کورنیش قطر ، سفر به یکی از کشورهای کوچک دنیا

به گزارش پرسینا بلاگ، کشور قطر یکی از کشورهای کوچک دنیا، واقع در جنوب خلیج فارس است. این کشور کوچک و بیابانی در سال های اخیر با سرمایه گذاری های فراوان توانسته خود را به یکی از پیشرفته ترین و مطرح ترین کشورهای دنیا تبدیل کند؛ تا جایی که کشوری با این وسعت کوچک توانسته میزبانی جام دنیای فوتبال در سال 2020 را به خود اختصاص دهد. یکی از اقدامات مهمی که قطر برای مطرح ساختن خود در دنیا انجام داده است، سرمایه گذاری بر روی صنعت گردشگری و جذب گردشگران خارجی است. ساخت مراکر تجاری، فرهنگی و تفریحی لوکس و مدرن از جمله اقدامات مهمی است که در دستور کار مقامات قطر قرار گرفته است. در میان تمام این اماکن گردشگری، ساحل کورنیش قطر از جایگاه ویژه ای در میان گردشگرانی که از قطر تماشا می نمایند دارند. برای آشنایی بیشتر با این ساحل با خبرنگاران همراه باشید :

کورنیش قطر ، سفر به یکی از کشورهای کوچک دنیا

آشنایی با کورنیش قطر

کورنیش قطر

اگر مسافر قطر هستید یا قصد مسافرت به این کشور را دارید، در کنار تمام بازدیدها حتما باید سری به ساحل کورنیش بزنید. ساحل کورنیش در شهر دوحه، مرکز کشور قطر قرار گرفته است. شهری مدرن با آسمان خراش هایی مرتفع که زیبایی و جلوه ای خاص به این شهر ساحلی بخشیده است. این ساحل در واقع یک مکان پیاده روی و گشت و گذار مجذوب کننده در ساحل خلیج فارس است. طول کورنیش 7 کیلومتر است و از هتل شرایتون در خلیج غربی دوحه آغاز می گردد و تا موزه هنرهای اسلامی قطر ادامه می یابد. در یک سو چشم انداز آبی بی کران خلیج فارس را در پیش رو خواهید داشت و در سوی دیگر این پیاده راه انبوه درختان نخل و پارک های زیبا را مشاهده خواهد نمود.

گشت و گذار مجذوب کننده در ساحل خلیج فارس

تفریحات در ساحل کورنیش قطر

تفریحات در ساحل

پیاده روی در کورنیش قطر یکی از محبوب ترین تفریحات گردش گردان خارجی است. تماشای طلوع و غروب باشکوه خورشید در افق خلیج فارس می تواند تجربه ای بکر برای شما باشد، به خصوص اگر علاقه مند عکاسی باشید سوژه مناسبی برای عکاسی خواهید داشت. بعلاوه این پیاده راه مکان مناسبی برای دویدن و ورزش صبحگاهی و دوچرخه سواری است.

با توجه به آب و هوای گرم قطر در بیشتر مواقع سال و عمق کم خلیج فارس در منطقه ها ساحلی، این منطقه یکی از مناسب ترین مکان ها برای شنا و آب تنی است. البته باید به علایم و توصیه های راهنمای شنا در ساحل توجه کرد.

یکی از جاذبه های پرطرفدار ساحل کورنیش قایق سواری است. در این ساحل قایق های سنتی قطری با نام جهاز دریایی یا داو Dhow حاضرند تا مسافران را به گشتی رویایی در خلیج فارس ببرند. در طول این قایق سواری با قایق های بادبانی، شما شاهد زیبایی هایی دوحه از جمله آسمان خراش های بلند و منظره ها منحصربه فرد خواهید بود.

مکان های دیدنی اطراف کورنیش قطر

هتل معروف شرایتون

همان طور که اشاره شد این پیاده راه در بین دو مکان مشهور در دوحه قطر قرار گرفته است. در یک سمت هتل معروف شرایتون Sheraton قرار گرفته است. این هتل یکی از برترین و لوکس ترین هتل ها جهت اقامت مسافران و گردش گران است. در انتهای دیگر این پیاده راه موزه هنرهای اسلامی قطر قرار گرفته است. این موزه دارای طراحی بسیار چشم نوازی است و در آن شما شاهد آثار باستانی هنر اسلامی مانند آثار خوشنویسی، جواهرات، منسوجات و … از سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا خواهید بود.

اطلاعات بازدید از کورنیش قطر :

برترین زمان سفر : با توجه به آب و هوای گرم کشور قطر برترین زمان سفر به کورنیش فصل های پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

تهیه ویزای قطر :

شما برای تهیه ویزای قطر با یک جستجو در اینترنت می توانید به شرکتهای ارائه دهنده خدمات ویزای قطر وصل شوید.

آدرس سفارت قطر در تهران : بزرگراه آفریقا، خیابان گل آذین، شماره 4.

تلفن: 021220512556-02122051255

فکس: 02122058478

روز و ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه، ساعت 8 تا 16.

آدرس پست الکترونیکی : [email protected]

خب خبرنگاران ی های عزیز اگر به کورنیش قطر رفته اید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. چنانچه قصد مسافرت به کشور قطر را دارید ما را در جریان برنامه مسافرت خود بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8116

به "کورنیش قطر ، سفر به یکی از کشورهای کوچک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورنیش قطر ، سفر به یکی از کشورهای کوچک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید