8 مورد از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان

به گزارش پرسینا بلاگ، رمانتیک ترین مکان ها در بالکان | Most Romantic Places in the Balkans

بالکان شبه جزیره ای در جنوب شرقی اروپا است که میان دریاهای سیاه، اژه، آدریاتیک و مدیترانه قرار گرفته و شمال آن کوه های آلپ هستند. اغلب کشورهای منطقه بالکان در فهرست سفرهای گردشگران قرار نمی گیرد و به همین علت دیدنی های آن ها برای خارجی ها ناشناخته مانده است. گوشه جنوب شرقی اروپا دیدنی های زیادی را در دل خود جای داده است از جمله آن ها می توان به رمانتیک ترین مکان ها در بالکان و شهرهای دونفره، دریاچه ها و هتل ها اشاره نمود. اگر می خواهید یک تعطیلات فوق العاده رمانتیک را تجربه کنید با خبرنگاران همراه شوید تا برترین های بالکان را به شما معرفی کنیم.

8 مورد از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان

در ابتدا ضروری است بگوییم که نام بالکان از رشته کوه های بالکان گرفته شده که از مرکز بلغارستان تا بخش شرقی صربستان کشیده شده است. باور بر این است این رشته کوه نیز نام خود را از زبان ترکی گرفته است. در ترکی بالکان به معنی رشته کوه های پوشیده از درخت است. کشورهایی که در خاک بالکان قرار دارند عبارتند از: یونان، آلبانی، بلغارستان، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، جمهوریه مقدونیه، صربستان، مونته نگرو، رومانی و بخش اروپایی ترکیه.

دریاچه بلد | bled lake در اسلوونی

دریاچه بلد یکی از بهترین و رمانتیک ترین نقاط بالکان است که هر گردشگری آرزو دارد تا یک بار هم که شده از آن تماشا کند. چشم اندازهای خارق العاده و چشم انداز ها تماشایی و جزیره ای زیبا در میان آب های فیروزه ای یکی از فریبنده ترین چشم انداز های ست که تا به حال دیده اید. در اطراف دریاچه 6 کیلومتر راستا پیاده روی و دوچرخه سواری هست که به قلعه و تپه هایی با چشم اندازهای دلفریب منتهی می شوند. می توانید بر روی یکی از نیمکت ها بنشینید و از نگاه کردن به دریاچه، کوه ها و جزیره و بازی اردک ها و قوها بر روی سطح آب لذت ببرید.

دوبرونیک | Dubrovnik در کرواسی

دوبرونیک شهری قدیمی در ساحل دریای آدریاتیک است که در جنوب کرواسی واقع شده است. این شهر یکی از بهترین مقاصد توریستی و رمانتیک ترین مکان ها در بالکان و اطراف مدیترانه است که در سال 2011 جمعیتی حدود 43000 نفر داشت. دوبرونیک که مروارید دریای آدریاتیک نیز نامیده می شود، از سال 1979 جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر زیباتر از آن چیزی است که شما تصورش را می کنید، بندری که سریال پر هوادار بازی تاج و تخت در آن فیلم برداری شده است. جاذبه های دوبرونیک محدود به زیبایی های طبیعی نمی شود، با تاریخ کهنی که دارد برای علاقه مندان به آثار باستانی نیز می تواند یک مقصد گردشگری فوق العاده باشد.

سنتورینی | Santorini در یونان

سنتورینی مقصدی محبوب برای گذراندن ماه عسل و یکی از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان است. جزیره سنتورینی در200 کیلومتری کشور یونان در دریای اژه واقع شده است. جمعیت این جزیره کمتر از 15000 نفر می باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ سفید و آبی خانه های آن معروف شده است. جزیره سنتورینی نمای بسیار زیبایی دارد و از نظر جغرافیایی بی نظیر است به گونه ای که علی رغم جمعیت زیادی که برای تماشای آن می آیند، هرکس حداقل یک بار در زندگی اش باید آن را ببیند. غروب های این جزیره، تماشای ترین چشم انداز ها ساحلی اروپا را دارند. چنانکه امروزه معلوم شده است، جزیره سنتورینی در 3500 سال پیش هنگامی که آتشفشان عظیمی فوران نموده، پدید آمده است.

موستار | Mostar در بوسنی و هرزگوین

اگرچه موستار در جنگ های سال های 1990 منطقه بالکان آسیب های زیادی دید اما هنوز زیبایی های قرون وسطی خود را حفظ نموده است و مکانی فوق العاده برای تماشای زیبایی های معماری به دور از ازدحام جمعیت است. موستار در دره عمیق رودخانه نرتوا گسترده شده است. این شهر در قرن های پانزدهم، شانزدهم، نوزدهم و بیستم میلادی پیشرفته است. نامگذاری شهر به موستار به افتخار پل بانانی که در زبان محلی، موستاری نامیده می شوند، انجام شده است. موستارها وظیفه نگهداری از پل قدیمی یا (پل موستار) را بر روی رودخانه نرتوا برعهده داشتند. جالب است بدانید این مورد از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان و شهر اصفهان خواهر خوانده هستند.

مچاونیک | Mećavnik در صربستان

شهر مچاونیک یا درونگراد مقصدی فوق العاده برای عاشقان طبیعت است. شهری چوبی که به وسیله فیلم ساز، تهیه کننده و نویسنده صربستانی ساخته شده است. این دهکده زیبا نخستین بار برای فیلمی با نام زندگی معجزه است بنا شد. کارگردان فیلم، امیر کوستوریکای مشهور است. بعد از فیلم برداری، این لوکیشن همچنان برجای مانده است و سالانه در آن، انواع جشنواره های فیلم، کنسرت های موسیقی، کلاس های هنری، کارگاه ها و … برگزار می شود.

سیبیو | Sibiu در رومانی

سیبیو بخشی از منطقه باستانی رومانیا در ترانسیلوانیا است اما نگران نباشید این جا خون آشامی وجود ندارد. رومانیایی ها، آلمانی ها و اتریشی ها همگی زمانی این جا زندگی می کردند و ردپای خود را در آن به جا گذاشته اند. این مورد از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان با برج ها وچشم اندازهایی که دارد بیشتر شبیه دنیایی کارتونی افسانه ها می ماند، خانه های رنگارنگ، خیابان های تر و تمیز و چشم انداز ای تماشایی از منطقه ها اطراف.

پلودیو | Plovdiv در بلغارستان

بر طبق یافته های محققان قدمت شهر پلودیو بلغارستان به حدود 6 تا 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی شود که وجود دژها و برج های نظامی و حفاظتی، سنگفرش های باشکوه و مستحکم، سیستم مهندسی بی نظیر در ساخت بناها، ابنیه تاریخی متعدد و ساختمان هایی با معماری فوق العاده، پلودیو را به یکی از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان تبدیل نموده است. رومی ها وعثمانی ها، دو امپراتوری مقتدر بودند که در طول سال ها حضور و حکمرانی خود در این سرزمین شاهکارهای معماری بی شماری از خود بر جای گذاشتند.

ریوریا | Riviera در آلبانی

این منطقه با وجود آب های کریستالی، سواحل بکر و دست نخورده و خلیج های کوچک همچنان برای گردشگران زیادی ناشناخته مانده است و توانسته که در فهرست رمانتیک ترین مکان ها بالکان دست یابد. مکانی عالی که به نسبت هزینه کمتری احتیاج دارد و با کرایه اتومبیل می توان در آن به گشت و گذار پرداخت.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8019

به "8 مورد از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از رمانتیک ترین مکان ها در بالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید