معرفی عجیب ترین تاکسی های دنیا

به گزارش پرسینا بلاگ، سر خیابان می ایستید و منتظر تاکسی های زرد رنگ معمولی و هر روزه می مانید. شاید گمان می کنید که این عادی ترین بخش زندگی هر روزه است؛ اما اگر فکر نموده اید که تاکسی سوار شدن باید مسئله کاملا عادی است، کاملا در اشتباهید.

معرفی عجیب ترین تاکسی های دنیا

در سراسر جهان مردم می توانند بین ماشین های الکتریکی، تانک ها، مایباخ ها و اتوریکشا ها برای این طرف و آن طرف رفتن یکی را انتخاب نمایند. چیزی نخواهد گذشت که سر و کله تاکسی های بدون راننده هم پیدا گردد. با ما همراه باشید تا وسایل نقلیه مورد استفاده در سراسر جهان، شما را شگفت زده کند.

تاکسی تانک زرهی ارتش

اگر در سنت پترزبورگ روسیه به تاکسی نیاز پیدا کردید، تانک زرهی ارتش را در ذهن داشته باشید. BRDM-2 در اتحاد جماهیر شوروی، فرمانده نبرد و وسیله شناسایی بوده است که هم اکنون در درون کشور نگهداری می گردد. البته سلاح های جنگی متصل به آن را از کار انداخته اند. این وسیله نقلیه را می توان در نوا ریور راند که سنت پترزبورگ را شکافته است.

تاکسی های نارگیلی

در کوبا ریکشا های نارگیل شکل با دو جایگاه، سه چرخ و دو موتور و تر و تمیز را سوار شوید. تاکسی های نارگیلی نسبت به تاکسی های معمولی بسیار پر سروصدا تر و البته ارزان تر هستند.

تاکسی مدل پراگ

این طراحی در یورکشایر انجام گرفته است. انگلستان این مدل تاکسی را که پارها نام دارد، بر اساس معماری شهر پراگ طراحی نموده است. در درون این تاکسی یک جایگاه منحنی شکل وجود دارد که رودخانه ولدآوا را تداعی می نماید. همچنین بافت داشبرد آن، افق پراگ را نشان می دهد. این ماشین سقفی وسیع و شیشه ای هم دارد. کسانی که از این ماشین استفاده می نمایند، می توانند جهت های مستقیم یا تو رهای مجازی را انتخاب نمایند که در سیستم این ماشین کار گذاشته شده اند. این تاکسی پنج نفر را در خود جای می دهد.

تاکسی با چشم انداز

دومین تاکسی مدل بر پنجره های بسیار عظیم متمرکز شده است که به سرنشینان امکان می دهد تا بی هیچ واسطه ای از معماری شهر لذت ببرند. رنگ بژ این وسیله، از دیوار خانه های لسر تاون الهام گرفته شده است.

تاکسی مزدای لندن

این مدل تاکسی در سال 1993 با همکاری بین مزدا و کالج سلطنتی هنر لندن ساخته شد. این تاکسی فقط یک جایگاه سرنشین دارد و با فرض این مسئله ساخته شده است که لندن در خطر اشغال توسط ماشین هایی با اندازه معمولی است.

تاکسی لندن

تاکسی های آینده لندن با باطری های لیتیومی کار می نمایند و طوری ساخته شده اند تا با یک پرچم انگلستان و یک نشان سلطنتی شهر لندن، شبیه به تاکسی های کلاسیک انگلیسی به نظر برسند. سیستمی در این تاکسی ها کار گذاشته شده است که به مسافران هدایت هایی در خصوص شهر می دهد و همچنین قادر به ترجمه نیز هست.

تاکسی توک توک

تاکسی های توک توک نوعی اتو ریکشا هستند که در ابتدای کار، در تایلند برای مسافت های کوتاه استفاده می شدند. نامی که روی این تاکسی ها گذاشته اند، در واقع به خاطر صدایی است که موقع روشن شدن موتور آن ها ایجاد می گردد. اتو ریکشا ها را می توانید در هند، پرو، اتیوپی، چین، اندونزی و سریلانکا پیدا کنید.

تاکسی فولکس واگن میلانو

تاکسی فولکس واگن میلانو با یک موتور الکتریکی و یک باطری لیتیومی کار می نماید. این ماشین به عنوان بخشی از پروژه پاکسازی هوای لندن در سال 2010 رونمایی شد. یک وام یک میلیون پوندی نیز برای تشویق رانندگان به تعویض موتور هایشان با موتور های الکتریکی ارائه داده شد.

تاکسی های هوایی

تاکسی های هوایی را می توانید در قسمت هایی از فلوریدا و باهاما پیدا کنید. این هواپیماها خدمات پروازی کوتاه بین شهر ها و فرودگاه های بین المللی را می دهند و معمولا کرایه های جهتهای مختلف آن یکسان است.

تاکسی های خورشیدی

تاکسی های خورشیدی اولین بار در سال 2004 توسط لویس پالمر و با یاری تعدادی از دانشگاه های سویسی ساخته شد. این تاکسی بیش از 54000 کیلومتر در 40 کشور جهان را پیموده است، اما هم اکنون از آن استفاده ای نمی گردد. در سال 2009 این ماشین جایزه خورشیدی اروپا به دست آورد.

تسلای مدل اس

سواری با تسلای مدل اس، فرصتی است که در سفر به نروژ به دست خواهید آورد. شرکتی در نوروژ از یاری اقتصادی چشمگیر دولت در جهت ماشین های الکتریک استفاده نموده و از تسلا تاکسی ساخته است. این وسیله نقلیه بسیار جادار است، باطری قوی ای دارد و هزینه های آن کم است.

تاکسی های آبی نیویورک

تاکسی های آبی نیویورک تور مسافرتی و نقل وانتقال به شرق و رودخانه های هادسن را به شما ارائه می دهند؛ اما شما همچنین می توانید این تاکسی های آبی را در کرواسی، ونیز، کاستاریکا و نیوزیلند پیدا کنید.

تاکسی های BMW مسابقه ای

با اینکه به این ماشین ها تاکسی مسابقه ای گفته می گردد، در جایزه عظیم نورنبرگ آلمان بی. ام. دبلیوها شما را هر جا که دلتان بخواهد نمی برند، بلکه راننده های مسابقه ای حرفه ای شما را با قدرت 560 اسب بخار، دورتادور گرین هل می چرخانند.

تاکسی های لوکس

در مسکو ماشین های لوکسی مانند مایباخ و پورشه را به تاکسی تبدیل نموده اند. نارنجی روشن و طرح های قهوه ای روی این ماشین ها در سطح شهر قابل رؤیت هستند.

تاکسی های بدون راننده OPTI

تاکسی های بدون راننده OPTI امیدوارند که تا سال 2025 شیوه آمد و شد مردم در لندن را تغییر دهند. این تاکسی ها در نقاط عمومی در جا های مختلف شهر دارای ایستگاه مخصوص به خود خواهند بود و از ماهواره ها، لیزر های مجاورت، دوربین ها و سنسور های پارک کردن برای تشخیص جهت بدون راننده استفاده خواهند کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7294

به "معرفی عجیب ترین تاکسی های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی عجیب ترین تاکسی های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید