اعتصاب غذای ده ها یمنی در زندان های امارات در عدن

به گزارش پرسینا بلاگ، ده ها زندانی یمنی در زندان شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات در عدن٬ در اعتراض به طولانی شدن زمان بازداشتشان دست به اعتصاب غذای گسترده زدند.

اعتصاب غذای ده ها یمنی در زندان های امارات در عدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری خلیج الجدید، انجمن مادرانی که فرزندان آنها در زندان های شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) هستند٬ گفت که این زندانیان که 3 سال از زمان بازداشتشان می گذرد٬ از پنجشنبه هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده اند و خواستار اجرای عدالت و آزادی هستند.

این انجمن طی صدور بیانیه ای تأکید کرد که یک تجمع اعتراضی مقابل مقر ائتلاف متجاوز سعودی در عدن علیه نیروهای کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی جنوب که فرزندان آنها را زندانی کرده٬ برگزار کرده است.

طبق گزارش ها دادستانی وابسته به دولت مستعفی یمن تحت کنترل و سیطره نیروهای شورای انتقالی جنوب بوده است و در سایه تشدید اختلافات میان مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن٬ قادر به اجرای تصمیم آزادی این زندانیان نیست.

انجمن مذکور گفت که اعتصاب غذای این زندانیان تا زمان آزادی شان ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه جزئیاتی از تعداد بازداشت شدگان و علت بازداشت آنها نیامده است.

شهر عدن در جنوب یمن از آگوست 2019 صحنه درگیری های خشونت آمیز میان نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات بود که به منظور حل این اختلافات٬ در تاریخ 5 نوامبر 2019 توافقی موسوم به توافق ریاض در پایتخت سعودی میان دو طرف امضا شد.

از زمان امضای توافق مذکور تا به امروز هیچ یک از بندهای آن به اجرا در نیامده و این توافق بارها از جانب دو طرف نقض شده است.

هفته گذشته نیز با حمله نیروهای شورای انتقالی جنوب به فرودگاه عدن و درگیر شدن آنها با مزدوران سعودی تا مرز تهدید نظامی٬ اختلافات میان دو طرف در یمن به اوج رسیده است.

+

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3718

به "اعتصاب غذای ده ها یمنی در زندان های امارات در عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب غذای ده ها یمنی در زندان های امارات در عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید