استیضاح ترامپ، مجلس سنا طرح احضار شهود را رد کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، مجلس سنا با درخواست دموکرات ها برای احضار شهود بیشتر جهت ادای شهادت در جلسات استیضاح محاکمه رئیس جمهور آمریکا، مخالفت کرد.

استیضاح ترامپ، مجلس سنا طرح احضار شهود را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، اعضای مجلس سنای ایالات متحده آمریکا بامداد امروز (شنبه) بر سر طرح احضار شهود برای ادای شهادت در جلسات استیضاح و محاکمه ترامپ، رای گیری کردند.

مجلس سنا آمریکا، با 51 رای مثبت، در برابر 49 رای منفی، به عدم احضار شهود بیشتر در جلسات محاکمه استیضاح ترامپ، رای داد.

دموکرات ها پیشتر خواهان حضور شهود بیشتر از جمله جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید شده بودند.

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه ای شدن مکالمه تلفنی وی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مورد پرونده فساد اقتصادی فرزند جو بایدن معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شروع شد.

در این گفت وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز بوریسما در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد اقتصادی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس جمهور آمریکا در رابطه با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره را شروع نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3232

به "استیضاح ترامپ، مجلس سنا طرح احضار شهود را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیضاح ترامپ، مجلس سنا طرح احضار شهود را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید