آسمان این بار در تهران و کیش یکرنگ نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، همه ما برای یک بار هم که شده جمله همه جا آسمان همین رنگ است را شنیده ایم. ولی آسمان این بار در تهران و کیش یکرنگ نیست!

آسمان این بار در تهران و کیش یکرنگ نیست

آسمان تهرانی که در بیشتر روزهای سال غبارآلود و خاکستری است و آسمانی با آبی بی انتهای جزیره کیش. در ادامه می خواهیم دو شهر ایران را با هم مقایسه کنیم؛ دو شهری که هرکدام طبیعت، فرهنگ و زیبایی خاص خود را دارند.

تهرانی که به عنوان مرکز؛ قطب مالی، اجتماعی و سیاسی کشور است و دیگری جزیره ای مرجانی در جنوب ایران که مرکز گردشگری و گردشگری ایران است؛ تهران پرجمعیت ترین شهر ایران و کیش جزیره ای کوچک و پر از آرامش و سکوت. این بار در گروه ایرانگردی و اجاره ویلا لوکس ویلا می خواهیم به نقد و آنالیز و معرفی منطقه ها تماشای شهر تهران و جزیره کیش بپردازیم.

معرفی جزیره کیش

چشمان خود را ببندید. 200 میلیون سال پیش را چگونه می بینید؟ آیا تصوری بر اینکه میلیون ها سال پیش زمین به چه شکلی بوده است، دارید؟ فکر نمی کنم! ولی جزیره کیش تمام این سال ها را به چشم دیده است. از لحظه شکل گیری خود حرکات پوسته زمین را احساس نموده، چین خوردگی ها و کوه زدایی ها را لمس نموده، دردها کشیده و فریادها زده است تا تبدیل گردد به جزیره ای که امروز با خیالی آسوده روی آن گام بر می دارید.

جزیره ای که بعد از تغییر شکل های فراوان به شکل بیضی گونه امروزه خود رسیده است تا با مساحتی در حدود 90 کیلومتر مربع پذیرای میلیون ها مسافر در طول سال باشد. جزیره ای که با درصد اکسیژن خالص خود بین 4 منطقه جهان است.

پوشش گیاهی و آب وهوای جزیره کیش

در جزیره کیش، نخلستان های خرما، درختان بومی کهور ایرانی و کنار و درختان غیربومی کهور پاکستانی اکالیپتوس، آکاسیا، کنوکاریوس و ابریشم؛ از جمله پوشش های گیاهی این منطقه هستند.

پوشش های گیاهی، درختان و طبیعت زیبای جزیره کیش، یکی از عوامل بسیار موثر در جذب گردشگر است. اما آب وهوای فوق العاده این منطقه در پاییز و زمستان و اوایل بهار می تواند در هر تنفس شما، حس خوب زندگی و زنده بودن را یادآوری کند.

جزیره کیش که در بین آب های نیلگون و مواج خلیج فارس واقع شده است، دارای رطوبت بالا و درصد شرجی بودن بسیار زیادی است. اما رطوبتی دلپذیر که در آبی پاک آسمان شما را غرق در آرامش خواهد نمود. بله! آسمان کیش بسیار آبی تر و دل انگیزتر از اغلب روزهای تهران است. آسمانی که آلودگی با آن قهر نموده و فقط می توانید حرکات ابرها و پرواز پرندگان و مرغان دریایی را در آن ببینید.

تماشای های جزیره کیش

تماشای های جزیره کیش بسیارند. از سواحل زیبایی جزیره که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند تا تفریحات و ورزش های آبی معروف و محبوب جزیره، از مجتمع سافاری کیش تا شهر زیرزمینی کاریز، از دوچرخه سواری در جزیره تا غروب دل انگیز کشتی یونانی و کلبه هور؛ همگی از تماشای های جزیره کیش هستند که هرکدام را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

سواحل جزیره کیش

دورتادور جزیره کیش همان طور که از اسمش، جزیره، معین است به وسیله خلیج فارس احاطه شده است. سواحل مختلف که هرکدام طبیعت خاص خود را دارند، جلوه ای زیبا به جای جای کیش داده اند. در ادامه چند مورد از سواحل جزیره کیش را معرفی خواهیم کرد.

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی جزیره کیش را می توان معروف ترین ساحل و جزو پرطرفدارترین منطقه ها تماشای کیش دانست. بعلاوه این ساحل یکی از سایت های پرطرفدار تفریحات آبی است که در ادامه به معرفی آن ها نیز خواهیم پرداخت. در این ساحل قدم بزنید از نواش نسیم روی صورت خود لذت ببرید. عکاسی کنید و بدانید که زیباترین عکس ها را می توانید اینجا به یادگار داشته باشید.

اسکله تفریحی کیش (ساحل مرد ماهیگیر)

ساحل مرد ماهیگیر یکی دیگر از سواحل زیبای کیش است که تقریبا چهار کیلومتر مربع مساحت آن است. ساحل مردماهیگیر به مجسمه ای اشاره دارد که مرد ماهیگیری در حال انداختن تور خود درون دریا است. درختان نارگیل این منطقه بسیار مشهور هستند و جلوه بصری زیبایی را به ارمغان آورده اند.

اسکله تفریحی کیش که تبدیل به پاتوقی برای جوانان و خانواده ها شده است و در تمام ساعات شب و روز با خیالی آسوده می توانید روی آن قدم بزنید و از آرامش همراه با صدای امواج خلیج فارس لذت ببرید، در ساحل مرد ماهیگیر قرار گرفته است.

ساحل کشتی یونانی

زیباترین غروب را در غربی ترین قسمت جزیره و جایی که کشتی ای با تاریخچه ای مبهم و رازآلود به گل نشسته است، می توانید ببینید. تاریخچه کشتی یونانی را نیز می توانید از وب سایت لوکس ویلا و در قسمت ایرانگردی مطالعه کنید.

تفریحات آبی در جزیره کیش

مهیج ترین قسمت سفر شما می تواند تفریحات آبی جزیره کیش باشد. سایت های مختلفی در تمام سواحل کیش احداث شده اند که خدماتی مانند قایق سواری، غواصی، شاتل، پاراسل، بنانا و کشتی های کف شیشه ای را ارائه می نمایند که هرکدام جذابیت های خاص خود را دارند.

اجاره ویلا در کیش

ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد اجاره ویلا در کیش یا اجاره سوییت در کیش یا حتی اجاره آپارتمان در کیش را دارید، از وب سایت لوکس ویلا تماشا فرمایید. شهرک صدف و شهرک ساحلی دامون از جمله پرطرفدارترین شهرک های اقامتی در جزیره کیش هستند که خوشبختانه وب سایت لوکس ویلا برترین ویلاها و آپارتمان های این منطقه را در اختیار شما گذاشته است. بعلاوه شما می توانید با رزرو ویلا و آپارتمان در کیش از لوکس ویلا، از تخفیف های ویژه تفریحات آبی، گشت نیم بها دور جزیره و بعلاوه ترانسفر رایگان بهره مند شوید.

تهران شهری با شب های روشن

تهران به عنوان مرکز ایران، پرجمعیت ترین شهر کشور است؛ شهری وسیع و با فرهنگ های مختلف. شاید در نگاه اول شلوغی خیابان های این شهر بتواند تعجب برانگیز باشد؛ اما در کنار این شلوغی ها و ترافیک ها، تهران یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای ایران است.

تهران پر شده از موزه ها و نمایشگاه ها، سینما و پارک، مجتمع های تجاری و فروشگاه ها، رستوران و کافی شاپ و بسیاری دیگر از منطقه ها تماشای که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

تماشای های شهر تهران

برج میلاد: بزرگ ترین برج تهران که الان می توان این برج را نماد تهران دانست. برج میلاد محل برگزاری همایش ها، کنسرت ها و نمایشگاه های متنوعی در طول سال است.

پل طبیعت: نمادی دیگر از تهران؛ پل بسیار زیبایی است که روی بزرگراه مدرس ساخته شده است. معماری پل طبیعت را می توان به جرات از زیباترین معماری های جهان برشمرد.

موزه ها: موزه فرش، موزه پول، موزه عباسی، موزه آبگینه، کاخ موزه سعدآباد و... از جمله موزه هایی هستند که در تهران قرار گرفتند و شما می توانید ساعات خوشی را هنگام بازدید از آن ها سپری کنید.

مراکز تجاری: شهر تهران پر شده از مراکز تجاری، هایپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگی که خانواده ها اوقات خود را در آن ها سپری می نمایند. برخی از این مراکز تجاری مانند ارگ تجریش، کوروش در بزرگراه ستاری، ایران مال انتهای اتوبان همت و بعلاوه مگامال شهرک اکباتان دارای پردیس های سینمایی و فودکورت نیز هستند که می توانند تمام نیازهای رفاهی شما را برطرف نمایند. حتما در سفر به تهران از این مراکز تجاری تماشا فرمایید.

پارک های تهران: پارک ملت، پارک جمشیدیه، پارک نیاوران، پارک ساعی و بوستان قیطریه در کنار بوستان های جنگلی شیان و چیتگر از جمله معروف ترین و بزرگ ترین فضاهای سبز تهران هستند که برای فرار از آلودگی هوا می توانند انتخاب مناسبی باشند.

اجاره آپارتمان در تهران

مسافرانی که قصد اقامت در هتل را ندارند و می خواهند مدتی را که در تهران سکونت دارند، در آپارتمان و ویلا بگذرانند، باید به نکاتی دقت داشته باشند. ما در وب سایت لوکس ویلا تمام امکانات رفاهی برای اجاره آپارتمان در تهران را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم. نزدیکی به مراکز خرید، فاصله با ایستگاه های مترو و وسایل حمل و نقل عمومی و دسترسی راحت به مرکز شهر و منطقه ها تماشای از جمله نکاتی است که در زمان اجاره خانه در تهران می بایست مد نظر قرار دهید.

منبع: کجارو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8058

به "آسمان این بار در تهران و کیش یکرنگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان این بار در تهران و کیش یکرنگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید