بازدید حرفه ای از موزه ونگوگ در آمستردام، تصاویر

به گزارش پرسینا بلاگ، کشور هلند در موارد مختلفی به شهرت جهانی دست پیدا نموده است. برای مثال وقتی از مردم درباره هلند و اولین تصویری می پرسند که از این کشور به ذهنشان می رسد، معمولاً آسیاب ها ، گل های لاله، کفش چوبی کلومپن (Klompen)، پنیر، سدهای شگفت انگیز و ونسان ونگوگ هنرمند را نام می برند. او از نقاشان معروف هلندی پست امپرسیونیسم بود و امروزه به عنوان مشهورترین و تأثیرگذارترین فرد در هنر غرب شناخته می گردد.

بازدید حرفه ای از موزه ونگوگ در آمستردام، تصاویر

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

موزه ونگوگ در آمستردام از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است و نقاشی ها، طرح ها و نامه های او را در برمی گیرد و پیشنهاد می کنیم حتی اگر جزو هواداران ونسان ونگوگ نیستید هم بازدید از این مکان را از دست ندهید.

این موزه در سال 1973 میلادی افتتاح شد و طراحی آن را گریت ریتفلد (Gerrit Rietveld) انجام داده است و همکاران او پس از مرگش، طرحش را به اتمام رساندند. نمایشگاه مدرن بیضی شکل آن را نیز معمار اهل کشور ژاپن ، یعنی کیشو کوروکاوا (Kisho Kurokawa) به ساختمان افزود که در سال 1999 از آن رونمایی شد.

سالن ورودیِ شیشه ای که در قسمت سرانجامیی ساختمان و رو به میدان موزه (Museumplein) ساخته شده نیز برای دسترسی آسان تر به موزه، در سال 2015 به آن اضافه شده است. ورودی عبور سریع با رنگ زرد معین شده و در سمت چپ صف ورودی واقع شده است.

در مجموع، طراحی موزه را به گونه ای انجام داده اند که بازدیدنمایندگان، فضای کافی برای تماشای آزادانه آثار آن در اختیار داشته باشند. بنابراین درست است که موزه ونگوگ معمولاً شلوغ می شود اما حتی در همان موقعیت هم فرصت برای گشتن میان آثار موزه و لذت بردن از جزئیات آن ها و همچنین استفاده از وای فای رایگان آن وجود دارد!

مجموعه دائمی موزه ونگوگ در آمستردام

ونسان ونگوگ بین سال 1853 تا 1890 میلادی زندگی می کرد و مجموعه دائمی موزه ونگوگ در 3 طبقه این ساختمان، بیش از 200 نقاشی و 500 مورد از طراحی های او را در برمی گیرد اما آثار هنرمندان دیگر از سبک امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم (از معاصران قرن 19 ونگوگ) مانند کلود مونه و پل گوگن (Paul Gauguin) را نیز به نمایش می گذارد.

آثار ونگوگ به ترتیب زمانی ساماندهی و به 5 دوره تقسیم شده اند: هلند، پاریس ، آرل ، سن-رمی (Saint-Remy) و آور سور اواز (Auvers-sur-Oise). هر یک از این گروه بندی ها، دوره مختلفی از زندگی و کار ونگوگ را به نمایش می گذارند. برای مثال می توانید از دوران کاری این هنرمند در هلند و آثار آغازین تیره وتار او مانند تابلوی سیب زمینی خورها (The Potato Eaters) و تابلوی اسکلت با سیگار روشن (Skull of a Skeleton with a Burning Cigarette) در این بخش دیدن کنید.

همچنین بسیاری از خودنگاره های ونگوگ به دوره نقل مکان کردن او به پاریس برمی شود. در نهایت به دوره جنوب فرانسه می رسیم که نقاشی های رنگارنگ تری مانند گل های آفتابگردان (Sunflowers) و خانه زرد (The Yellow House) را شامل می شود.

بلیط موزه ونگوگ

بازدید از این موزه با استفاده از کارت آی آمستردام سیتی (I Amsterdam City Card) رایگان می باشد. همچنین این کارت، امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ورودی موزه ها و جاذبه ها و قایقرانی بر روی کانال را نیز برایتان فراهم می نماید و در مجموع، گزینه مناسبی برای گردشگران به شمار می رود. به خاطر داشته باشید که بلیط های زیر را هم می توانید پیشاپیش تهیه کنید:

بلیط های فرار از صف بخش ورودی

بلیط موزه ونگوگ و قایقرانی بر روی کانال

بلیط موزه ونگوگ و راهنمای صوتی به زبان انگلیسی

بلیط موزه ونگوگ که جزو سیتی پس آمستردام بوده و ترانسفر فرودگاه را نیز شامل می شود.

البته با توجه به ازدحام جمعیت و صف های طولانی، از سال 2019 قانون جدیدی را وضع نموده اند که حتی اگر کارت موزه یا آی آمستردام سیتی هم داشته باشید و بازدیدتان با تخفیف یا رایگان باشد، حتماً باید بلیط سانسی یا همان تایم اسلات خود را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید تا آغاز ساعت بازدیدتان به طور دقیق برنامه ریزی شود.

تورهای موزه ونگوگ

تورهای خصوصی موزه های آمستردام، گزینه خوبی برای بازدید از این جاذبه های دیدنی و فرهنگی محسوب می شوند. همچنین اگر به دنبال تورهای مقرون به صرفه تری می گشت، می توانید جایی را برای خود در تورهای گروهی موزه رزرو کنید.

یک تور راهنمای خانوادگی نیز برای این موزه در نظر گرفته شده که مناسب بچه ها بین 6 تا 12 سال می باشد. با توجه به اینکه شرایط و امکانات موزه ممکن است دچار تغییراتی شود، همواره آخرین تغییرات را قبل از مراجعه به جاذبه های دیدنی چک کنید تا اطلاعاتتان به روز باشد.

امکانات موزه ونگوگ

علاوه بر تورهای راهنمای گوناگون این موزه، یک کافه (به همراه وای فای رایگان) و یک مغازه عظیم نیز در طبقه همکف واقع شده است. موزه در آخرین آدینه هر ماه و معمولاً بین ساعت 7 عصر تا 10 شب، مهمانی ونسان در روز آدینه را برگزار می نماید که آن را بیشتر برای مخاطبان جوان بین 18 تا 30 سال تدارک می بیند. با پرداخت هزینه ای استاندارد می توانید از موسیقی زنده، دی جِی، فیلم ها و اجراهای هنری لذت ببرید که همگی از زندگی ونگوگ تأثیر می پذیرند.

دسترسی و ساعت کار موزه ونگوگ در آمستردام

این موزه هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر فعالیت دارد اما روزهای آدینه تا ساعت 9 شب فرصت دارید تا از آن دیدن کنید. البته ساعت کار موزه ممکن است با توجه به فصل و اوج بازدید گردشگران تغییر کند. بنابراین ساعت های فعالیت و تورهای راهنمای آن را قبل از بازدید حتماً چک کنید. موزه ونگوگ فقط 10 دقیقه تا میدان لیدز (Leidse Plein) پیاده روی دارد.

همچنین برای دسترسی به موزه می توانید از واگن برقی شماره 2، 12 و 24 مرکز آمستردام بهره ببرید که در نزدیکی موزه ملی توقف دارند یا از خط متروی 52 به سمت ایستگاه Vijzelgracht یاری بگیرید و از آنجا 5 تا 7 دقیقه تا موزه پیاده بروید.

از منطقه جنوب آمستردام (Amsterdam-Zuid) سوار تراموای شماره 5 شوید و از فرودگاه اسخیپول نیز می توانید با اتوبوس شماره 397 خودتان را به موزه ملی و از آنجا به موزه ون گوگ برسانید.

همانطور که گفتیم، موزه ونگوگ در آمستردام از شهرت بالایی برخوردار است اما محبوبیت زیاد می تواند دردسرساز باشد و امکان دارد با مشکل ازدحام جمعیت روبه رو شوید. برای اینکه بتوانید بازدید مفیدی از این موزه داشته باشید، در سرانجام چند مورد از نکاتی را در این مقاله برایتان آورده ایم که به یاری آن ها می توانید با دردسر کمتر و نگاهی حرفه ای، زندگی و آثار این هنرمند را آنالیز کنید.

1. بلیط آنلاین تهیه کنید

یکی از عظیم ترین اشتباهات بازدیدنمایندگان آمستردام این است که فکر می نمایند هر زمان که بخواهند می توانند به جاذبه هایی مانند موزه ونگوگ رفته، بلیط بخرند و داخل بروند. آمستردام در اروپا در سال بیشتر از 18 میلیون بازدیدنماینده دارد و موزه ونگوگ جزو 25 موزه پرطرفدار در دنیا به شمار می رود.

با یک حساب سرانگشتی می توان میزان شلوغی این جاذبه گردشگری را حدس زد و احتمالاً شما هم قصد ندارید در مدت محدود سفرتان، ساعت ها در کنار گروه زیادی از جمعیت در صف بایستید. یکی از راه های فرار از صف جاذبه ها و به خصوص جاهای دیدنی پرطرفداری مانند موزه ونگوگ این است که بلیط خود را پیشاپیش به صورت آنلاین تهیه کنید.

می توانید بلیط تایم اسلات را انتخاب نموده و 30 دقیقه زودتر در آنجا حاضر شوید. سپس مستقیم به طرف ورودی بروید و هنگام عبور، به آدم های ساعت ها در صف ایستاده لبخند بزنید. البته همانطور که بالاتر گفتیم، تهیه بلیط سانسی آنلاین از سال 2019 اجباری شده است؛ پس یادتان باشد قبل از ترک محل اقامتتان، برای تهیه آنلاین بلیط به سایت موزه مراجعه کنید.

2. در روز و ساعت های اوج بازدید مراجعه نکنید

موزه ونگوگ معمولاً شلوغ است و اوج بازدید در آخر هفته ها یا زمان های بارانی رخ می دهد. احتمالاً اولین راهکار ای که در روزهای بارانی به ذهنتان می رسد بازدید از موزه ها است اما متأسفانه هر فرد دیگری که بدون چتر بیرون آمده باشد نیز به همین نتیجه می رسد و تنها چیزی هم که بدتر از ساعت ها انتظار در صف ورود به موزه می تواند باشد، ایستادن در صف، زیر باران است. اگر فقط آخر هفته این امکان وجود دارد که به موزه بروید، حداقل بلیط خود را آنلاین رزرو کنید و تا حد امکان نیز فصل های اوج حضور گردشگر ها را برای بازدید انتخاب نکنید.

3. شکیبا باشید

همانطور که در بالا گفتیم موزه ونگوگ عموماً شلوغ است مگر اینکه بسیار خوش شانس باشید. مسئله این است که نه تنها در صف ورود بلکه هنگام گشتن در موزه هم باید حوصله به خرج بدهید. در این موزه اطلاعات جالب بسیاری در خصوص زندگی و آثار ونگوگ نمایش داده شده و چندین نمایشگر اطلاعات هم وجود دارد اما معمولاً ضروری است منتظر بمانید تا سایر بازدیدنماینده ها حرکت نمایند و نوبت به شما برسد؛ به خصوص برای دیدن نقاشی های مشهورتر او مانند گل های آفتابگردان که در تصویر پایین می بینید.

4. خودتان را برای هر موقعیتی آماده کنید

به جز اواسط تابستان یا مواقعی که هوا خوب است، باید خودتان را برای آب و هوای غیرمنتظره آمستردام آماده کنید. موزه ونگوگ به طرز فریبنده ای عظیم و همانند بیشتر بناهای هلندی به سمت بالا ساخته شده است؛ درنتیجه پله های زیادی دارد و شما زمان زیادی را سرپا خواهید بود؛ پس حتماً کفش راحت بپوشید.

همچنین در موزه توجه داشته باشید که در کدام بخش ها اجازه عکس برداری وجود دارد تا با تیم حراست به مشکل برنخورید. در ضمنً اگر به دنبال دیدن نقاشی خاصی از ونگوگ هستید، از قبل آنالیز کنید که این نقاشی در موزه واقع شده است یا خیر. به عنوان مثال نقاشی اصلی شب پُرستاره (The Starry Night) که بسیار شناخته شده است، در موزه هنر مدرن (MoMA) در نیویورک نگهداری می شود.

همچنین گفتنی است که موزه اجازه وارد شدن با کوله پشتی و کیف هایی عظیم تر از اندازه دستی و کوچک را نمی دهد. باید کیف های عظیم تر را با پرداخت مبلغی در قفسه های قفل دار بگذارید. یک فروشگاه خرید هدیه و کافه هم در موزه وجود دارد و در صورت تمایل می توانید قبل یا بعد از بازدید از گالری، سری به آن ها بزنید.

5. جاذبه های اطراف را از قلم نیاندازید

وقتی به موزه ونگوگ در آمستردام می روید، بهتر است زمانی را نیز به بازدید از جاذبه های نزدیک آن اختصاص دهید. موزه ونگوگ در میدان موزه واقع شده و موزه های دیگری همچون موزه ملی، موزه شهری یا همان اشتدلیک (Stedelijk Museum) و همچنین نوشته معروف من آمستردام هستم (IAmsterdam) در اطراف آن واقع شده اند.

موزه مدرن معاصر (Moco Museum) نیز در همین نزدیکی واقع شده و می توانید در آن از آثار بنکسی و سالوادور دالی بازدید کنید. چند خیابان آن طرف تر هم می توانید سری به پارک وُندل یا همان فوندل پارک (Vondelpark) بزنید که از دیگر نقاط دیدنی آمستردام به حساب می آید و پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.

6. تلفظ صحیح نام او را یاد بگیرید

توصیه آخر ما یاد دریافت تلفظ صحیح نام وینسنت ونگوگ است. او یک هنرمند هلندی با نام هلندی بود و در واقع ونسان ونگوگ، تلفظ فرانسوی اسم او است. Van در تلفظ هلندی نام او چیزی بین وُن و فُن (Von) تلفظ می شود البته نه به غلظت ورژن آلمانی آن. Gogh را نیز بیشتر شبیه به خُوخ تلفظ می نمایند. می توانید با جستجو در ویدیوهای هلندی تمرین کنید چطور نام ونگوگ را همانند یک فرد هم زبان او تلفظ کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5919

به "بازدید حرفه ای از موزه ونگوگ در آمستردام، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید حرفه ای از موزه ونگوگ در آمستردام، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید