افزایش 300 درصدی مبتلایان به کرونا در یک شهر کشور

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون وزارت بهداشت گفت: میانگین موارد بستری در دزفول نشان دهنده افزایش 200 تا300 درصدی شمارمبتلایان در این شهرستان است.

افزایش 300 درصدی مبتلایان به کرونا در یک شهر کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، شب گذشته در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم مزشکی دزفول، اظهارکرد: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در دزفول نسبت به جمعیت این شهرستان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی اضافه نمود: یکی از دلایل افزایش آمار مبتلا به کرونا ویروس افزایش نمونه گیری در خوزستان است اما دیرتر شروع شدن اپیدمی کرونا در خوزستان و دزفول نسبت به دیگر نقاط کشور در این فرایند بی تاثیر نیست.

معاون وزارت بهداشت گفت: در دزفول میانگین مواردی که منجر به بستری روزانه می شوند، 15تا 18 نفر است که این آمار نشان دهنده افزایش 200تا 300درصدی شمار مبتلایان در دزفول است.

وی ادامه داد: برای به نتیجه رسیدن و کشف بیماران باید ظرفیت انجام آزمایش و نمونه گیری از افراد افزایش یابد و دانشگاه علوم پزشکی باید با اتخاذ تصمیمات جدید و مناسب ظرفیت نمونه گیری را در هر 24 ساعت چند برابر نماید، تا کنترل شرایط بدست آید.

ایرج حریرچی گفت: کمبودهای منابع اقتصادی و انسانی نباید مانعی برای انجام تست های بیشتر در این شهرستان شود پس لازم است که تصمیم گیری هایی در مورد برطرف این موضوعات اتخاذ شود؛ حتی با خرید تجهیزات، آموزش و به کارگیری نیروهای بخش خصوصی و جدید. چرا که باید ظرفیت روزانه تست کرونا در شهرستان دزفول حداقل30درصد از متوسط کشور افزایش یابد.

وی توضیح داد: با توجه به وجود فرودگاه در دزفول و تکمیل ظرفیت آزمایشگاه های اهواز توصیه می شود دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ظرفیت آزمایشگاه های سایر استان ها و انستیتو پاستور تهران استفاده نماید.

معاون وزارت بهداشت گفت: در شیراز به دلیل بیماریابی در طول یک شبانه روز گاهی تا سه هزار تست کرونا گرفته شده است، که همین اقدام موجب کنترل ویروس در شیراز شد لذا افزایش ظرفیت تست کرونا در سریع ترین زمان ممکن در دزفول امری مهم و لازم است که باید در دستورکار قرار گیرد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4532

به "افزایش 300 درصدی مبتلایان به کرونا در یک شهر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 300 درصدی مبتلایان به کرونا در یک شهر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید