باغ بوچارت، بهشتی زیبا در کشور کانادا

به گزارش پرسینا بلاگ، در روزگاری که بشر با پیشرفت های معجزه آسا در صنعت و تکنولوژی حرکتی سریع و رو به جلو را شروع کرد، به نظر می رسید که هر روز انسان ها زندگی راحت تر و بی دردسرتری داشته باشند، اما در عمل این اتفاق نیفتاد. با اینکه ابزار و تجهیزات فراوانی در کنار گوشی های هوشمند و فضای مجازی امکانات بی نظیری در اختیار انسان ها قرار داد، اما در ازای این پیشرفت های روزافزون از طبیعت و سرسبزی دور افتاد و این کره سرسبز تبدیل به مکانی شد پر از آسمان خراش، کارخانه و شهرهایی که در دود غرق شدند. از آنجایی که ذات بشر به طبیعت و سرسبزی علاقه دارد، به مرور افراد مختلف و دولت های گوناگون تصمیم گرفتند با ملی کردن پارک ها و محافظت از محیط زیست به جامانده، مراقب طبیعت این سیاره باشند. یکی از این مراکز، کلکسیون باغ های بوچارت ونکوور بوده که هر ساله بیش از یک میلیون علاقمند به دیدن آن می فرایند و مبهوت زیبایی باغ بوچارت کانادا می شوند که به نظر می رسد تصویری از بهشت موعود بر روی کره زمین است. باغ بوچارت کانادا دارای بخش های مختلف، امکانات متنوع و پوشش گیاهی فراوانی بوده که مورد تحسین سایت هایی چون نشنال جئوگرافی و سی ان ان نهاده شد. لازم دانستیم برایتان عنوان کنیم که کانادا یکی از کشورهای سردسیر دنیا بوده که در همسایگی گرینلند، ایسلند، واشنگتن، شیکاگو، بوستون، لاس وگاس، روسیه هست و از نواحی معروفش میتوان به ویکتوریا، ونکوور، تورنتو و کبک اشاره نمود.

باغ بوچارت، بهشتی زیبا در کشور کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

تاریخچه ایجاد باغ های گل بوچارت (Butchart Gardens)

باغ های بوچارت ونکوور که در مساحتی بالغ بر 22 هکتار جای گرفته، یکی از ویژه ترین مراکز گردشگری شهر ویکتوریا به حساب آمده و در هر چهار فصل سال جذابیت های خاص خود را دارد. مالک و صاحب این بهشت زیبا خاندان بوچارت هستند که اداره آن به عهده نتیجه موسس آن، رابین لی کلارک است. اما به وجود آمدن این باغ زیبا که مملو از گل های رنگارنگ و پرندگان بی نظیر بوده، از ذوق و هنر زیبایی شناسی خانم جنی، همسز رابرت پیم بوچارت سرچشمه می گیرد. در سال 1904 میلادی، رابرت پیم بوچارت که یکی از مشهورترین افراد در صنعت سیمان آمریکای شمالی بود، اقدام به بنا نهادن کارخانه سیمان در معدن سنگی کرد که سواحل استان بریتیش کلمبیای کشور کانادا قرار داشت، مکانی که در حال حاضر به نام باغ های بوچارت ونکوور می شناسیم. خانواده رابرت پیم در حوالی همین معدن ساکن شدند و با کاشت گل های رز و نخود فرنگی شیرین روزگار می گذراندند تا اینکه رسوبات آهکی این معدن به طور کامل مورد استفاده نهاده شد و به سمت متروکه شده پیش رفت. اما جنی، همسر رابرت پیم مبادرت به کاشتن گیاهان و گل های زیبایی در اطراف این معدن متروکه کرد. سال 1909 میلادی سالی بود که جنی کار خود را آغاز کرد و کم کم رابرت پین هم با او همراه شد و برای آنکه سطح پایین رفته معدن را برای کاشت گل و گیاه مساعد کند، چندین تن خاک با اسب و گاری به این منطقه آورد و رویای باغ های بوچارت ونکوور، به مرور تبدیل به واقعیت گشت. با این فعالیت خانوادگی باغی ایجاد شد که به نام باغ سانکن معروف گشت، اما این هنوز آغاز ماجرا بود. خاندان بوچارت در بین سال های 1906 تا 1929 میلادی در زمین تنیس خود باغی ایتالیایی از گل های رز ایجاد کردند. آقای رابرت پیم که تحت تاثیر این زیبایی بهشت گونه نهاده شده بود، پرندگان فراوانی را از سراسر جهان خریداری کرد و آواز خوش الحان این موجودات رنگارنگ را به بهشت زیبای گل های خود اضافه نمود. نوه و نتیجه خاندان بوچارت هم دست از نوسازی و بهتر کردن باغ های بوچارت ونکوور برنداشتند و کاری کردند که این منطقه در سال 2004 میلادی به عنوان یک اثر ملی ثبت گردد.

چگونه خود را به بهشت زیبای کشور کانادا برسانیم؟

برای رسیدن به باغ بوچارت کانادا و دیدن این بهشت زیبا و رویایی باید خود را به ونکوور برسانید. باغ های گل بوچارت با شهر ویکتوریا تنها 21 کیلومتر فاصله دارند و می توانید با سوار شدن به اتوبوس های خط 75، به راحتی خود را به این سرزمین بهشتی برسانید. اما ونکوور 100 کیلومتر با باغ های زیبای بوچارت مسافت دارد و باید زحمت یک رانندگی 3 ساعته را به جان بخرید. البته با مراجعه به آدرس ایتنرتنی https://www.butchartgardens.com/packages می توانید از تمامی جهت، خطوط و روش های رسیدن به بهشت اطلاع پیدا کنید. آدرس باغ بوچارت عبارت است از:

کشور کانادا، خلیج برنتوود، خیابان بنوتو 800

Address: 800 Benvenuto Ave, Brentwood Bay, BC V8M 1J8, Canada

باغ های گل بوچارت چه خدماتی به بازدیدنمایندگان ارائه می دهند؟

باغ بوچارت با داشتن تعداد فراوانی گردشگر در همه فصول سال و علاقه وافر مردم به اجرای مراسم در این بهشت رویایی، خدمات فراوانی را به گردشگران ارائه می دهد که بهتر است با بعضی از آن ها آشنا شوید.

کافی شاپ باغ بوچارت

نوشیدنی های متنوع، میان وعده های عالی و ساندویچ های مختلف را می توانید در کافی شاپ بی نظیر باغ های بوچارت ونکوور مزه کنید و از کمی استراحت در کنار گل های رنگارنگ و پرندگان خوش الحان لذتی دو چندان ببرید. برای آشنایی بیشتر با منو و قیمت های این کافی شاپ می توانید به آدرس اینترنتی https://www.butchartgardens.com/restaurant/coffee-shop مراجعه نمایید.

تورهای خانوادگی با امکانات تفریحی مناسب جهت بچه ها

اگر با فرزندانتان به باغ بوچارت کانادا رفته اید، بهتر است به یکی از تورهای خانوادگی این مجموعه بپیوندید، زیرا در این تورهای پیاده روی علاوه بر اینکه تمام نقاط جذاب و زیبای باغ بوچارت کانادا را خواهید دید، می توانید با توقف در ایستگاه های مختص بچه ها، خاطره ای زیباتر برای بچه ها خود بسازید.

باربیکیو و فضایی مناسب و دلچسب برای یک پیک نیک فراموش نشدنی

دستمال سفره های سفید، سبد حصیری، زیراندازی راه راه همراه با خوراکی ها مورد علاقه، خدمات پیک نیکی باغ های بوچارت ونکوور است که می توانید در کنار باربیکیو تعبیه شده در باغ، لحظات بی نظیر و زیبایی را برای خود فراهم کنید.

محل برگزاری مراسم

تصمیم دارید مراسم عروسی خود را در میان باغ های گل اجرا کنید یا می خواهید جشن تولد کودکتان به یاد ماندنی باشد؟ می خواهید یک جلسه کاری یا یک ملاقات رسمی را در محیطی برگزار کنید که افراد به شدت تحت تاثیر قرار بگیرند؟ همه این امکانات در باغ بوچارت کانادا فراهم است. برای برگزاری جشن عروسی تنها مدتی که فرصت دارید تا سالن 60 نفره باغ بوچارت کانادا را رزرو کنید از 25 دی ماه تا 11 فروردین ماه است که مراسم استقبال بهار، رونق و زیبایی دو چندانی به آن می بخشد. برای این جشن کوچک، بسته به خدماتی که می خواهید باید بین 1525 دلار تا 1675 دلار هزینه کنید. اما اتاق های خصوصی تولد کودک با خوراکی، کیک تولد و نوشیدنی های مناسب برای 12 کودکی که زیر 12 سال سن داشته باشند، 298 دلار است. هر کودکی که به این تعداد اضافه گردد، 13 دلار هزینه بر می دارد. چرخ و فلک باغ بوچارت کانادا نیز از دیگر دوست داشتنی های بچه هاه باغ بوچارت کانادا بوده که برای 11 سواری 20 دلار و برای 1 سواری 2 دلار از شما خواهند گرفت. سالن ملاقات و جلسات رسمی با داشتن نور طبیعی و چشم اندازی رویایی، جلسه دلچسبی را برای شما فراهم می نماید.

فروشگاه سوغاتی باغ های گل بوچارت

همانند بیشتر فروشگاه های مناطق گردشگری می توانید از این فروشگاه واقع در باغ های بوچارت ونکوور هم پوشاک، لباس و زیورآلات خریداری فرمائید، اما محصولات اختصاصی عرضه شده در این بخش از بهشت زیبا و رنگارنگ عبارتند از تقویم باغ بوچارت، بسته های آماده دست ساز دانه های گیاهان و هدایا و سوغات هایی که نشانه ای از باغ های بوچارت ونکوور دارند. اگر بعد از خروج از باغ های گل بوچارت هوس کردید به فروشگاه برگشته تا سوغاتی تهیه کنید، می توانید به گیشه بلیت این مطلب را اطلاع دهید. اگر در کمتر از 30 دقیقه از باغ های بوچارت ونکوور نروید، می توانید هزینه بلیت خود را پس گرفته و خیالتان بابت این قضیه راحت باشد.

خدمات خاص

در باغ بوچارت کانادا می توانید از خدماتی چون پارکینگ رایگان، تلفن های پولی، محوطه زیبا و دیدنی پیک نیک، نقشه رایگان به 21 زبان زنده جهان، اتاق تعویض پوشک بچه، اتاق رایگان نگهداری وسایل و کیف، بخش گمشده ها و یاری های اولیه به راحتی برخوردار شوید. چتر در روزهای بارانی، اسکله رویایی و گردش با قایق و کشتی، ارسال کارت پستال و نامه و هدایای خاص به دوستان از دیگر خدمات ارائه شده در باغ های گل بوچارت کشور کانادا هستند. در این بهشت زمینی امکان ورود حیوانات خانگی با قلاده کوتاه هم وجود دارد و هزینه آن تنها 7.99 دلار است. با 10 دلار هم می توانید یک صندلی چرخدار اجاره کنید و با همین مبلغ می توانید یک کالسکه برای کودک خود قرض بگیرید و در سرانجام گردش، پول خود را پس بگیرید. اسکوتر نیز از دیگر ابزار تفریحی بوده که در باغ بوچارت کانادا اجاره داده می گردد.

برای میل غذا در باغ های گل بوچارت، به کجا برویم؟

اگر برای یک پیک نیک جذاب در باغ بوچارت همراه خود خوردنی و نوشیدنی ندارید، چیزی را از دست نداده اید، زیرا دو رستوران مشهور کشور کانادا در میان این بهشت دیدنی مستقر هستند.

رستوران دنج و زیبای بلو پاپی (The Blue Poppy Restaurant)

در این رستوران می توانید شام، نهار و صبحانه ای دلچسب را مزه کنید. 260 صندلی برای نشستن و گنجایش 450 نفر برای ایستادن فضایی است دل انگیز برای صرف غذا در رستورانی با نوری طبیعی در محیطی آرام و رویایی. برای صرف یک غذای عالی در این بخش هزینه ای بین 6 تا 15 دلار در نظر بگیرید. امکان رزرو میز هم در این رستوران دیده می گردد. برای آشنایی با منو و امکانات این رستوران می توانید به آدرس اینترنتی https://www.butchartgardens.com/restaurant/blue-poppy-restaurant مراجعه کنید.

رستوران داینینگ روم در محل اقامت خاندان بوچارت (Dining Room Restaurant)

ظرفیت 124 تا 200 نفره این رستوران که در حقیقت مکانی بوده که خاندان بوچارت در آن اقامت داشته اند، یکی از رویایی ترین فضاهای کشور کانادا برای سرو و میل غذا است. این رستوران که در سال 2017 میلادی به عنوان یکی از رستوران های کشور کانادا انتخاب شد، علاوه بر اتاق پذیرایی دارای 4 اتاق دیگر هم هست که همگی چشم اندازی بی نظیر به باغ ایتالیایی و گل های رز دارند و روزی فراموش نشدنی را برای میهمانان خود فراهم می نمایند.

آشنایی با قسمت های مختلف باغ های گل بوچارت

همانطور که از نام این بهشت کانادایی پیدا است، این مکان مجموعه ای از باغ های مختلف بوده که البته بخش های دیگری نیز به آن اضافه شده است. در ادامه تصمیم گرفتیم تا به توضیح بخش و باغ های این مجموعه بهشتی و زیبا در کشور کانادا بپردازیم.

باغ سرپوشیده بهاری (Spring Prelude Indoor Garden)

از 26 دی ماه تا 25 اسفند ماه (15 ژانویه تا 15 مارس) بین ساعت 9 تا 16/30 می توانید به دیدن باغی بهاری بروید که پر از رنگ و بو است. گل های نرگس و ارکیده در کنار برکه ای کوچک و یک آب نمای زیبا و آزالیا و سوسن های گونه گون، فضایی زیبا را در زمستان های باغ گل بوچارت فراهم آورده اند. اگر در زمستان های سرد کشور کانادا به این نقطه رسیدید، دیدن این باغ بهشتی را از قلم نیاندازید.

باغ ژاپنی (Japanese Garden)

ایسابورو کیشیدا در کنار جنی بوچارت در سال 1906 میلادی این باغ زیبای ژاپنی را بنا کردند تا امروزه بتوان از درختان سر به آسمان ساییده راش و افراهای ژاپنی لذت برد و غرق شد در آبراه ها و حوضچه های خاص این مدل باغ. دروازه ورودی باغ ژاپنی بوچارت با نام دروازه توری (Torii)، همانند راهی است رویایی که می تواند شما را به بهشتی فراتر از تصورتان برساند.

باغ سانکن (Sunken Garden)

سال 1921 میلادی سال سرانجام بنا شدن اولین باغ گل از گروه باغ های زیبا و بهشتی بوچارت بود که به نام سانکن معروف گشت. این مورد از بخش های باغ بوچارت کانادا، دارای درختچه های زیبا، درختان پر از شکوفه، گیاهان تالابی، آبنما و صخره ای مرکزی بوده که پوشیده از گل های دیدنی است.

باغ مدیترانه ای (Mediterranean Garden)

مجسمه برنزی تاکا در میان این باغ مدیترانه ای برابر با افسانه ها می تواند شما را به خوش شانسی برساند، اگر دست به پوزه آن بکشید، پوزه ای که به دلیل بازدیدنمایندگان فراوان کاملا صاف و صیقلی شده است. برای رسیدن به مجسمه گراز تاکا باید از تونل کوتاهی که در باغ ایتالیایی واقع شده است، خود را به طرف پیازا برسانید.

بخش چمنزار (Concert Lawn Walk)

کنسرت های فضای باز، جشن های تولد و خانواده هایی که در گوشه و کنار آن برای پیک نیک و استراحت زیراندازی پهن نموده اند، این مکان را شبیه به بهشت موعود نموده است. اگر از باغ سانکن خارج شوید، به اتاقی خواهید رسید که دارای سقفی گنبدی است و به بچه ها اختصاص دارد. در این محوطه گنبدی شکل چرخ و فلکی چوبی از گل های رز، گیاهانی متنوع و سرسبز چشم نوازترین تصویر عمرتان را نمایش می دهد. دو تیرک چوبی و نمادین در زمین آتش بازی و چمنزاری وسیع در اطراف آن با باغچه هایی از گل های کوکب که در تابستان و پاییز برپا بوده، از دیگر دیدنی های باغ بوچارت کانادا هستند.

نمایشگاه تاریخی زمستانه

در فصل زمستان می توانید به اقامتگاه قدیمی خاندان بوچارت بروید و از نمایشگاه لوازم بوچارت ها بازدید کنید، ابزار و وسایلی که به ابتدای دهه 1900 میلادی می رسند و بسیاری از آن ها در ساخت و احداث بهشت زمینی کشور کانادا دخیل بوده اند.

باغ رز (Rose Garden)

خانواده بوچارت باغ سبزیجاتی داشت که در سال 1929 میلادی قصد کرد تا آن را به باغی از گل های رز مبدل گرداند. این بخش کمانی شکل که در کنار چمنزار واقع شده است، در اوایل پاییز و در تمام فصل تابستان عطری شیرین را در کنار رنگ های روح نواز گل های رز به بینندگان خود هدیه می دهد. در کنار هر بونه گل رز، نام علمی آن گل نیز نصب شده تا نشان دهنده علاقه خاندان بوچارت به این باغ زیبا و بهشتی باشند. از دیگر دیدنی های این قسمت از باغ های بوچارت ونکوور، چشمه آرزو، آبنمای قورباغه، آبنمای برنزی و گسترده خاویار هستند.

باغ ایتالیایی (Italian Garden)

ساموئل مک لار، طراح به نام کشور کانادا ساختاری دیدنی را برای احداث باغ ایتالیایی در زمین تنیس خانواده بوچارت به کار برد تا دو ورودی آن به شکل کمان، زیبایی سحرانگیزی را در خیال گردشگران ثبت کند. این دو ورودی را بعد از گذشتن از برکه خواهید دید، برکه ای که روزگاری مخصوص نگهداری اردک های زینتی و اصیل آقای بوچارت بود. در تمام روزهای بهار، تابستان و پاییز می توانید گل های یک ساله ای را گرداگرد آبنمایی به شکل قورباغه به نظاره بنشینید و از باغ بوچارت کانادا لذت ببرید.

هزینه های بازدید از مجموعه بوچارت در کشور کانادا و ساعات کار آن

این مکان دیدنی دارای ساعات بازدید مختلف و هزینه های متفاوت در فصول سال و روزهای خاص است. برای آگاهی از میزان هزینه ها و برنامه ریزی بهتر جهت بازدید، مناسب هست قبل از سفر به قیمت ها و زمان های بازدید مجموعه بوچارت نظری بیندازید. هزینه بلیت ها براساس قیمت های سال 2019 میلادی تنظیم شده و افراد 5 تا 12 سال در زمره بچه ها، 13 تا 17 سال در رده نوجوانان و افراد بالای 18 سال بزرگسال محسوب می شوند. بلیت های گروهی هم مختص گروه های بالای 25 نفر هستند.

قیمت بلیت های زمستان

1 تا 6 ژانویه (10 آذر تا 16 دی) برای بچه ها 3 دلار، نوجوانان 13.7 دلار، بزرگسالان 24.7 دلار و گروهی 24.65 دلار

7 تا 14 ژانویه (17 تا 24 دی) برای بچه ها 2 دلار، نوجوانان 9.4 دلار، بزرگسالان 18.75 دلار و گروهی 16.88 دلار

15 ژانویه تا 31 مارس (25 دی تا 11 فروردین) برای بچه ها 2 دلار، نوجوانان 12.55 دلار، بزرگسالان 25.1 دلار و گروهی 22.59 دلار

ساعت کار باغ گل های بوچارت در طول سال

1 تا 31 مارس (10 اسفند تا 11 فروردین) ساعت 9 تا 16

1 آوریل تا 31 می (12 فرودین تا 10 خرداد) ساعت 9 تا 17

1 تا 14 ژوئن (11 تا 24 خرداد) ساعت 8:45 تا 18

15 ژوئن تا 2 سپتامبر (25 خرداد تا 11 شهریور) ساعت 8:45 تا 22

3 تا 15 سپتامبر (12 تا 24 شهریور) ساعت 8:45 تا 21

16 تا 30 سپتامبر (25 شهریور تا 8 مهر) ساعت 9 تا 17

1 تا 31 اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) ساعت 9 تا 16

1 تا 31 نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) ساعت 9 تا 15:30

1 دسامبر تا 6 ژانویه (10 آذر تا 16 دی) ساعت 9 تا 21

25 دسامبر (4 دی) ساعت 13 تا 21

7 ژانویه تا 28 فوریه (17 دی تا 9 اسفند) ساعت 9 تا 15:30

در باغ های گل بوچارت کشور کانادا چه تفریحاتی وجود دارند؟

در این مجموعه بهشتی و زیبا علاوه بر دیدن گیاهان و گل های رنگارنگ، شنیدن صدای خوش الحان پرندگان، لذت بردن از پیاده روی و حس یک پیک نیک لذت بخش و به حتم عکاسی، می توانید از تفریحات دیگری هم لذت ببرید و این بخش از خاک کشور کانادا را تا ابد در یاد خود ماندگار کنید. اگر قصد دارید از این بهشت رویایی لذتی وافر ببرید، همچنان با ما همراه باشید.

اسکیت روی یخ

اگر فراموش نموده اید اسکیت های خود را به همراه ببرید، می توانید با پرداخت 3 دلار اسکیتی اجاره و از پیست اسکیت مجموعه بوچارت در کشور کانادا بهره ببرید. این پیست زمستانی جهت اسکیت روی یخ از 1 دسامبر تا 6 ژانویه فعال بوده و می توانید برای رزرو این پیست 70 نفره اقدام کنید. هزینه بلیت اسکیت روی یخ 5 دلار است. این هزینه برای نوجوانان 4 دلار و برای بچه ها 3 دلار هست. این مبلغ برای 40 دقیقه اسکیت کردن روی یخ بحساب می آید.

پرنده نگری

طوطی های رنگارنگ خانگی، طاووس های زیبای چمنزار جلو خانه، قفس های باشکوه کبوتران باغ بگونیا و اردک های برکه ستاره، بخشی از مجموعه پرندگان زینتی آقای بوچارت بوده که به این باغ اضافه شده اند. البته به دلیل مساعد بودن فضای زندگی با پوشش گیاهی متنوع ایجاد شده، در حال حاضر با کمی دقت، پرندگان دیگری را هم می توانید لای شاخ و برگ درختان ببینید و از این تصاویر بهشتی لذت ببرید.

آتش بازی های تابستانی در شب های شنبه

روی چمن های باغ گل های بوچارت در کشور کانادا پهن شوید و از زیبایی بی نظیر آتش بازی شنبه های تابستانی لذت ببرید. رنگ و تصویر گل و گیاهان زیر نور این آتش بازی خیره نماینده منظره ای نو را برای شما به نمایش می گذارد. البته اگر تصمیم دارید از صندلی های وی آی پی، این آتش بازی را ببینید و در کنارش یک صندلی اختصاصی پارکینگ هم داشته باشید، باید متقبل هزینه بسته های وی آی پی شوید که برای بچه ها 173 دلار، نوجوانان 186 دلار و بزرگسالان 200 دلار است. این بسته ها را اگر از داخل باغ بوچارت کانادا تهیه کنید، می توانید با قیمت 170 دلار صاحب آن ها شوید.

کنسرت در فضای باز

اگر قصد دیدن فستیوال کنسرت های تابستانی را دارید، زیرانداز را از قلم نیاندازید. برای دیدن این کنسرت های روح بخش باید روی چمن ها نشسته و البته بلیت تهیه کنید. در ماه های مرداد و شهریور (جولای و سپتامبر) بساط کنسرت های روباز کشور کانادا در مجموعه بوچارت برپا هستند. اگر می خواهید بلیت رزرو کنید و یا اطلاعاتی درباره کنسرتی که قرار است اجرا گردد، داشته باشید می توانید به آدرس اینترنتی https://media.karnaval.ir/uploads/2017/07/2017-entertainment-calendar.pdf مراجعه کنید.

قایق سواری

در سفری 45 دقیقه ای شاهد موجوداتی از حیات وحش کشور کانادا خواهید بود که شاید باورش کمی سخت باشد. سمور دریایی، مرغ ماهی خوار، فک، عقاب و بسیاری دیگر از حیوانات را در زیستگاه طبیعی خود بین تاد اینلت و خلیج برنتوود خواهید دید. قایق ها از ساعت 11 صبح کار خود را آغاز می نمایند و یک قایق کروز هر نیم ساعت شما را به دیدن حیات وحش و مناظر بکر می برد. بلیت برای بچه ها 11.8 دلار، نوجوانان 14.8 دلار و بزرگسالان 18.9 دلار هزینه بر می دارد.

بازدید از 26 گلخانه بوچارت با تور گلخانه

همه گل و گیاهانی که در بوچارت کشور کانادا می بینید و سبب شده اند تا این بهشت زیبا بر روی زمین پذیرای گردشگران باشد، در 26 گلخانه در مساحتی در حدود 0.8 هکتار فراوری می شوند. این بخش فقط در ماه نوامبر یعنی اواسط آبان تا اواسط آذر برای ملاقات افراد باز خواهد بود و هزینه ورودی دارد.

پیاده روی در باغ های گل بوچارت

قدم زدن در بهشتی رنگارنگ و پر طراوت در کنار دوستان یا خانواده می تواند یکی از برترین آرزوهایی باشد که در میان باغ های بهشتی بوچارت کشور کانادا برآورده می گردد. در ابتدای ورود می توانید با تهیه بروشور این بهشت زمینی با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنید و لذت بیشتری ببرید. در تمام جهتهای این باغ نیمکت هایی برای نشستن و جاهایی برای عوض کردن پوشک بچه دیده می شوند و در زمان ورود می توانید برگه هایی تحویل بگیرید که مخصوص بازی و نقاشی بچه ها هستند. اگر در میان این بهشت زیبا قدم می زنید، از روی بروشور به دنبال فسیل های زنده بگشت.

باغ های بوچارت، مجموعه ای چهار فصل در کشور کانادا

این بهشت رویایی و خاص، در هر فصل جذابیتی زیبا را دارد که می تواند چشم هر بیننده ای را متحیر کند. شاید هر فصل که پا به این بهشت بگذارید، به نظرتان بیاید اولین بار است که این مجموعه بی نظیر را می بینید. قبل از سفر حواستان باشد که کفش های پیاده روی، کارت شناسایی و کمی پول نقد با خود همراه ببرید. دوربین عکاسی، شارژر یا باطری همراه، عینک آفتابی و آب آشامیدنی و مقداری خوراکی را هم در کیف خود بگذارید تا پشیمان نشوید.

فصل زمستان

کشور کانادا یک کشور سردسیر است که به نظر می رسد در زمستان ها نمی توان اثری از گیاه در آن یافت. اما بهشت بوچارت با تنوع گیاهانش از این قاعده مستثنی است. میخک هندی، بنفشه، زعفران زینتی، علف جارو (کالونا)، زنگوله زمستانی و رز نوئل در کنار درختچه های شمشاد و هاماملیس آمریکایی تصاویری بدیع را در این مجموعه ایجاد نموده اند که فکر می کنید زیباترین فصل برای دیدن مجموعه همین فصل زمستان است و بس.

فصل پاییز

رنگ آمیزی طبیعت پاییزی در باغ های گل بوچارت چنان تابلو خیره نماینده ای را خلق می نماید که نمی توان از آن چشم برداشت. اما اوج این هنر را می توان در باغ ژاپنی بوچارت دید که بوته های سرخ و طلایی در کنار درختان قرمز شده افرا، شکوه خزان را به چشم می آید. در این بهشت می توانید از رنگ آمیزی درخشان گل های داوودی، سیکلامن و کوکب متعجب شوید و خیره بمانید به درختان رنگ آمیزی شده ژینکو، افرای ژاپنی و عنبر سائل و در کنار درختچه ها کالیکارپا و شمشاد.

فصل تابستان

این فصل مناسب ترین موقع برای تماشای گل های باغ رز بوچارت است. این بخش از کشور کانادا چنان زیبایی خیره نماینده ای پیدا می نماید که نمی توان از آن چشم برداشت. البته زمینه آبی رنگی که گل های زبان در قفا بر پهنه این بهشت رنگارنگ می گسترانند، هم فراموش نشدنی است. در کنار این رزهای بی نظیر گل هایی چون ادریسی (Hydrangea)، گل صد تومانی (Paeonia)، بگونیا (Tuberous Begonia)، شقایق آبی (Meconopsis)، گوشواره ای (Fuchsia) و ... از دیگر دیدنی های تابستانه مجموعه بوچارت هستند. اما این هنوز سرانجام ماجرا نیست. هوای دل انگیز شبانه در این منطقه با نورپردازی های هنرمندانه و بی نظیر، فضایی منحصر به فرد را می سازند و باعث ایجاد محیطی می شوند که می توانید از عظمت و شکوه شبانه اش لذتی وافر ببرید.

فصل بهار

طبیعت در فصل بهار نفس می کشد و زنده می گردد. بهشت بوچارت در کشور کانادا هم در این فصل اوج زیبایی و شکوه خود را به نمایش می گذارد. از اوایل فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت ماه، 300 هزار گونه گل در باغ های بوچارت جوانه می زنند و چنان منظره زیبایی خلق می نمایند که جز نهادن نام بهشت، نامی دیگر نمی توان بر آن نهاد. در کنار این مجموعه بی نظیر، شکوفه های گیلاس و سیب های وحشی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید با چه تابلو بی نظیری روبرو خواهید شد. گل هایی که بیشتر از سایر گل ها نمود پیدا می نمایند و شمار بیشتری دارند عبارتند از نرگس، مگنولیا، لاله، آزالیا، و کاملیا.

منبع: همگردی
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2926

به "باغ بوچارت، بهشتی زیبا در کشور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ بوچارت، بهشتی زیبا در کشور کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ بوچارت، بهشتی زیبا در کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید