اولین هشدار به جانسون از سوی فرانسه و ایرلند

به گزارش پرسینا بلاگ، ایرنا نوشت: فرانسه و ایرلند در پی گفته های بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس مبنی بر اینکه میخواهد درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا دوباره مذاکره کند، به وی هشدار دادند.

اولین هشدار به جانسون از سوی فرانسه و ایرلند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز گذشته(آدینه)، سیمون کُوِنی (Simon Coveney) وزیر خارجه ایرلند پس از نشست خود با ژولین اسمیت(Julian Smith) وزیر مشاور ایرلند شمالی، نخست وزیر جدید انگلستان را متهم کرد که به طور عمد این کشور را در راستا یک شوک رو در رو با اتحادیه اروپا قرار می دهد.

امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز هر دو در روز گذشته اعلام کردند که بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس را به کشورهای خود دعوت نموده اند.

نخست جدید وزیر انگلیس روز پنجشنبه گذشته گفت ترجیح می دهد تا پیش از انتها مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا به توافق جدیدی با اروپا دست یابد اما اگر نشد بدون توافق کشور را از اتحادیه اروپا خارج می نماید.

بوریس جانسون در نخستین نطق خود در کسوت نخست وزیر انگلیس در مجلس اضافه نمود: آماده مذاکره با اتحادیه اروپا هستیم و تمام تمرکز خود را با انرژی و اراده خرج می کنیم تا به توافق برسیم. اما اگر نشد در شرایط مطلوب تر از آنچه تصور می گردد، قرار داریم که بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کنیم.

او ماموریت اصلی دولت خود را تحقق برگزیت تا 31 اکتبر (9 آبان) خواند و در اظهاراتی شبیه به رئیس جمهوری آمریکا گفت می خواهد انگلیس را به بهترین کشور روی زمین تبدیل کند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که در این راستا میخواهد تا با احترام به رای مردم در همه پرسی برگزیت، اعتماد از دست رفته به سیاست را دوباره احیا کند.

وی به شهروندان اروپایی مقیم انگلیس هم اطمینان داد که در دولت او آنها می توانند پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به اقامت و زندگی در این کشور ادامه دهند.

جانسون همچنین در سخنانی در مقابل دفتر نخست وزیری تکرار کرد، انگلیس طبق مهلت مشخص شده از سوی اتحادیه اروپا، بدون هیچ اما و اگری 31 اکتبر (9 آبان) با یک توافق بهتر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرد که در 99 روز باقیمانده توافق بهتری را با اتحادیه اروپا به دست خواهد آورد اما اگر نشد، 39 میلیارد پوندی را که در توافق دولت سابق برای خروج از اتحادیه اروپا مشخص شده بود، پرداخت نمی گردد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: جانسون روز پنجشنبه توافقنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که تراز می نخست وزیر سابق درباره آن مذاکره نموده بود را غیر قابل قبول خواند و و از اتحادیه اروپا خواست که مذاکرات را دوباره بپذیرد.

او به طور خاص خواهان لغو مقررات جنجالی شبکه امنیتی ایرلند شده که میشل بارنیه مذاکره نماینده اتحادیه اروپا درباره خروج بریتانیا از این اتحادیه، آن را غیر قابل قبول تلقی نموده است.

رهبران اتحادیه اروپا به طور مرتب تاکید دارند که باب مذاکرات جدید در مورد خروج انگلستان از این اتحادیه را باز نمی نمایند.

310 310

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 935

به "اولین هشدار به جانسون از سوی فرانسه و ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین هشدار به جانسون از سوی فرانسه و ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید