استفاده از وسیله حمل و نقل به عنوان جاذبه گردشگری

به گزارش پرسینا بلاگ، کشتی های تفریحی، وسایل حمل و نقل آبی هستند که به منظور تفریح مورد استفاده قرار می گرند، به شکلی که کشتی و تمامی امکانات آن خود یک مقصد و بخش اصلی تجربه سفر می باشد. البته این کشتی ها در راستا خود در جزایر و شهرهای ساحلی مختلفی توقف دارند و از آن ها بازدید می نمایند. برخی از کشتی های تفریحی، حتی مقصد خاصی نیز ندارند و فقط 2 یا 3 شب در راستا خاصی در دریا دور می زنند. خدمات متنوعی از جمله اسپا، سالن بدنسازی، فروشگاه، کتابخانه، سالن سینما و تئاتر، استخر سرپوشیده و روباز، رستوران بوفه، لانژ، زمین بسکتبال، بولینگ، تنیس و پینگ پنگ در کشتی های تفریحی ارائه داده می گردد.

استفاده از وسیله حمل و نقل به عنوان جاذبه گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به نظر انجمن بین المللی خطوط کشتی های تفریحی، کشتی امروزه بیش ترین سرعت رشد را در بین بخشهای گوناگون صنعت گردشگری داراست. تعداد مسافران و کشتی ها و ظرفیت کشتی ها رشد روز افزونی داشته است. خطوط کشتی های تفریحی در حال توسعه ناوگان و افزایش تعداد بنادر و تنوع بخشی به خدمات و مطلوبیت های خود هستند. مانند سایر عرضه نمایندگان صنعت گردشگری در این بخش نیز حجم زیادی از ادغام در حال به وقوع پیوستن است.

از سال 1980 این صنعت میانگین سالانه 8 درصد رشد داشته است. در سال 1980، 43/1 میلیون مسافر از کشتی های تفریحی استفاده کردند که این تعداد در سال 2006 به بالاترین میزان خود، یعنی 1/12 میلیون تن، رسیده است. متوسط مدت زمان گشتها، در سال 2006 هفت روز بوده است. تخمین زده شده بود که این رکورد در سال 2007 به 6/12 برسد. در سال2007 با معرفی دوازده کشتی جدید 039/22 تخت به ناوگان این صنعت اضافه شد. خطوط عضو انجمن بین المللی خطوط کشتی های تفریحی در فاصله زمانی بین 2008 تا 2012 بیش از 23 میلیارد دلار در 40 ناوگان جدید این صنعت سرمایه گذاری کردند. این موضوع باعث اضافه ظرفیت تخت این کشتی ها به 705/88 تخت شد.

هرچند از زمانهای قدیم، کشتی از وسایل حمل و نقل بوده است، صنعت کشتی تفریحی صنعتی جوان است. هدف از استفاده از آن تجربه ای تفریحی است و نه صرفاً جابجایی از یک نقطه به نقطه ای دیگر عمر این صنعت به سختی به 30 سال می رسد، اما خود را به منزله مؤلفه ای مهم از صنعت مسافرت و گردشگری ایالات متحده، تثبیت نموده است. بر اساس یافته های تحقیقی مشاوران مالی تحقیقات بازرگانی، صنعت کشتی های تفریحی امریکای شمالی در سال 2006 ،7/35 میلیارد دلار درآمد داشته است و حدود 384 هزار شغل ایجاد نموده است.

عملکرد و رضایت صنعت کشتی های تفریحی الگویی برای سایر بخش های صنعت گردشگری تلقی می گردد. هیچ کدام یک از سایر بخش های صنعت اوقات فراغت و گردشگری نمی توانند به این صورت از کشتی ها برای جلب رضایت مشتریان و تکرار سفر آنها استفاده نمایند. رشد این صنعت نه تنها در تعداد مسافران و ظرفیت کشتی بوده است، بلکه بندرگاهها را نیز شامل شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2915

به "استفاده از وسیله حمل و نقل به عنوان جاذبه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از وسیله حمل و نقل به عنوان جاذبه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید