری کلی صداپیشه های اصلی انیمیشن آواز 2 هستند و وظیفه نویسندگی و کارگردانی آن نیز برعهده گارت جنینگز بوده است که او را بیشتر به خاطر فیلم های پلیس خفن و راهنمای مسافران مجانی کهکشان می شناسیم. تا به این ساعت برای این انیمیشن در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 21 و 92 بررسی امتیاز 49 از 100 و 68 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد در نظر منتقدان آواز 2 در قیاس با نسخه نخست، انیمیشن ضعیف تری است.

کینگزمن (The Kings Man)

  • کارگردان: متیو وان
  • نویسنده: متیو وان
  • بازیگران: دانیل برول، چارلز دنس، ریس ایفانز، متیو گود، آرون تایلر-جانسون و جما آرترتون
  • تاریخ اکران: 1 دی (22 دسامبر)
  • تاریخ اکران آنلاین یا انتشار نسخه بلوری: تعیین نیست
  • امتیاز راتن تومیتوز: 43 از 100

فیلم مرد شاه یا کینگزمن (The Kings Man) با بازی دانیل برول، چارلز دنس، ریس ایفانز، متیو گود، آرون تایلر-جانسون و جما آرترتون و به کارگردانی متیو وان پیش درآمدی برای مجموعه فیلم های کینگزمن و سومین فیلم از این سری به شمار می رود.

در سال های اولیه قرن بیستم، مردی باید در مقابل گروهی از افراد ظالم و مغزهای سیاه بایستد؛ چون آن ها قصد دارند با طراحی یک جنگ فراگیر میلیون ها نفر را از بین ببرند. برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 37 و 122 بررسی امتیاز 44 از 100 و 43 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان از تماشای مرد شاه راضی نبوده اند.

بالا رو نگاه نکن (Dont Look Up)

  • کارگردان: آدام مک کی
  • نویسنده: آدام مک کی
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، راب مورگان، جونا هیل، مارک رایلنس و تیموتی شالامی
  • تاریخ پخش از نتفلیکس: 3 دی (24 دسامبر)
  • تاریخ اکران آنلاین یا انتشار نسخه بلوری: هم اکنون در دسترس است
  • امتیاز راتن تومیتوز: 55 از 100

طی سال های اخیر نتفلیکس با فیلم های اختصاصی اش توانسته به پیروزیت های بسیار زیادی دست پیدا کند. فیلم هایی همچون رُما به کارگردانی آلفونسو کوارون و مرد ایرلندی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی سبب شدند این سرویس آنلاین در جشنواره های سینمایی خوش بدرخشد و فیلم های عام پسندتری مانند راز جنایت و استخراج نیز در توسعه جامعه مخاطبان اش بسیار تاثیرگذار بودند. حالا نتفلیکس قصد دارد با بالا رو نگاه نکن هم در فصل جوایز پیروز ظاهر شود و هم رضایت منتقدان و سینمادوستان حرفه ای را به دست آورد.

منتقدان به طور کلی فیلم کمدی تازه لئوناردو دی کاپریو را ستایش می کنند. کورتنی هاوارد منتقد ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای بالا رو نگاه نکن، آورده است: بالا رو نگاه نکنِ آدام مک کی کمدی هجوآمیز بسیار خنده داری است. لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس و مریل استریپ، فوق العاده ظاهر شده اند و عملکرد تیموتی شالامی نیز واقعاً چشم گیر است. موسیقی نیکلاس بریتل گوش شما را نوازش می دهد و تدوینگر فیلم، هنک کوروین در برش صحنه ها و برجسته کردن بار کمدی اثر، استادانه کار کرده است.

از بالا رو نگاه نکن همواره به عنوان پرستاره ترین فیلم سال 2021 یاد می شود؛ لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس برای بازی در این فیلم به ترتیب 30 و 25 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده اند. بالا رو نگاه نکن داستان دو ستاره شناس را به تصویر می کشد که سعی دارند بشریت را از یک خطر قریب الوقوع آگاه کنند. دکتر رندال مندی و کیت دیبیاسکی اعتقاد دارند به زودی یک شهاب سنگ بزرگ با زمین برخورد خواهد کرد، اما کسی حرف آن ها را جدی نمی گیرد.

بیستمین سالگرد هری پاتر: بازگشت به هاگوارتز (Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts)

  • کارگردانان: اِرِن کریوی، جورجیو تستی و جو پرلمن
  • نویسندگان: -
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت، تام فلتون، گری اولدمن، ریف فاینز و هلنا بونهام کارتر
  • تاریخ پخش: 11 دی (1 ژانویه 2022)
  • امتیاز راتن تومیتوز: - از 100

این طور که پیداست مسئولان اچ بی او مکس از از بازخوردهای فرندز: تتازه دیدار راضی بوده اند و به همین علت قصد دارند برای سایر مجموعه ها و سریال های محبوب خود چنین برنامه هایی تولید کنند و در قدم نخست به سراغ هری پاتر رفته اند. بیستمین سالگرد هری پاتر: بازگشت به هاگوارتز یک برنامه گفت وگو محور است که به مناسبت بیستمین سالگرد اکران هری پاتر و سنگ جادو تهیه شده است و در آن شاهد گردهمایی بازیگران و سازندگان این مجموعه هستیم.

در بیستمین سالگرد هری پاتر: بازگشت به هاگوارتز اغلب بازیگران اصلی و مشهور مجموعه هری پاتر از جمله دنیل ردکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت، تام فلتون، گری اولدمن، ریف فاینز و هلنا بونهام کارتر حضور دارند و به گفت وگو درباره اتفاقات جالب پیرامون ساخته شدن این سری، خاطرات تلخ و شیرین شان از زمان ساخت فیلم های هری پاتر و مواردی از این دست می پردازند. شایان ذکر است در این برنامه شاهد حضور جی. کی. رولینگ، خالق مجموعه هری پاتر نخواهیم بود.

مهم ترین سریال های آذر 1400

برخلاف سینما طی روزهای پیش رو بازار سریال های تلویزیونی چندان گرم نیست و در ادامه به دو مجموعه تازهی می پردازیم که تماشای آن ها در دی ماه خالی از لطف نیست.

حمله به تایتان (Attack on Titan)

  • سبک: اکشن، خیال پردازی تاریک، پسارستاخیزی
  • کارگردانان: تتسورو آراکی، ماساشی کویزوکا، یوچیرو هایاشی و جون شیشیودو
  • صداپیشگان: یوئی ایشیکاوا، مارینا اینوئه، یوکی کاجی و هیروشی کامیا
  • تاریخ پخش: 19 دی (9 ژانویه 2022)
  • امتیاز راتن تومیتوز: - از 100

فصل نخست سریال حمله به تایتان در سال 2013 روی آنتن رفت و با پیروزیت هایی فراتر انتظارات روبرو شد. سریال واقعا یک حماسه باشکوه در وصف فداکاری، تلاش و مقاومت است. این اثر در زیرلایه های خود نیم نگاهی به مضامین فلسفی و مهمی همچون مرگ، غریزه وحشی گری انسان و جایگاه بشر در جهان هستی دارد. هرچه سریال جلوتر رفت، قدرت زیرمتن ها در فیلم نامه بیشتر شد و از سویی دیگر سازندگان از توجه به شخصیت پردازی و روایت داستان به شکلی شوکه کننده و مجذوب کننده نیز غافل نشدند و این عوامل در کنار یکدیگر حمله به تایتان را به یکی از قابل توجه ترین انیمه های چند سال اخیر تبدیل کردند. حالا نوبت به پخش نیمه دوم فصل چهارم و انتهای این انیمه رسیده است.

سریال انیمه ای حمله به تایتان با اقتباس از مانگایی به همین نام اثر هاجیمه ایسایاما ساخته شده است که اولین نسخه آن در سال 2009 منتشر شد و تا به امروز بیش از 76 میلیون نسخه از این مانگا در سراسر جهان به فروش رفته است.

آشنایی با پدر (How I Met Your Father)

  • سبک: کمدی موقعیت
  • سازندگان: ایساک آپتاکر و الیزابت برگر
  • بازیگران: آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، پدرو آلنسو، پاکو توس، آلبا فلورس، میگل هران و هایمه لورنته
  • تاریخ پخش: 28 دی (18 ژانویه 2022)
  • امتیاز راتن تومیتوز: - از 100

از مدت ها قبل شبکه CBS در پی ساخت دنباله ای برای سیت کام محبوب خود یعنی آشنایی با مادر بود. در سال 2014 کارتر بیز و کریگ توماس به همراه امیلی اسپیوی فیلم نامه ای برای سریالی تحت نام آشنایی با بابا (How I Met Your Dad) نوشتند که گرتا گرویگ و درو تارور ستارگان اصلی آن بودند، اما این مجموعه هرگز ساخته نشد. دو سال بعد بیز و توماس پیشنویس تازهی از داستان دنباله آشنایی با مادر تهیه کردند، اما پس از پیوستن این دو سریال ساز به مجموعه این ما هستیم (This Is Us) از شبکه NBC به عنوان شورانر، رفته رفته تمرکز آن ها از روی داستان آشنایی با پدر برداشته شد. ولی بالاخره CBS دستور ساخت سریال آشنایی با پدر را به عنوان اسپین آف آشنایی با مادر صادر کرده است.

کارتر بیز و و کریگ تامس نویسندگان و تهیه کنندگان اجرایی این سریال خواهند بود و هیلاری داف هم علاوه بر بازی در نقش اصلی، به عنوان تهیه کننده در پشت صحنه ایفای نقش خواهد کرد. فصل نخست آشنایی با پدر 10 قسمت دارد و از ساختاری مشابه سریال اصلی بهره می برد. بر اساس اطلاعات منتشر شده سوفی در آینده ای نه چندان دور داستان آشنایی با همسرش را برای پسرشان تعریف می کند. وقایع سریال در شهر نیویورک و سال 2021 رخ می دهند و سوفی و دوستانش، علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مسائل همیشگی یک جوان امروزی می بایست به خودشناسی برسند و ماجراجویی های عاشقانه یشان را هم سر و سامان بدهند.

نظر شما درباره فهرست بهترین فیلم و سریال های دی 1400 چیست و بیشتر منتظر تماشای کدام یک از این آثار هستید؟

نظر شما درباره فهرست بهترین فیلم و سریال های دی 1400 چیست و بیشتر منتظر تماشای کدام یک از این آثار هستید؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8037

به "از هری پاتر تا ماتریکس؛ 7 فیلم و سریال خارجی که دی 1400 باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هری پاتر تا ماتریکس؛ 7 فیلم و سریال خارجی که دی 1400 باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید