امیر مشهدی: شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران کننده است

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با اشاره به تعطیلی فیزیکی سالن های این مرکز، شرح داد: شرایط و شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران کننده است.

امیر مشهدی: شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران کننده است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان درباره شرایط فعالیت های نمایشی این مرکز با توجه به محدودیت های کرونایی تعیین شده، گفت: فعالیت های فیزیکی مرکز نظیر تمرین و اجرای تئاتر تعطیل است، ولی فعالیت ها در فضای مجازی ادامه دارد و هر روز هم بیشتر می شود. ما برنامه نمایش نما را داشتیم که طی آن مخاطبان امکان تماشای فیلم تئاتر ها را داشتند. قصد داریم بخش فیلم های سینمایی کانون و همچنین موسیقی کودک و نوجوان را هم اضافه کنیم.

وی با اشاره به معلوم نبودن زمان بازگشایی مجدد سالن های تئاتر کانون به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت های تعیین شده، شرح داد: بزرگترین نگرانی ما گروه های تئاتر کودک و نوجوان هستند، زیرا اشتغال در این شرایط برایشان بسیار سخت شده است. این گروه ها در شرایط مالی بسیار بدی به سر می برند.

مشهدی عباس با بیان اینکه مراکز و نهاد هایی که می توانند باید برای هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان کاری بکنند، یادآورشد: خانه هنرمندان و صندوق اعتباری هنر به فکر این گروه از هنرمندان باشد، زیرا در این شرایط هیچ کاری برایشان وجود ندارد؛ نه می توانند نمایش اجرا کنند، نه می توانند با مدارس تعامل داشته باشند و نه می توانند اجرای آنلاین داشته باشند.

وی ادامه داد: کانون به دلیل اینکه خود درآمدزا بوده و هزینه ها را از این طریق تأمین می کرده در شرایط فعلی با مسائل مالی روبرو است، اما با این حال در حد کمک هزینه از گروه های تئاتر کودک و نوجوان حمایت کرده، اما این پاسخگو نیست و باید مراکز و سازمان های دیگر به کمک و حمایت از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان بپردازند.

مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سرانجام سخنان خود تأکید کرد: مغازه دار، فروشنده و تولیدکننده در نهایت فضایی برای عرضه محصول خود دارند و با وجود پایین آمدن درآمد ها بالاخره کسب درآمد می کنند، اما هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان هیچ درآمد ندارند و مجبور به کار هایی هستند که دور از شأن شأن هست البته اگر کاری برای انجام دادن پیدا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5853

به "امیر مشهدی: شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر مشهدی: شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید