سفر ارزان به شهرهای عظیم اروپایی

به گزارش پرسینا بلاگ، سفر ارزان به اروپا، رویایی لذت بخش برای گردشگران و علاقه مندان به مسافرت در سراسر جهان است. در تجربه این ماجراجویی شیرین، همراه ما باشید.

سفر ارزان به شهرهای عظیم اروپایی

سفر به جای جای این کره خاکی، یکی از لذت بخش ترین رفتاری است که بیشتر مردم بویژه علاقه مندان به ماجراجویی و گردشگری، در آرزوی تحقق آن بوده و همیشه سعی می نمایند تا در صورت امکان و در موقعیت و زمان مناسب، به انجام آن بپردازند. اما مسئله ای که می توان گفت تمامی ملل و اقوام مختلف دنیا را به خود معطوف ساخته است، هزینه های این پدیده دوست داشتنی و لذت بخش است که با توجه به مقصد، تغییرپذیر است.

هزنیه هایی که در اغلب موارد، زیاد بوده و هر علاقه مند به سفر، متاسفانه به دلیل عدم برخورداری از تمکن اقتصادی، در بیشتر مواقع پیروز به تجربه آن نخواهند بود. از این رو در این مقاله به به شرایط مناسب تر برای سفر اشاره می کنیم.

متاسفانه در برهه ای از زمان، نرخ دلار نسبت به یورو دارای رشد و ارزش کم تری بود و همین امر سبب شد تا بسیاری از گردشگران آمریکایی، نتوانند از پس هزینه های سفر به شهرهای عظیم و دیدنی کشورهای اروپایی برآیند. اما خوشبختانه امروزه با تغییراتی در شرایط کشورها، این امکان را فراهم نموده است تا گردشگر های سراسر دنیا نیز بتوانند در تحقق رویای خود به مناطق مختلف قاره سبز، گام عظیمی بردارند. البته در این میان راهکارهای جالب و قابل قبولی نیز وجود دارد که بتوان کمال استفاده را از آن ها برد و به سفر به اروپا و بازدید از شهرهای مختلف اروپایی، آن هم با هزینه ای نه تنها مناسب بلکه در برخی موارد، با صرف هزینه ای کم تر از 500 دلارآمریکا (حدود 18 میلیون ریال)، پرداخت. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با برخی از این راهکارها آشنا کنیم.

سفر به سراسر اروپا با شرکت های اتوبوسرانی

خوشبختانه امروزه نمی توان به بهانه های مختلف از جمله هزینه های زیاد سفر، دست از گشت و گذار کشید و به دلیل نرفتن به سراسر دنیا، زانوی غم بغل گرفت. در سطح دنیا نیز می توان مناطق مختلف گردشگری را مشاهده کرد که رفتن به آن سرزمین و بازدید از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری آن، مناسب با بودجه و استطاعت اقتصادی بیشتر گردشگران و سفردوستان است. یکی از این راهکارهای منحصربه فرد در سفر به شهرهای عظیم و عالی اروپا آن هم با هزینه ای کم تر از 500 دلار(18 میلیون ریال)، استفاده از شرکت های اتوبوسرانی است که خوشبختانه می توان تعداد زیادی از این شرکت ها را درسراسر دنیا، یافت. با این شرکت های مسافرتی می توان حدود 15 شهر از عظیم ترین و عالی ترین شهرهای اروپایی را تنها با هزینه کمتری بازدید کرد.

درست متوجه شدید. اتوبوس، گزینه ای است بسیار مناسب، که می توان با رجوع به سایتهای مرتبط اتوبوسرانی این مورد را انتخاب کرد. شرکت های اتوبوسرانی و خطوط ریلی، این امکان را به وسیله وبسایت، برای گردشگران فراهم نموده است)، با سرعتی قابل توجه و با هزینه باورنکردنی سفری مطلوب و دوست داشتنی به خارج از شهر را تجربه کرد.

اتوبوس هایی که در برخی از شرکت ها در نظر گرفته شده است، بسیار راحت، با جایگاه های مناسب و وای فای رایگان است و نیز راننده هایی کارآزموده و ماهر را به خدمت گرفته است. هرچند نمی توان گفت که این تنها راه مسافرت به شهرهای اروپایی با کمتر از 500 دلار (حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان) است، اما می توان آن را به عنوان یکی از راهکارهای مطلوب، منحصربه فرد و هیجانی در نظر گرفت. البته نباید از این نکته غافل شد که قیمت های بلیط این اتوبوس ها نیز همانند قیمت بلیط شرکت های هواپیمایی به سرعت در حال تغییر است.

ولی گفته شده است که قیمت بلیط اتوبوس ها را می توان در پایین ترین طیف از بلیط های اتوبوسرانی یافت. برای آنکه از تغییر زیاد هزینه بلیط اتوبوس، در روزهای خاص و ایام شلوغ یا زمان اوج مسافرت، جلوگیری کنید، بهتر است که از یک ماه قبل، بلیط را رزرو کنید تا مطمئن شوید که هزینه بسیار پایین و اندکی را برای خرید آن ها، پرداخت خواهید کرد. به این ترتیب می توانید به شهرهای زیبا و گردشگری لندن، پاریس، آمستردام، پراگ، رم و 10 شهر دیگر اروپایی با هزینه ای کم تر از قیمت بلیط های شرکت های هواپیمایی سفر کنید.

جهت نخست: لندن، انگلستان به بروکسل (Brussels پایخت کشور بلژیک)

کم ترین قیمت : 20 تا 35 دلار (بین 700 هزار ریال تا یک میلیون و 200 هزارریال)

سریع ترین زمان: 6 ساعت و 25 دقیقه

بروژ

می توان یک سفر و گردش اروپایی را در ایستگاه اتوبوس ویکتوریای لندن، آغاز کرد. با این شرکت اتوبوسرانی می توان از مناظر حومه شهر لندن بازدید کرد، در حالی که از شبکه های زیرزمینی انگلستان عبور می کنید، با گذشتن از جنوب شرقی انگلستان، به حوالی خط ساحلی کشورفرانسه رفته و پس از آن نیز از زیبایی های شهر بروژ (Bruges، بروخه یا بروژ، یکی از شهرهای کشور بلژیک) و شهر زیبای خِنت (Ghentt، خِنت یا گِنت یکی از شهرهای شمال کشور بلژیک)، هنگام ورود به کشور بلژیک، لذت ببرید. قطعا نمی توان شهری در سراسر این کره خاکی را یافت که به خاطر آن، از رژیم غذایی که مدت ها آن را در برنامه غذایی خود گنجانده و به انجام آن عادت نموده اید، منصرف شد.

صدای فروشندگان خیابانی که روی گاری هایشان، خوراکی های لذیذ و خوشمزه ای را قرار داده و مشتریانی که برای خریدن آن ها، حتی تا چندین متر صف کشیده اند، همانند صدایی است در سکوت، که گویی مانند زبان اشاره، شما را به خرید و امتحان کردن طعم بی نظیر این خوراکی ها دعوت می نماید. انواع نان های شیرین و خوشمزه، وافل های (waffles) وسوسه انگیز و سیب زمینی های سرخ شده که عطر و بویی مدهوش نماینده را در فضا ایجاد نموده است. همچنین می توان به راحتی از خدمات ایر بی ان بی (Airbnb وبسایتی است آنلاین که در آن مردم به راحتی می توانند به مسکن، آپارتمان، اتاق، تخت و ... را برای مدت زمان کوتاهی، اجاره نمایند)، استفاده نمایند. هرگز این کشور را بدون دیدنی مکان های تاریخی و ساختمان های ساخته شده با معماری به سبک گوتیک و باروک، تماشای کافه ها و قهوه خانه ها و گوش دادن هنرمندی نوازندگان خیابانی در شب، ترک نکنید. فرصتی استثنایی که با صرف هزینه ای بسیار کم، بدست آمده است را باید همانند گوهری ناب درون صدف، قدر دانست.

جهت دوم: بروکسل (Brussels)، بلژیک (Belgium) به شهر لو(Luxembourg City)

کم ترین قیمت: 28 تا 30 دلار (بین 980هزار تا یک میلیون ریال)

سریع ترین زمان: 8 ساعت و 40 دقیقه

بلژیک

پیشنهاد می کنیم که قبل از ادامه جهت، حتما از شکلات های خوشمزه و پرطرفدار بلژیکی تهیه کنید تا در راه و امتداد جهت از طعم ناب و منحصربه فرد آن ها لذت ببرید. در این جهت شما می توانید با عبور از میان انبوه جنگل های کشور آلمان و توفقی تقریبا سه الی چهار ساعته در کناررودخانه بن (Bonn)، خاطراتی دلنشین را در دفتر زندگی خود، ثبت کنید. بازدید از خانه ای که شاهکار موسیقی آلمانی، لودویگ فان بتهوون (Ludwig van Beethoven) در آن به دنیا آمد، تماشای رودخانه زیبای راین (Rhine) و سپس تماشای شهرهای قدیمی لوکزامبورگ که در دماغه بسیار زیبا و منحصر به فرد و در میان گلوگاهی تنگ و زیبا قرار گرفته است، بسیار لذت بخش و غیر قابل تصور است. هرچند لوکزامبورگ را به طور رسمی یکی از سه مرکز مهم در اتحادیه اروپا، نمی دانند، ولی با این حال، این منطقه برخوردار از جاذبه های دیدنی و تماشایی متعددی است که گردشگران و گردشگر های بسیاری با حضور در آن، لحظاتی ناب و منحصربه فرد را تجربه می نمایند. وجود آثار باستانی، سیاسی، تونل ها، پارک ها، باغ ها، گوشه و کنار تماشایی و زیبای لوکزامبورگ و مخفیگاه هایی که از قرون وسطی در شهر قدیمی باقی مانده است، خود از ویژگی های هیجان انگیز این منطقه از دنیا است.

منبع thrillist

کجارو

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: تریپ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3605

به "سفر ارزان به شهرهای عظیم اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ارزان به شهرهای عظیم اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید